فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال شاهرگ + عکس و بیوگرافی به همراه خلاصه داستان

5/5 - (2 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال شاهرگ + عکس و بیوگرافی به همراه خلاصه داستان

بازیگران سریال شاهرگ از هنرپیشه های معروف سینما و تلویزیون هستند که در ادامه اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال شاهرگ به همراه عکس های آنها را برای دوستداران سریال های تلویزیونی قرار دادیم. پس با مجله اینترنتی پیک نت همراه باشید…

کارگردانی سریال شاهرگ را سیدجلال اشکذری بر عهده داشته و تهیه کنندگی آن را محمدرضا شفیعی  انجام داده است. این سریال از هفتم تیر به روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

بازیگران سریال شاهرگ

اسامی بازیگران ی که در سریال «شاهرگ» نقش آفرینی می کنند عبارتند: حسین پاکدل، نیما رئیسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی، سیروس گرجستانی، فریده سپاه منصور، مسعود فروتن، امید روحانی، عطا عمرانی، محسن بهرامی، افسانه کمالی، شادی کرم رودی، سید مریم موسویان، حلیمه سعیدی، فریده دریامج، سوسن مقصودلو، سام قریبیان، سید جواد هاشمی، آزاده زارعی و سپیده خداوردی.

خلاصه داستان سریال شاهرگ

در خلاصه داستان سریال «شاهرگ» که به قلم کریم لک‌زاده به نگارش درآمده و به روایتی داستانی از دهه ۶۰ می‌پردازد، آمده است: در سال‌های ناآرام پس از انقلاب در سال ۶۰، گروه ویژه‌ای برای یک عملیات بزرگ فراخوانده شدند. این گروه مسوولیت بزرگی بر عهده دارند؛ چرا که عقربه‌های چندین بمب در تهران در حال حرکت است.

سریال چند قسمت است؟

سریال شاهرگ در 30 قسمت تولید شده است.

ساعت پخش سریال

سریال «شاهرگ»  از روز شنبه  هفتم تیر  ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 روانه آنتن می‌شود و پنجشنبه‌ها خلاصه هفتگی آن پخش خواهد شد.

تکرار سریال شاهرگ ساعت 9، 16:30 ،00:30 بامداد خواهد بود.

بیوگرافی بازیگران سریال شاهرگ

حسین پاکدل

حسین پاکدل

حسین پاکدل متولد ۱۳۳۸ در اصفهان، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، مجری، تهیه کننده و مدیر سابق شبکه صدا و سیما و کارگردان و بازیگر  است. او با عاطفه رضوی بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده است و یک دختر بنام صبا دارد.

نیما رئیسی

نیما رئیسی

نیما رئیسی  در شهر رشت به دنیا آمده‌ و متولد 3 مرداد 1354 است، او   علاوه بر بازیگری، خوانندگی، دوبله، اجرا و گویندگی می‌کند. نیما رئیسی فارغ التحصیل لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه آزاد تهران است. وی 2 برادر و یک خواهر دارد و رابطه بسیار خوبی هم با آنها دارد. نیما رئیسی بعد از قبولی در دانشگاه به تهران آمد و ماندگار شد. وی بلافاصله بعد از ورود به دنیای بازیگری وارد عرصه دوبله و گویندگی و سپس خوانندگی شد.

نیما رئیسی در دهه 80 ازدواج کرده است.

عباس غزالی

عباس غزالی 

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون متولد  14 بهمن ماه سال 1363 در تهران می باشد. مدرک تحصیلی وی لیسانس کاردانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی است. او 5 برادر و یک خواهر دارد.

عباس غزالی در 27 مهر ماه 1373 ازدواج کرده و متاهل می باشد.

مهدی سلوکی

مهدی سلوکی بازیگر سریال شاهرگ

مهدی سلوکی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد 14 خرداد ماه 1361 در اصفهان می باشد. در هنرستان رشته ی گرافیک را انتخاب کرد و در همین مقطع بود که جذب کار تلویزیونی شد. او در سال 1379 دیپلم خود را از هنرستان مالک اشتر تهران دریافت نمود. او برادر کوچکتر محمد سلوکی مجری تلویزیون است.

مهدی سلوکی در سن 32 سالگی با دلارام کلالی ازدواج کرده است.

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی  متولد ۱۳۲۳ در رشت ،بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر می‌باشد. او دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و هنر است. پدر و مادرش از مهاجران بادکوبه (باکو) می باشد که به ایران آمده اند، دو بار ازدواج کرده است و دخترانش در انگلیس زندگی می کنند.

فریده سپاه منصور

فریده سپاه منصور

فریده سپاه منصور متولد ۱۳۲۶ در تهران هنرپیشه سینما و تلویزیون است. او از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۶۱ در تئاتر فعالیت داشت. پس از آن به سینما و تلویزیون روی آورد.

وی همسر هوشنگ توکلی از بازیگران تئاتر و سینما و تلویزیون می‌باشد.

مسعود فروتن

مسعود فروتن

مسعود فروتن متولد اسفند ۱۳۲۹ در آمل، مجری و کارگردان است.

فارغ التحصیل رشته کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۰ لیسانس کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد.

مسعود فروتن دایی امیرعلی نبویان است.

مسعود فروتن در اوایل دهه پنجاه با خانم سیمین هاشمی که در آن زمان از گویندگان و مجریهای تلویزیون ایران بوده ازدواج کرده و به دلایلی از هم جدا شدند که ثمره آن دختری به نام تورنگ می‌ باشد که در آمریکا زندگی می‌ کند.

امید روحانی

امید روحانی

امید روحانی متولد ۱۳۴۰در تهران، پزشک، منتقد فیلم و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر می باشد. وی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک پزشکی عمومی خود و از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدرک تخصصی بی‌هوشی را گرفته است. امید روحانی با مریم موسوی ازدواج کرده است.

عطا عمرانی

عطا عمرانی بازیگر سریال شاهرگ

عطا عمرانی متولد سال ۱۳۶۵، بازیگر  تئاتر و تلویزیون می باشد. او بازیگری را در کلاس‌های امین تارخ فرا گرفته است.

این بازیگر تاکنون ازدواج نکرده است.

محسن بهرامی

محسن بهرامی

محسن بهرامی متولد 1361 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل مدرسه عالی بازیگری در حوزه هنری می باشد.

محسن ابراهیمی  ازدواج کرده و متاهل می باشد.

افسانه کمالی

افسانه کمالی بازیگر سریال شاهرگ

افسانه کمالی انارکی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۶۶ در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. وی در یک خانواده کم جمعیت ۴ نفره زندگی کرده و یک برادر کوچکتر به نام بابک دارد. او در دبیرستان تجربی خوانده و در سال ۸۴ از دانشگاه شهید بهشتی لیسانس زیست شناسی گرفته است. او در سال ۹۰ رتبه ۲ کنکور کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس است و اکنون فارغ التحصیل همین رشته می باشد.

افسانه کمالی تاکنون ازدواج نکرده است.

شادی کرم رودی

شادی کرم رودی بازیگر سریال شاهرگ

شادی کرم رودی متولد ۶ مهر ۱۳۶۹ در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته نوازندگی از دانشگاه هنر و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره می باشد، به جز بازیگری مدرس موسیقی نیز می باشد.

شادی کرم رودی بازیگر جوان و تازه کار کشورمان مردادماه ۹۷ با آرین وزیر دفتری از فیلمسازان کشورمان ازدواج کرد.

حلیمه سعیدی

حلیمه سعیدی

حلیمه سعیدی متولد 1315 در ضیاآباد قزوین، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی بیشتر بیشتر در آثار طنز تلویزیونی حضور داشته است.برای نخستین بار رضا عطاران بازیگر و کارگردان ایرانی به او پیشنهاد بازی داد و پس از گرفتن تست در برابر دوربین، مشغول به بازی شد.

او  در سن 18 سالگی با عباس لشکری ازدواج کرده است.

فریده دریامج

فریده دریامج

 فریده دریامج  متولد ۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۵ در تهران و بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر می باشد. بازیگری را از تئاتر مدرسه در سال ۱۳۴۶ با تئاتر باد بزن خانم ویندرمیر بروی صحنه رفت. و بعد از آن در رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک فارغ التحصیل شد.

او اصالتا گیلانی ولی ساکن تهران است دو خواهر و یک برادر دارد که هیچ کدام در عرصه هنر فعالیتی نداشتند او سال های زیادی است ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر به نام علی است.

سوسن مقصودلو

سوسن مقصودلو

سوسن مقصودلو متولد 1336 در رشت بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشکده هنرهای زیبا می باشد، در کنار بازیگری گوینده نوستالژی کتاب و قصه، عروسک گردان و یک نویسنده کتاب است.

سوسن مقصودلو سالهاست ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو فرزند پسر می باشد که سهراب پسر بزرگش دونده دو ماراتن آزاد می باشد.

سام قریبیان

سام قریبیا

محمد سام قریبیان بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر در سال 1358 متولد شد. او فرزند فرامرز قریبیان و مینا خیامی است. پدرش فرامرز قریبیان از بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون است و مادرش مینا خیامی طراح لباس بوده و در نیویورک درس طراحی لباس خوانده است. او یک برادر بزرگتر به نام بهزاد دارد که در آمریکا زندگی می کند و حرفه اش هم هیچ ربطی به سینما ندارد.

سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی پوراصل متولد ۲۷ دی ۱۳۴۴ در تهران، هنرپیشه، کارگردان، نویسنده و مجری است.

جواد هاشمی اصالتا اهل گیلان و شهر انزلی هستند. تحصیلاتش را در رشتهٔ کارگردانی در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و در سال ۱۳۷۳ فارغ‌التحصیل شد. او دارای دو فرزند به نام‌های سید محسن و فاطمه السادات است ابتدا بعنوان مسئول حراست یکی از شبکه های تلویزیونی وارد عرصه شد و در یکی از سکانسهای یک تله فیلم با چند ثانیه جلوی دوربین قرار گرفتن مورد توجه کارگردان تله فیلم واقع شد و بخاطر نوع پوشش و شکل ظاهری بیشتر در نقشهای مثبت و انقلابی به کار دعوت می‌شود.

آزاده زارعی 

آزاده زارعی بازیگر سریال شاهرگ

آزاده زارعی متولد ۱۰ خرداد ۱۳۶۸در اصفهان، بازیگر و منشی صحنه‌ سینما و تلویزیون می باشد. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ سینما است.

پدر آزاده زارعی در حرفه قلم زنی فعالیت میکند و در میدان نقش جهان اصفهان مغازه ای دارد که به قلم زنی مشغول است و مادرش خانه دار است. آزاده زارعی دو برادر دارد و تک دختر خانواده است. ارتباطش با برادرش احمد خیلی خوب و صمیمی است. آزاده زارعی تاکنون ازدواج نکرده است.

سپیده خداوردی

سپیده خداوردی بازیگر سریال شاهرگ

سپیده خداوردی متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون و نوازنده موسیقی است. دارای تحصیلات ادبیات نمایشی و کارگردانی و از دانشگاه آزاد می‌باشد. او یک برادر کوچکتر از خود دارد که متولد 63 است و مهندسی معدن خوانده ولی شغلش نقاشی و مجسمه سازی است.

وی در مدرسه موسیقی زیرنظر وزارت ارشاد درس خوانده و در ضمن خداوردی 11 سال سابقه فعالیت در زمینه موسیقی دارد و نوازنده ارکستر ملی است.

سپیده خداوردی با امین نظری ازدواج کرده و یک پسر به نام سانیار دارد.

سایر عوامل سریال

سایر عوامل سریال «شاهرگ» عبارتند از مدیر تصویر برداری: رضا شیخی، مدیرتولید: سامان شعشعه، مدیربرنامه ریزی: امیرسلیمانی، دستیار اول کارگردان: بهمن حسینی، صدابردار: فرشید احمدی، طراح گریم: مرتضی کهزادی، طراح صحنه: علی مربی، طراح لباس: مهناز نوروزی، طراح صحنه: مژگان تمجیدی، عکاس: رز ارغوان، مشاور رسانه: زهرا دمزآبادی و مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا