فرهنگ و هنر

بازیگران و خلاصه داستان سریال جلال + تیزر

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

بازیگران و خلاصه داستان سریال جلال + تیزر

جلال عنوان سریال تلویزیونی به کارگردانی حسن نجفی  است که برای پخش از شبکه یک سیما ساخته شده و در آن بازیگرانی نظیر حمیرا ریاضی و عمار تفتی ایفای نقش کردند. در ادامه به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی «جلال» می پردازیم.

با مجله اینترنتی پیک نت همراه باشید…

سریال جلال

سریال «جلال» به کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی مهدی کریمی محصول امور استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز آذربایجان شرقی است که قرار است همزمان با آغاز ایام دهه مبارک فجر در ۱۵ قسمت از شبکه یک سیما روی آنتن برود.

 مجموعه «جلال» در ۱۱۰ لوكيشن مختلف تصويربرداری شده و ۲۰۰ بازيگر اعم از بازيگران ملی و منطقه ای به ايفای نقش در آن پرداختند.

«جلال» لزوما یک داستان واقعی نیست

حسن نجفی در مصاحبه با خبرگزاری آنا گفت: «جلال» لزوما یک داستان واقعی نیست اما بالاخره برخی شخصیت‌ها و اتفاقات واقعی قبل از انقلاب، به شکل واقعی، خود در دل داستان منعکس شده تا کلیت ماجرا برای بیننده باورمند باشد.

این سریال‌ ساز اشاره کرد: قصه سریال چه بسا تلفیقی از واقعیت و قصه‌پردازی ماست. البته سرنوشت شخصیت‌های سریال ما مشابهت‌های زیادی در عالم واقعیت دارد ولی به هرحال قصه است.

خلاصه داستان سریال جلال

خلاصه داستان سریال جلال

این سریال تاریخی، درامی اجتماعی از رخداد‌های اجتماعی و روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به ۲۹ بهمن ۵۶  آذربایجان شرقی است. در اين مجموعه ضمن مروری بر امور و اتفاقات دوران ستمشاهی، به مبارزاتی كه منجر به پيروزي انقلاب اسلامی شده است، پرداخته مي شود.

توضیحات حسن نجفی در باره ی قصه ی سریال: سریال جلال را باید یک ملودرام اجتماعی دانست که برای پردازش قصه آن، بهترین فضا را در سال‌های قبل از انقلاب و در آن بستر مفهومی دیدیم. بنابراین لزوما قرار نیست این سریال را در فرم خاص مبارزات انقلابی دید.

نجفی با بیان اینکه قصه طی سال‌های ۳۸ تا ۵۶ به روایتگری می‌پردازد، گفت: در واقع فضای ملودرام ما می‌طلبید که به آن سال‌ها برگردیم و خب قصه در پشت خود، بک گراندی از آن فضا را نیز ترسیم می‌کند. به نوعی به جریانات قبل از انقلاب هم اشاره کرده‌ایم.

این کارگردان ضمن اشاره به کشش داستانی سریال خود، ادامه داد: ما سراغ لوکیشن‌ها و فضاسازی‌های بومی رفته‌ایم اما قطعا داستان ما برای مخاطب عام روایت می‌شود. منتهی تا توانسته‌ام از ظرفیت‌های آن اقلیم استفاده کردم و آن فضاسازی را در تار و پود قصه «جلال» جای دادم.

خلاصه داستان سریال جلال

خلاصه داستان سریال جلال

بازیگران سریال جلال

حسن نجفی کارگردان سریال درباره ی ترکیب بازیگران  مجموعه جلال در مصاحبه با خبرگزاری آنا گفت: سریال «جلال» پر بازیگر است البته تنها چند بازیگر از پایتخت به جمع ما اضافه شدند اما اما عمده و انرژی‌ام را روی نمایش ظرفیت هنرمندان منطقه گذاشتم.

این کارگردان اضافه کرد: می‌خواستم با این سریال ثابت کنم که اینقدر روی هنرمندان تهران‌ نشین نباید متمرکز شد. خصوصا در زمان فعلی و ماجرای شبکه‌های نمایش خانگی که دستمزدهای آنچنانی به بازیگران می‌دهند، چه بسا بهتر است طیفی از هنرمندان شهرستانی را معرفی کنیم که هنوز مبدل به سلبریتی نشده‌اند.

در سریال جلال بازيگرانی چون حميرا رياضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبي، رضا آبپاك، ثنا پورسعيدی، كاميار شكيبايی، فاطمه شكری، حامد منافی و…  به ايفای نقش می پردازند.

سریال جلال

عوامل سریال

برخی از عوامل  سریال جلال عبارتند از:

  • کارگردان: حسن نجفی
  • تهیه کننده: مهدی کریمی
  • نویسنده: امیر حسین ثروتمند
  •   مدیر تصویربرداری: حمید مهر افروز
  • تدوین: سالار حیدرنژاد
  • صدابردار: اصغر آبگون و حسن سلمانی
  • چهره پرداز: مجید اسکندری

در ادامه می توانید تیزر سریال را مشاهده کنید:

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهاد: بیوگرافی بازیگران سریال جلال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا