فرهنگ و هنر

بیوگرافی بازیگران سریال گیله وا + عکس و اسامی بازیگران سریال گیله وا

5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی بازیگران سریال گیله وا + عکس و اسامی بازیگران سریال گیله وا

گیله وا عنوان سریال جدیدی به کارگردانی اردلان عاشوری است که بعد از اتمام سریال ستایش از شبکه سه سیما پخش می شود. این مجموعه تلویزیونی یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج  است. در ادامه اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال را مرور می کنیم.

گیله وا با نگاهی عاطفی به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ می پردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و به خصوص مردم خطه گیلان در صد سال گذشته می باشد. این مینی سریال در ۷ قسمت و در شهرهای سیاهکل، کیاشهر و تهران تصویربرداری شده است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال گیله وا + خلاصه داستان

اسامی بازیگران سریال گیله وا عبارتند از: حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، مهران رجبی، پریا مردانیان، بهروز شعیبی، حسین توشه، علی عطایی، ستاره حسینی، حدیث نیکرو، برت جان کورن، استوارت دنیسون، امیر حامد، سینا محمدی فر و ماهک خرسندی به نقش‌آفرینی در این مینی سریال پرداخته‌اند.

داستان اصلی قصه «گیله‌وا» عاشقانه‌ای بین دختر ارمنی و پسر شمالی است که در بستر وقایع آن دوران و قحطی می‌گذرد و چون میرزا کوچک خان هم جبهه اصلی مقابله با انگلیس‌ها در شمال کشور را داشته است، برای جلوگیری از ایجاد قحطی در شمال کشور، برای همین در مقطعی به قصه ورود پیدا می‌کند.

حمیدرضا پگاه در سریال گیله وا

حمیدرضا پگاه در سریال گیله وا

حمیدرضا پگاه متولد ۱۱ دی ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. او سه خواهر و یک برادر دارد و خود فرزند دوم خانواده است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه ضلع ششم به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد. او در تلویزیون با سریالهای تفنگ سرپر  و آخرین گناه و در سینما با بازی در فیلم این زن حرف نمی‌زند، مورد توجه قرار گرفت. حمید رضا پگاه با نغمه نادری کارگردان تئاتر ازدواج کرده است و صاحب یک فرزند به نام حنا پگاه می باشد.

ستاره اسکندری در سریال گیله وا

ستاره اسکندری در سریال گیله وا

ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون متولد 25 خرداد 1353 در تربت حیدریه است. او خواهر لاله اسکندری بازیگر سینما می باشد. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده، مخصوصاً مجموعه نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش نرگس را در آن بازی می‌کرد. ستاره اسکندری ازدواج کرده است.

امیرحسین صدیق بازیگر سریال گیله وا

امیرحسین صدیق بازیگر سریال گیله وا

امیرحسین صدیق متولد ۸ آبان ۱۳۵۱ در نیشابور بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون است. پدر وی علی صدیق و  مادرش زهره دهسنگی می باشد که پدرش را وقتی 7 ساله بوده در سانحه تصادف رانندگی از دست داد. او فارغ التحصیل دبپلم از مدرسه فیلم و هنر صدا و سیما بوده و فعالیت در عرصه بازیگری را از سال ۱۳۷۰ با تئاتر آغاز کرده است. امیر حسین صدیق در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۷ با باران خوش‌اندام (شاعر و تصنیف‌ سرا) ازدواج کرد.

مهدی زمین پرداز در سریال گیله وا

مهدی زمین پرداز در سریال گیله وا

مهدی زمین پرداز بازیگر سینما و تلویزیون متولد 23 شهریور ماه 1360 است. او مدرک لیسانس بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر را دارد. وی از 1373 فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد و اولین کار تلویزیونی او در سال 91 سریال آخرین روزهای زمستان به کارگردانی محمدحسین مهدویان می باشد. مهدی زمین پرداز ازدواج نکرده و مجرد است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال گیله وا

بیوگرافی امیرحسین هاشمی 

بیوگرافی امیرحسین هاشمی 

امیرحسین هاشمی بازیگر، دستیار کارگردان سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «لاتاری»، فیلم سینمایی «ایستاده در‌ غبار» و فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» فعالیت داشته است.

بیوگرافی مهران رجبی 

بیوگرافی مهران رجبی 

مهران رجبی متولد ۱۲ دی ۱۳۴۰در کرج،بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس می باشد. وی اصالتاً اهل روستای «واریان» کرج است. پدرش باغبان و کشاورز بود. مهران فرزند آخر خانواده بوده و دو برادر بزرگتر از خودش به نام‌های محراب و فرهاد دارد. خواهر کوچکتر وی به نام جمیله در دو سالگی از دنیا می‌رود. استعداد وی در زمینه بازیگری ابتدا به وسیله رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود کشف شد و توسط او به تلویزیون و سینما راه یافت. مهران رجبی با افسانه کیا ازدواج کرده است و سه فرزند بنام های زهرا، سارا و علیرضا دارد.

بیوگرافی پریا مردانیان

بیوگرافی پریا مردانیان

پریا مردانیان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 10 تیرماه سال 1377  است. وی تک فرزند خانواده می باشد و به همراه پدر و مادرش زندگی می کند. او در چندین کار سینمایی بازی کرده که از آنها می توان چهل سالگی و شهر فرشتگان را نام برد. ورزشهای مورد علاقه پریا مردانیان  بیلیارد و والیبال می باشد. پریا مردانیان ازدواج نکرده است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال گیله وا

بهروز شعیبی بازیگر سریال گیله وا

بهروز شعیبی بازیگر سریال گیله وا

بهروز شعیبی متولد ۱۳۵۸ در مشهد، بازیگر و کارگردان است. او در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مختلفی را از جمله کارگردان، بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز داشته‌ است. علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶، فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را برای انتخابات ریاست جمهوری کارگردانی کرد. بهروز شعیبی با فاطمه کمالی از گریمور های سینما و تلویزیون ازدواج کرده است. این زوج هنرمند صاحب یک فرزند پسر بنام هاتف هستند.

بیوگرافی حسین توشه

بیوگرافی حسین توشه

حسین توشه بازیگر سینما و تلویزیون متولد بیرجند است و اصالتا جنوبی می باشد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به بازیگری در سریال پس از باران، سریال برادر و سریال مامور بدرقه اشاره کرد. اولین کار تلویزیونی او  سال ۱۳۷۷ در سریال دنیای شیرین دریا به کارگردانی منوچهر شمسایی و بهروز بقایی بازی کرده است. او سالها پیش ازدواج کرده است.

ستاره حسینی بازیگر سریال گیله وا

ستاره حسینی بازیگر سریال گیله وا

ستاره حسینی بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۶ آذر ۱۳۷۲ در تهران می باشد. او سومین فرزند یک خانواده شش نفره است، دو خواهر و یک برادر دارد. وی فعالیت هنری خود را از سن شانزده سالگی و با تئاتر آغاز کرد و همچنین از جمله هنرجو های کلاس بازیگری فریدون جیرانی و نیز کلاس های فن بیان میکاییل شهرستانی می باشد. ستاره حسینی ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال گیله وا

حدیث نیکرو بازیگر سریال گیله وا

حدیث نیکرو بازیگر سریال گیله وا

حدیث نیکرو  بازیگر سینما و تلویزیون متولد 12 اردیبهشت 1358 در لاهیجان می باشد. وی دیپلمه رشته تجربی از دبیرستان توحید است و فعالیتش را از سال 1373 با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و قبولی در تست های مربوطه به گروه تئاتر شروع کرد. حدیث نیکرو سالهاست ازدواج کرده و متاهل است و یک پسر 14 ساله بنام باربد دارد.

بیوگرافی سینا محمدی فر 

سینا محمدی فر بازیگر سینما و تلویزیون متولد هجدهم دی ماه 1380 در تهران می باشد. او از دوران کودکی وارد عرصه بازیگری شده و اولین کار تلویزیونی وی سریال تجربه های آقای خوشبخت است. از دیگر کارهای او می توان سریال یادآوری، زخم و آوای باران را نام برد.

اسامی و بیوگرافی  بازیگران سریال گیله وا

بیوگرافی ماهک خرسندی

بیوگرافی ماهک خرسندی

ماهک خرسندی بازیگر متولد و ساکن شهر سیاهکل می باشد. از کارهای او می توان  فیلم تلویزیونی «پس از فراموشی»، «من دیوانه نیستم» و مرا رها نکن را نام برد. او در جدیدترین کارش نیز در سریال گیله وا در کنار هنرمندانی همچون حمید رضا پگاه،  ستاره اسکندری، مهران رجبی، امیر حسین صدیق و…. بازی کرده است.

عوامل سریال 

عوامل  مینی سریال گیله وا عبارتند از نویسنده و کارگردان: اردلان عاشوری، تهیه‌کننده: امیر بنان، مدیر فیلمبرداری: پیام عزیزی، تدوین: وحید صادقی صفت، بازنویسی فیلمنامه: حسین تراب نژاد، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، طراحی و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی، طراح گریم: مجید اسکندری، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، آهنگساز: بهزاد عبدی، مشاور کارگردان: امرالله احمدجو، منشی صحنه: فروغ غیاثوند، طراح تیتراژ: حسین جمشیدی گوهری، طراح جلوه ویژه میدانی: ایمان کرمیان، طراح جلوه ویژه بصری: حسن پیله ور، مدیر تولید: داود معدنی، مجری طرح: مؤسسه فرهنگی هنری فردایی دیگر، مشاور رسانه‌ای: سعید مظاهری رضا و مصطفی بیات. محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

بیوگرافی بازیگران سریال گیله وا + عکس

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا