فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال پرگار + عکس و بیوگرافی بازیگران سریال پرگار

5/5 - (1 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال پرگار + عکس و بیوگرافی بازیگران سریال پرگار

سریال پرگار به کارگردانی شهرام شاه حسینی تولید شده است. در سریال پرگار بازیگران مطرحی مانند مرجانه گلچین و بهرنگ علوی و… حضور دارند و در کنار این هنرمندان برخی از این بازیگران برای نخستین بار حضور پیدا کرده اند که در ادامه به معرفی تمام آنها و داستان سریال می پردازیم.

 سریال پرگار 

سریال «پرگار» با نام قبلی «آسمان هوای باران دارد» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی امیر پور رحمانی برای پخش از شبکه یک سیما تولید شده است. این مجموعه 29 قسمتی بعد از پایان سریال زیرخاکی روی آنتن می رود.

«پرگار» که در ادامه سریال «آسمان همیشه ابری نیست» تهیه و تولید شده است، با کارگردان و نویسنده دیگری به نسبت فصل یک بروی آنتن خواهد رفت. در فصل نخست سعید عالم زاده کارگردانی و احمد خداکریم نویسندگی این سریال را به عهده داشتند، اما امیر پوررحمانی هر دو فصل این سریال را تهیه کرده است.

سریال پرگار 

خلاصه داستان سریال پرگار 

سریال «آسمان همیشه ابری نیست» با رویکردی اجتماعی، روایتگر زندگی و دغدغه‌های پنج دوست و همکلاسی بود که در برهه نوجوانی و جوانی روزهای تلخ و شیرینی را تجربه کردند. اما در «پرگار»، به طور غیرمستقیم و با زبان هنر، موضوعاتی از قبیل مواد مخدر در مدارس، آسیب‌های استفاده از فناوری در خانواده و مدرسه، جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان و عشق بازیگری بین جوانان و نوجوانان به خصوص دختران روایت می‌شود.

این سریال قصه خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که برای ادامه تحصیل دختر بزرگشان در مقطع دکترا راهی تهران می‌شوند، اما خواسته یا ناخواسته درگیر موضوعاتی می‌شوند که دستمایه قصه‌های سریال می‌شود.

«پرگار» درام مردی است از گذشته و رازهای ناگفته از آن دوران. بحران های موازی با سرنوشت او گره میخورد. حالا او میماند و پیشامدهای جدید و هزار توو. آیا حمید پارسا می تواند خود را ازین دایره ی تنگ به بیرون پرت کند؟ آیا اکنون که نحیف و خسته گشته، می تواند چترش را برای همه یکسان باز کند؟ آیا او‌ برای بدست آوردن، تواناییه از دست دادن دارد؟

سریال پرگار 

اسامی بازیگران سریال پرگار

در این سریال از دختران هنروری که در همان دبیرستان و لوکیشن اصلی (دبیرستان دخترانه یادگار امام(ره)) درس می‌خواندند به عنوان بازیگر استفاده شده است.

اسامی بازیگران زن و مرد سریال پرگار عبارتند از:

  • مرجانه گلچین بازیگر نقش محبوبه
  • بابک کریمی
  • فریبا کوثری
  • بهرنگ علوی
  • فریبا جدیکار
  • رضا امامی
  • مریم سرمدی
  • تیما پوررحمانی
  • الهام طهموری
  • فاطمه مرتاضی
  • زهره نعیمی
  • مرتضی کاظمی
  • هدایت اله سجادی
  • مهرناز افلاکیان
  • شهرام پورولی
  • مریم سردشتی
  • گلاره دربندی
  • علی عمرانی

تیزر سریال

سریال پرگار 

عوامل سریال

برخی از عوامل سریال پرگار عبارتند از: طراح و قصه: امیر پور رحمانی، فیلمنامه: احمد رفیع زاده و مهدی سجاده چی، عکاس: امید صالحی، منشی صحنه: زهرا مهدوی، مدیر تدارکات: علی قادری، کارشناس نیروی انتظامی: سرهنگ احمد شیخ زاده، دستیار کارگردان: حسین خضوعی، مدیر برنامه ریزی: مهدی آقایی، تصویربردار: مصطفی معمار، جلوه های بصری: محراب مشهدبان، طراح صحنه و لباس: نازنین توسلی، طراح چهره پردازی: میشا جودت، مدیر صدابرداری: یاسر رمضانی، موسیقی: بهنود یخچالی، صداگذاری و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی و جواد غلامرضایی، تدوین: فرامرز هوتهم، مدیر تصویربرداری: سجاد حیدری، مدیر تولید: سیده مریم فاطمی، تهیه کننده: امیر پوررحمانی، کارگردان: شهرام شاه حسینی.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

شهرام شاه حسینی کارگردان سریال پرگار

شهرام شاه حسینی کارگردان سریال پرگار

شهرام شاه حسینی متولد ۴ اسفند ۱۳۵۲ در تهران است. سینما را با دستیار کارگردانی فیلمسازانی همچون رسول ملاقلی‌پور، سیامک شایقی و بهرام بیضایی آغاز کرد.

 او سریال‌های چون: همه چیز آنجاست، هشت و نیم دقیقه و… دارد و از سال ۱۳۷۷ کار خود را در تئاتر استاد کسایی آغاز کرده و در حال حاضر نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون است. او سریال پر قسمت پرستاران را نیز در کارنامه خود دارد.

شهرام شاه حسینی کارگردان سریال پرگار، سال ها پیش ازدواج کرده است و یک فرزند پسر بنام مانی دارند.

مرجانه گلچین بازیگر سریال پرگار

مرجانه گلچین بازیگر سریال پرگار

مرجانه گلچین در دوم اسفند ماه سال 1347در تهران متولد شد. پدرش آذری و مادرش شمالی است. او فرزند آخر خانواده بوده و شش خواهر و برادر دارد. او در کودکی پدرش را از دست داده است.

این بازیگر خواهر منیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی مرحومه نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.

در سنین نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و پس از چهار سال در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ التحصیل شد و پس از آن به تشویق خواهرش منیژه که خود در آن زمان بازیگر بود بر روی صحنه ی تئاتر رفت.

مرجانه گلچین بازیگر سریال پرگار  همسر کریم آتشی تهیه کننده و کارگردان سینما می باشد.

بهرنگ علوی بازیگر سریال پرگار

بهرنگ علوی بازیگر سریال پرگار

بهرنگ علوی متولد یکم فروردین 1359 در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی  در رشته ی نقشه‌کشی با کامپیوتر درس خوانده و مدرک فوق دیپلم دارد. او همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری از اولین دوره فارغ التحصیلان مؤسسه فرهنگی  هنری کارنامه می باشد.

وی بازیگری را از تئاتر مدرسه آغاز کرده است.

بهرنگ علوی  در یک خانواده ی سه نفره در سال ۱۳۵۹ متولد شد و تنها پسر و فرزند خانواده می باشد. پدر او فرهنگی بوده و مدیر بازنشسته ی آموزش و پرورش است. مادر بهرنگ علوی در شرکت مخابرات سمت مدیر را دارد.

بهرنگ علوی بازیگر سریال پرگار تاکنون ازدواج نکرده است.

فریبا کوثری بازیگر سریال پرگار

فریبا کوثری بازیگر سریال پرگار

فریبا کوثری متولد یکم آذر 1345 در زاهدان، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد می باشد. گرچه در جوانی‌اش دوست داشته شغلی آرام‌تر مثل مهمانداری هواپیما را انتخاب کند اما سرنوشت او را به سمت بازیگری می‌آورد.

وی از بازیگران کم‌حاشیه‌ ی سینما و تلویزیون است. شروع فعالیتش از سال ۱۳۶۷ با فیلم تلویزیونی «چهره یک صهیونیست» از صدا و سیما بود.

فریبا کوثری بازیگر سریال پرگار تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

بیوگرافی علی عمرانی

بیوگرافی علی عمرانی

علی عمرانی متولد ۱۴ تیر ۱۳۳۹ در بهشهر مازندران، بازیگر تئاتر و تلویزیون سینما و گویندهٔ رادیوی است. وی فوق لیسانس از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است. پدر وی سید ولی‌الله عُمرانی پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و نوازنده سازهای نی و سنتور بود.

او بیش از ۳۰ سال در عرصه رادیو فعالیت داشته و از باتجربه‌ ترین‌ های عرصه نمایش و حتی تلویزیون است. علی عمرانی در ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ از رادیو استعفاء داد و در دی ماه همان سال به رادیو بازگشت . وی برادر محمد و رضا عمرانی است.

علی عمرانی بازیگر سریال پرگار سالها پیش ازدواج کرده است و دو فرزند دختر دارد.

بیوگرافی فریبا جدیکار

بیوگرافی فریبا جدیکار

فریبا جدیکار بازیگر و عروسک‌گردان ایرانی است وی در سال ۱۳۳۸ شمسی در تهران متولد شد.

حرفهٔ اصلی وی عروسک‌ گردانی بوده و کمتر به بازیگری پرداخته‌ است. او از سال از ۱۵ سالگی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفت و از سال ۱۳۵۵ در دوره‌های آن شرکت نمود. جدی‌کار اولین نمایش عروسکی، خود را در سال ۱۳۵۸ در نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی کامبیز صمیمی مفخم تجربه کرد.

نخستین تجربه حضور در مقابل دوربین وی نیز در سال ۱۳۶۷ و در فیلم «شاخه‌های بید» اثر امرالله احمدجو بود.

فریبا جدی‌کار بازیگر سریال پرگار با علیرضا پورامین، عکاس سینما ازدواج کرده‌ و دارای دو فرزند، یک پسر و یک دختر می‌باشد.

تیما پور رحمانی بازیگر سریال پرگار

تیما پور رحمانی بازیگر سریال پرگار

تیما پور رحمانی بازیگر سریال پرگار، متولد ۱۰ خرداد ۱۳۶۶ در تهران است. وی فارغ التحصیل فوق لیسانس ادبیات نمایشی می باشد.

خانم پور رحمانی یک برادر بزرگتر از خود دارد.

او از ۳ سالگی با بازی در سریال “خاله سارا” وارد عرصه بازیگری شد. وی بازیگری را ادامه داده و سپس به تحصیل در هنرستان سوره رشته کارگردانی سینما پرداخت و در دانشگاه هم این رشته را ادامه داد.

این بازیگر به جز بازیگری گویندگی هم می کند.

تیما پور رحمانی ازدواج نکرده  و مجرد می باشد.

زهره نعیمی بازیگر سریال پرگار

زهره نعیمی بازیگر سریال پرگار

زهره نعیمی بازیگر سریال پرگار، متولد یکم خرداد 1375 در تهران می باشد. او دانشجوی  رشته ادبیات نمایشی در دانشگاه سوره است.

خانم نعیمی یک برادر کوچکتر از خود دارد.

وی بازیگری را زیر نظر  محمد امین اصلانی دوره دیده است و سریال چرخ و فلک و «آسمان هوای باران دارد» را در کارنامه بازیگری خود دارد.

زهره نعیمی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

بیوگرافی مریم سرمدی

بیوگرافی مریم سرمدی

مریم سرمدی  متولد ۱۳۴۹ در تهران می باشد. او عضو پیوسته ی انجمن بازیگران خانه ئتاتر می باشد. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده سینما تئاتر وابسته به دانشگاه هنر است.

او در سریال های ارمغان تاریکی، شهر قشنگ، فراق، حلقه سبز، دختران حوا، خنده بازار و …. بازی کرده است.

مریم سرمدی بازیگر سریال پرگار ازدواج کرده و دارای یک پسر ۱۸ ساله می باشد.

سهیلا جوادی بازیگر سریال پرگار

سهیلا جوادی بازیگر سریال پرگار

سهیلا جوادی بازیگر سریال پرگار، متولد ۱۳۵۸ در تهران است.

 وی فارغ التحصیل مدرسه عالی گریم استاد جلال الدین معیریان و فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی می باشد.

سهیلا جوادی در آثاری همچون «آسمان هوای باران دارد»، «یوسف پیامبر» به عنوان «بازیگر»، «دستیار چهره‌پردازی» حضور داشته است. وی همچنین در آثاری همچون سریال تلویزیونی «چرخ و فلک»، فیلم سینمایی «تونل» فعالیت داشته است.

خانم جوادی با علی سلیمانی بازیگر ازدواج کرده و صاحب یک دختر بنام صبا هستند.

نجوا صاحب الزمانی بازیگر سریال پرگار

نجوا صاحب الزمانی بازیگر سریال پرگار

نجوا صاحب الزمانی متولد 22 بهمن 1371 در تهران، بازیگر می باشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی معماری از دانشگاه آزاد گرگان است.

این بازیگر یک برادر به نام علی دارد و به همراه پدر مادرش یک خانواده چهار نفره را تشکیل می دهند.

خانم صاحب الزمانی نزد اساتیدی چون رضا گوران، پانته آ پناهی ها، آرش آبسالان، کیومرث مردادی و دیگر اساتید موسسه  بازیگری را فرا گرفته است.

نجوا صاحب الزمانی بازیگر سریال پرگار ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

بیوگرافی امیررضا دلیری

بیوگرافی امیررضا دلیری

امیررضا دلیری متولد 1375/10/10 در گیلان، بازیگر تئاتر و تلویزیون می باشد. او دوره بازیگری را زیر نظر اساتیدی چون حسین پرستار و عبدالرضا اکبری دوره دیده است.

این بازیگر بیشتر در عرصه ی تئاتر فعالیت می کند و به تازگی نیز در سریال پرگار بازی کرده است.

الهام طهموری بازیگر سریال پرگار

الهام طهموری بازیگر سریال پرگار

الهام طهموری بازیگر سریال پرگار، متولد پانزدهم فروردین سال 1367 در اصفهان بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. او در رشته تئاتر و گرافیک درس خوانده و  مثل سایر هنرمندان کار خود را از تئاتر شروع کرده است.

خانم طهموری پس از اینکه دوره‌های بازیگری را پشت سر گذاشت، از سال ۱۳۸۵ وارد عرصه بازیگری شد و  اولین کار تلویزیونی او سریال شکست سکوت می باشد و بعد از آن هم در سریال نفس گرم به ایفای نقش پرداخت. پس از آن در فیلم سینمایی “تقصیر من نیست” حضور پیدا کرد و نهایتا در سال ۱۳۹۷ در نقش مهتاب در سریال پر مخاطب پدر  دیده شد.

وی به تازگی نیز در سریال وارش به ایفای نقش پرداخت و به شهرت رسید.

وی به جز بازیگری در عرصه تلویزیون و سینما، در زمینه مدلینگ نیز فعالیت دارد.

ازدواج و همسر:

الهام طهموی بازیگر سریال پرگار در سال 1397 با حامد احمد جو ازدواج کرده است. همسر خانم طهموری متولد فروردین سال 65 بوده و در عرصه تئاتر و تلویزیون نیز فعالیت دارد.

مهرناز افلاکیان بازیگر سریال پرگار

مهرناز افلاکیان بازیگر سریال پرگار

مهرناز افلاکیان متولد 17 فروردین سال 1365 در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. اولین کار تلویزیونی اش سریال پرستاران می باشد و حال در سریال پرگار به ایفای نقش پرداخته است که این شبها او را در قاب تلویزیون می بینیم. وی علاقه ی زیادی به اسب دارد و بیشتر وقتش را به سوارکاری و آموزش دیدن درباره آنها می کند.

از ازدواج و همسر مهرناز افلاکیان اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

اسامی بازیگران سریال پرگار + عکس

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهاد: بیوگرافی بازیگران سریال پروانه + عکس

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خانم مریم سردشتی ایفاگر نقش مهتاب در سریال پرگار بودن .. دختر خانم فریبا کوثری .. که الحق هم اجرای خوبی داشتن .. از خیلی از این بازیگرها نقششون کلیدی تر بود .. جا داشت که از ایشون هم چند خطی مینوشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا