فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال سامو بندری + عکس و بیوگرافی بازیگران سریال سامو بندری

4.2/5 - (6 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال سامو بندری + عکس و بیوگرافی بازیگران سریال سامو بندری

در این بخش، اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال سامو بندری را مرور می کنیم. سریال سامو بندری به کارگردانی ابراهیم فروزش برای پخش از شبکه دو سیما تولید شده است و پخش آن بعد از پایان مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس 3» در این شبکه آغاز خواهد شد.

«سامو بندری» به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط‌ احمدی سال گذشته در بندر بوشهر، تصویربرداری و به تولید رسیده است. همچنین اصغر عبداللهی نویسندگی این سریال را برعهده دارد. پیش از این اعلام شده بود که سریال در ۳۵ قسمت و ۵ اپیزود هفت قسمتی که هر قسمت ۴۵ دقیقه است ساخته می‌شود اما در نهایت «سامو بندری» در ۱۳ قسمت آماده پخش از تلویزیون شده است.

پرداختن به نوجوانان، خانواده و ارتباطات فامیلی و قومی‌ و فرهنگ قومیت‌های مختلف از جمله منطقه جنوب کشور، امید و کار و تلاش بی وقفه و عجین بودن و ارتباط عمیق مردم منطقه با آبهای خلیج نیلگون فارس از جمله محورهای موضوعی سریال سامو بندری است و از ویژگی‌های پروژه تصویربرداری بخش‌های زیادی از کار روی لنج یا قایق در آبهای خلیج همیشه فارس است.

بازیگران سریال سامو بندری

خلاصه داستان سریال سامو بندری

در خلاصه داستان این سریال آمده است: ناخدا صبور و خانواده‌اش در بندری کوچک در نزدیکی بوشهر زندگی می‌کنند. ناخدا از معتمدین بندر است و اهالی بندر او و خانواده‌اش را به خوبی می‌شناسند. سامو تنها پسر و فرزند کوچک او است که ماجراجویی‌های زیادی می‌کند و ناخدا را به دردسر می‌اندازد. ناخدا با صبوری و به همراه خانواده اش سعی می‌کند مشکلات پیش آمده برای سامو را حل کند و آرامش را دوباره به خانواده بازگرداند، اما دوباره سامو ماجراجویی جدیدی می‌کند.

سریال سامو بندری

اسامی بازیگران سریال سامو بندری

در این سریال حدود ۱۵۰ بازیگر از بازیگران و هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر حضور دارند. «سامو بندری» متعلق به فضای بوشهر است و قصه آن با فضای جنوب همخوانی دارد و بر همین اساس نیز جمعی از افراد حاضر در مجموعه از بازیگران خوب بوشهری هستند.

برخی از بازیگران مجموعه تلویزیونی «سامو بندری» عبارتند از:

  • حسن پورشیرازی
  • مائده طهماسبی
  • علی اوسیوند
  • مهدی فقیه
  • آریاوا رستمی
  • کورش زنگویی
  • ناهید ثناگو
  • مرتضی نوری فیروزی
  • رضوان زارع
  • سید علی صداقت (سامو)
  • لیلا دمان
  • حسین قفلی
  •  عباس باکو
  • خلیل چراغ زاده
  • محمد گتوتی زاده
  • اسماعیل عاشوری
  • حدیث سیرجانیان
  • سید رضا حسینی
  • مهدی عبدی
  • عبدالکریم محمودنیا
  • یوسف فهمیده
  • سید احمد صداقتبخشی
  • فاطمه دهقانی

مهدی فقیه در سریال سامو بندری

مهدی فقیه در سریال سامو بندری

مهدی فقیه در سریال ساموبندری نقش پدربزرگ سامو را بازی می‌کند. وی درباره پذیرش شخصیت پدربزرگ در گفت و گویی که انجام داد، گفت: شیرازی هستم و به دلیل نزدیکی این شهر به بوشهر، علاقه‌مند بودم در سریال ساموبندری بازی کنم که قصه‌اش در جنوب می‌گذشت. واقعا سعادت بزرگی بود با کارگردان بزرگی همچون ابراهیم فروزش کار کنم، زیرا انسان بزرگی است و در کارش خبره. همچنین آقای سبط‌احمدی تهیه‌کننده سریال هم بسیار متواضع بود و بی‌آن‌که مشکلات را به گروه انتقال بدهد، کارش را انجام می‌داد.

وی ادامه می‌دهد: زمان فیلمبرداری با گرمای هوا در جنوب  مصادف شد و کار در گرما بسیار طاقت‌فرسا بود؛ اما همه گروه با عشق کارشان را انجام دادند. ساخت چنین آثاری آن هم در اقصی نقاط ایران ضرورت دارد و باید دوربین‌ها را از تهران خارج کرد. ما نیاز به ساخت چنین کارهایی داریم. گرچه ساخت سریال‌های طنز هم خوب است، اما باید به چنین آثاری هم توجه شود. حیف که همه اپیزودهای این سریال ساخته نشد.

این بازیگر با اشاره به نقش خود می‌گوید: من نقش پدربزرگ را دارم که مثل دیگر پدربزرگ‌ها، نوه‌هایش را دوست دارد. من هم سعی می‌کنم تا شرایط پیشرفت را برای نوه‌ام فراهم کنم.

پورشیرازی ناخدای سریال سامو بندری

پورشیرازی ناخدای سریال سامو بندری

حسن پورشیرازی از آن بازیگرانی است که تا امروز نقش لباس پدران متفاوت را تن کرده است. گاهی مقتدر و خشن است و گاهی مهربان و با صفا. بینندگان هر بار او را در لباس پدرانی با ویژگی‌های رفتاری مختلف دیده‌اند. آخرین سریال این هنرمند پیشکسوت که هم کارنامه سینمایی‌اش پر رنگ و لعاب است و هم کارنامه تلویزیونی‌اش، سریال برادر جان به کارگردانی محمدرضا آهنج است که از شبکه سه روانه آنتن شد.
حالا پورشیرازی با سریال ساموبندری می‌خواهد مهمان خانه‌ها شود. به گفته تهیه‌کننده، او در این سریال نقش پدر خانواده را بازی می‌کند که ناخدا و در نقش پدر سامو بسیار هم مقتدر است. اما در کنار اقتدارش، بسیار هم مهربان و صمیمی است و اعضای خانواده او را خیلی دوست دارند. ناخدای قصه سه دختر دارد و یک پسر (سامو).

وی می‌گوید: ناخدا جزو نقش‌های سخت قصه بود و باید روی لنج کار را انجام می‌دادیم و همین کار را سخت می‌کرد. نقش همسر او را مائده طهماسبی بازی کرده که مادری است مهربان و طبق آداب و رسوم عمل می‌کند.

مائده طهماسبی در سریال سامو بندری

مائده طهماسبی در سریال سامو بندری

مائده طهماسبی که دومین همکاری‌اش را با ابراهیم فروزش تجربه کرده، با اشاره به این‌ که اولین انگیزه‌اش از پذیرش شخصیت مادر در سریال ساموبندری، شخص فروزش بوده، گفت: با او فیلم سینمایی کار کرده بودم و دوست داشتم تجربه خوبمان بار دیگر تکرار می‌شد. همچنین همکاری با آقای سبط‌احمدی تهیه‌کننده در اولویت بعدی قرار داشت و باعث افتخار بود.

در سریال ساموبندری نقش مادر خانواده را بازی می‌کنم که مثل همه مادرها مراقب بچه‌هایش است. مهربان است، اما جاهایی برای تربیت بچه‌هایش تندخویی هم می‌کند. اما در مجموع مادری با ویژگی‌های عجیب و غریب نیست. متاسفانه در تلویزیون و سینما نقش مادرها کلیشه‌ای نوشته می‌شود و خود بازیگر باید تلاش کند تا نقشش را ویژه در بیاورد.

وی درباره لهجه جنوبی‌اش در این سریال توضیح می‌دهد: من شمالی هستم، اما برای این سریال با لهجه جنوبی صحبت کردم. تا قبل از آن نسبت به این لهجه آشنایی نداشتم و سختی کار بازیگری همین است. در مجموع همین مورد، ویژگی نقشم بود. همچنین وقتی لباسم را پوشیدم، در قالب نقش یک مادر جنوبی رفتم. البته آقای فروزش نقش مادر را عربی نگرفته ‌است، بلکه جنوبی است. امیدوارم مردم از تماشای سریال لذت ببرند.

سریال سامو بندری

عوامل سریال

عوامل تولید پروژه «سامو بندری» نیز عبارتند از تهیه‌کننده: سیدعلیرضا سبط احمدی، کارگردان: ابراهیم فروزش، نویسنده: اصغر عبداللهی، مدیر تصویربرداری: مصطفی احمدیان، مدیرتولید: سیدمحمدرضا نجفی، تدوین: سعید یاسی‌پور، مدیر صدابرداری: محمدحسین غفاری، طراح صحنه و لباس: نیلوفر فولادی، طراح گریم: جلال امیری‌مرند، سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول: محمدجواد رجب‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی: مجتبی طاهرخانی، جانشین تهیه‌کننده: سید محمدعلی سبط احمدی، مشاور انتظامی: جناب سرهنگ شاکری، تصویربردار دوم: ونداد احمدیان.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

بیوگرافی بازیگران سریال سامو بندری

در ادامه بیوگرافی برخی از بازیگران مجموعه تلویزیونی سامو بندری را مرور می کنیم.

حسن پور شیرازی بازیگر سریال سامو بندری

حسن پور شیرازی بازیگر سریال سامو بندری

حسن پور شیرازی متولد ۱۳۳۶ است. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است و دارای مدرک لیسانس تئاتر می‌باشد.

مهناز افضلی (بازیگر) همسر پورشیرازی است و یک پسر به نام آرین دارد.

بیوگرافی مهدی فقیه

بیوگرافی مهدی فقیه

مهدی فقیه متولد ۱۳۲۴در شیراز، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

او به عنوان رتبه دوم کشور بورس دانشگاه شد و به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن تئاتر خواند. وی دربارهٔ نگاه خانواده مذهبی اش به این اتفاق می‌گوید: پدرم خیلی مذهبی بود، در شیراز به او می‌گفتند رئیس القرا، در تفسیر قرآن بسیار شناخته شده بود، ایشان به من فرمودند: «بابا برو درس بخوان! و حواست باشد کاری کن که عاقبت به خیری در آن باشد» و من هم سعی کردم در کار هنری همین رو مد نظر قرار دهم یعنی مفاهیم انسانی باشد و به درد مردم بخورد.

فقیه کار تئاتر را از دهه چهل در شیراز آغاز کرد. وی پس از آن به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن نمایش را به صورت آکادمیک آموخت. بدین ترتیب از 1347 فعالیت‌های حرفه‌ایِ نمایشی خود را آغاز نمود.

مهدی فقیه سالها پیش ازدواج کرده است و چهار فرزند دارد.

مائده طهماسبی بازیگر سریال سامو بندری

مائده طهماسبی بازیگر سریال سامو بندری

مائده طهماسبی  متولد ۱۳۳۶ در بابل، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون، کارگردان تئاتر و مترجم است.

او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشتهٔ خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است.

او در سال ۱۳۷۷ به همراه همسرش، فرهاد آئیش، به ایران بازگشت و با کارگردانی نمایش گزارش به آکادمی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی که مائده طهماسبی در آن حضور داشته دایرهٔ به کارگردانی جعفر پناهی است.

بیوگرافی علی اوسیوند

بیوگرافی علی اوسیوند

علی اوسیوند بازیگر سریال سامو بندری، متولد ۱ آذر ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان است.

اوسیوند دارای مدرک لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده تربیت مدرس است. وی فعالیت هنری اش را در زمینه بازیگری، دستیار تهیه و دستیار کارگردان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شروع نموده؛ و بازیگری را با بازی در فیلم بازداشتگاه در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد.

وی همسر حمیرا ریاضی بازیگر سینما و تلویزیون می‌باشد.

فاطمه دهقانی بازیگر سریال سامو بندری

فاطمه دهقانی بازیگر سریال سامو بندری

فاطمه دهقانی بازیگر سینما و تلویزیون 23 سال سن دارد و  متولد بوشهر است.

او یکی از بازیگران جنوبی است که در فیلم ها و سریال موفقی حضور داشته. از کارهایی که این بازیگر در آن بازی کرده می توان به سریال «دریا نزدیک است» و فیلم «فرزند زمین» اشاره کرد.

از ازدواج و همسر فاطمه دهقانی اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد.

اسامی بازیگران سریال سامو بندری + عکس

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهاد: بیوگرافی بازیگران سریال موچین با عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا