اخبار

یارانه دی 98 + زمان واریز بسته کمک معیشتی دولت «یارانه بنزین»

4/5 - (1 امتیاز)

یارانه دی 98 + زمان واریز بسته کمک معیشتی دولت «یارانه بنزین»

یکصد و هفتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به دی ماه 98 ، روز جمعه (20 دی) واریز می شود. دومین مرحله بسته کمک معیشتی دولت که از آن به نام یارانه بنزین هم یاد می شود، روز سه شنبه دهم دی ماه پرداخت خواهد شد.

زمان واریز یارانه دی 98

با تغییر زمان پرداخت یارانه نقدی، یارانه دی ماه روز بیستم این ماه (جمعه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

روال پرداخت یارانه نقدی معمولا روز ۲۶ هر ماه بود، اما با توجه به این‌ که از آبان‌ ماه و با انجام سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین پرداخت کمک‌های معیشتی در دستور کار دولت قرار گرفت و از سوی دیگر حقوق کارکنان نیز باید پرداخت شود، دولت به گونه‌ای برنامه ریزی کرده که این سه پرداختی تقریبا هر ۱۰ روز یکبار انجام شود.

براین اساس زمان پرداخت یارانه نقدی از بیست‌ و ششم به بیستم ماه تغییر کرد؛ بنابراین یارانه نقدی ماه جاری ساعت ۲۴ روز جمعه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه دی ماه یکصد و هفتمین مرحله یارانه نقدی است که به مانند سال‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد شد و همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز پرداخت می‌شود.

زمان پرداخت بسته کمک معیشتی دولت

سخنگوی ستاد بودجه و رئیس سازمان برنامه و بودجه زمان واریزی یارانه معیشتی را روز ۱۰ دی ماه اعلام کرده‌اند.

اولین واریزی یارانه معیشتی به دنبال افزایش قیمت  بنزین به حساب سرپرست‌های خانوار طی سه مرحله تا دوم آذر ماه واریز شد.

در این یارانه برای خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداختی انجام خواهد شد.

براساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در اولین مرحله پرداخت حمایت معیشتی به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار یارانه پرداخت شده است.

برای کسانی که خود را مشمول دریافت یارانه می‌دانند اما آن را دریافت نکرده بودند نیز سامانه *۶۳۶۹# از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد تا متقاضیان درخواست خود را ثبت کردند.

مژگان خانلو، سخنگو ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه در روز اول دی ماه در گفتگویی  که انجام داد، از برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه دولت برای واریز یارانه نقدی و یارانه معیشتی خبر داد و گفت: ما بسته به وصول منابع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه و یارانه معیشتی نیز دهم هر ماه پرداخت شود، که امیدواریم این برنامه از ماه جاری عملی شود.

بنا بر این گزارش، دومین مرحله از یارانه کمک معیشتی مربوط به آذر ماه، روز سه شنبه دهم دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و اما  مرحله سوم نیز در روز پنج شنبه دهم بهمن ماه پرداخت خواهد شد.

آیا متقاضیان دریافت یارانه معیشتی این دوره دریافتی دارند؟

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی در خصوص روند بررسی درخواست متقاضیان این یارانه گفت: بنا به هماهنگی که بین ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده، به واسطه این که سه میلیون و ۷۰ هزار نفر درخواست خود را برای دریافت یارانه معیشتی ثبت کرده‌اند؛ برای این که در فرایند شناسایی دقت فدای سرعت نشود قرار شده است که نتیجه شناسایی این افراد تا پایان دی ماه به سازمان برنامه و بودجه داده شود.

میرزایی در پاسخ این سوال که به جمعیت حدود ۶۰ میلیون نفری که دور اول یارانه معیشتی دریافت کرده‌اند، به واریزی‌های ۱۰ دی ماه اضافه می‌شود؟ گفت: در صورتی که درخواست برخی از متقاضیان تایید شود، در این مرحله پرداخت مشمول آنها خواهد شد. همچنین فعلا کسی از این لیست حذف نمی‌شود.

وی افزود: یارانه معیشتی دی و آذر ماه کسانی که تا پایان دی ماه درخواست آن‌ها تایید شود به صورت یکجا به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و سازمان برنامه و بودجه در این خصوص تصمیم‌گیر است.

منبع: فارس، تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا