اخبار

زمان واریز سود سهام عدالت در سال 98 + مبلغ سود سهام عدالت

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

زمان واریز سود سهام عدالت در سال 98 + مبلغ سود سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ گفت: سود سهام عدالت سال پیش را قبل از سال 98 محاسبه و به حساب مشمولان واریز می‌کنیم.

زمان واریز سود سهام عدالت سال 98

سازمان خصوصی سازی در خصوص زمان و میزان واریز سود سهام عدالت مشمولان اعلام کرد: طرح ملی توزیع سهام عدالت در راستای تحقق عدالت اجتماعی و در مسیر حرکت به سمت اجرای فرآیند توسعه سالم اقتصادی، تقویت واگذاری‌ها به منظور ارتقای سطح زندگی مردم، گسترش مالکیت خصوصی و توانمند سازی بخش خصوصی واقعی است.

بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، سازمان خصوصی سازی مکلف است تا زمان آزاد سازی سهام عدالت، سود آن را از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت و به آن دسته از مشمولینی که تاکنون با مراجعه به سامانه سهام عدالت نسبت به ثبت شماره شبای بانکی اقدام کرده اند واریز نماید.

در همین راستا با عنایت به پایان فصل برگزاری مجامع شرکت‌های مزبور در پایان تیرماه سال جاری و مطابق ماده (۲۴۰) قانون تجارت، شرکت‌های سرمایه پذیر هشت ماه مهلت دارند نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدام کنند.

با عنایت به موضوع بالا، این سازمان در نظر دارد با توجه به میزان سود مصوب مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ شرکتها، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر بر مبنای میزان سود دریافت شده، نسبت به تخصیص و واریز سود به مشمولین سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه تا پایان سال جاری اقدام کند.

مبلغ سود سهام عدالت در سال 98

اواسط تابستان بود که با پرداخت مبلغ ۱,۶۲۰ میلیارد ریال به تعداد یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر از مشمولان سهام عدالت مربوط به گروه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان صندوق‌های تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح در دو بانک ملت و رفاه کارگران، توزیع سود سهام عدالت از محل عملکرد سال ۱۳۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت که در سال ۱۳۹۷ مصوب شده و توسط سازمان خصوصی سازی وصول شده برای مشمولان دارای شماره شبای بانکی در سامانه سهام عدالت عملاً به پایان رسید.

پس از آن اعلام شد که سود سهام عدالت در سال مالی ۱۳۹۷ نسبت به سال مالی قبلش حدود ۵۰ تومان افزایش داشته است؛ به این ترتیب مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان سهام دارند حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان سود خواهند گرفت.

در سال ۱۳۹۶ کسانی که به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت داشتند بابت سود سال مالی ۱۳۹۵ معادل ۱۵۰ هزار تومان دریافت کردند.

در سال گذشته نیز مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان از این سهام را داشتند به ازای سود پرتفوی سهام عدالت سال مالی ۱۳۹۶ معادل ۱۷۵ هزار تومان سود دریافت کردند. ارزش پرتفوی سهام عدالت در گذشته ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که طی سال گذشته این عدد به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. به این ترتیب ارزش پرتفوی سهام عدالت در این مدت بیش از شش برابر شده است.

منابع: ایسنا باشگاه، خبرنگاران

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهاد: زمان واریز یارانه آذر 98

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا