فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال ماهور با عکس و بیوگرافی کامل

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

اسامی بازیگران سریال ماهور با عکس و بیوگرافی کامل

در این بخش از مجله اینترنتی پیک نت، به معرفی و بیوگرافی بازیگران سریال ماهور با نام قبلی «بوم و بانو» که به کارگردانی سعید سلطانی برای پخش از شبکه دو سیما تولید می شود، می پردازیم.

با مجله اینترنتی پیک نت همراه باشید…

سریال ماهور

«ماهور» عنوان مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب است که در دست تولید می باشد.

پس از سریال «ستایش»، «ماهور» دومین مجموعه‌ای است که سعید سلطانی به عنوان کارگردان و آرمان زرین‌کوب در جایگاه تهیه‌کننده با یکدیگر همکاری می‌کنند تا آن را برای پخش از تلویزیون آماده کنند.

بخش مهمی از لوکیشن این سریال در شهرک سینمایی غزالی و غالب لوکیشن هایی است که مجموعه های تاریخی از آن استفاده می کنند. همچنین از لوکیشن های مکمل دیگری که در خود شهر تهران وجود دارد، استفاده می شود.

«ماهور» به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز عاشقانه‌ای در هزار توی تاریخ است که در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید خواهد شد.

خلاصه داستان سریال ماهور

قصه این سریال در دوره پهلوی اول روایت می‌شود و بزنگاهی است از تلاقی عشق، سیاست و مذهب.

در خلاصه داستان «ماهور» آمده است: «در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می شود و شورشان به یغما می رود، عشقی بی آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد…».

اسامی بازیگران سریال ماهور

اسامی بازیگران سریال ماهور

اسامی بازیگران زن و مرد سریال ماهور عبارتند از:

  • مهدی احمدی
  • مسعود رایگان بازیگر نقش تیمسار افشار
  • بهنام تشکر بازیگر نقش سرهنگ سپنتا
  • فریبا متخصص بازیگر نقش ماهرخ
  • ساغر قناعت
  • دیبا زاهدی
  • شادی کرم‌ رودی

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

سعید سلطانی کارگردان سریال ماهور

سعید سلطانی کارگردان سریال ماهور

سعید سلطانی متولد شهرستان الیگودرز و فارغ‌التحصیل سینما از دانشکده هنر است. سلطانی مدتی در بندرلنگه زندگی می‌کرد. او مدتی کارمند آموزش و پرورش بود ولی به خاطر فعالیت‌های تلویزیون و کارگردانی‌اش در سال ۱۳۷۰ از آن کار استعفا داد و به کارگردانی فیلم‌های کوتاه پرداخت.

از آن تاریخ تا کنون او در مقام کارگردانی، نویسندگی و تدوین کارهای فراوانی را برای تلویزیون و شبکه‌های یک، دو و سه انجام داده است.

اولین فعالیت کارگردانی سلطانی با ساخت فیلم داستانی «کوچه‌های محبت» در گروه معارف شبکه یک همراه بود. عمده کارهای او که در اوایل همکاری اش با تلویزیون انجام داده به سری مجموعه‌های «قصه‌های شب»، «شمارش معکوس»، «به سوی افتخار» و برخی دیگر از کارهای داستانی بازمی‌گشت که در سمت‌های مختلفی از جمله تدوین این آثار حضور داشت.

مجموعه تلویزیونی «میعاد در سپیده دم» نخستین گام بلند او در عرصه نویسندگی و کارگردانی سریال‌های تلویزیونی بود.

بیوگرافی مهدی احمدی

بیوگرافی مهدی احمدی

مهدی احمدی متولد ۱۶ آذر ۱۳۴۵ در تهران، نقاش، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

او فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر است. نقاشی را از سال ۱۳۶۳ شروع کرد و اولین نمایشگاه انفرادی‌اش در سال ۱۳۷۴ برپا شد؛ و تا کنون در بیشتر از سی نمایشگاه نقاشی شرکت داشته است. او همچنین بازیگری را از سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق به کارگردانی خسرو سینایی شروع کرد.

مهدی احمدی بازیگر سریال ماهور با پرستو رجایی ازدواج کرده است.

مسعود رایگان بازیگر سریال ماهور

مسعود رایگان بازیگر سریال ماهور

مسعود رایگان متولد یکم بهمن ماه سال 1333 در خرم آباد می باشد. او دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

رایگان هنرپیشگی را از کودکی و با پرده خوانی در کارهای پدرش آغاز کرده است، بعدها در سال های 1351 و 1352 در فیلمی از مرتضی جزایری بازی کرد در سال های 1359 و 1361 با چند برنامه تلویزیونی همکاری کرد و سپس به سوئد رفت.

وی علاوه بر تحصیل در مدرسه فیلم سوئد با مراکز اینترنشنال کالجر، فرهنگ ملل و تئاتر شهر، تئاتر ملی، تئاتر اوروبرد، تئاتر القبر همکاری کرد و برنامه ای تحت عنوان دست های روشن برای شبکه 2 تلویزیون سوئد کارگردانی کرد، همچنین در فیلمی از سوزان اوستن کارگردان برادران آمادتوس، تحت عنوان زندگی خطرناک بازی کرد و همچنین در چهار مجموعه تلویزیونی در سوئد نقش آفرینی کرد.

رایگان سال 1381 به دعوت وحید موسائیان به ایران آمد و در فیلم خاموشی دریا بازی کرد.

رویا تیموریان بازیگر سینما و تلویزیون همسر مسعود رایگان می باشد. رویا تیموریان متولد 27 اسفند 1338 در تهران است، دو دختر به نامهای درنا و دنیا دارد، لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر در سال 1366 می باشد.

بیوگرافی بهنام تشکر

بیوگرافی بهنام تشکر

بهنام تشکر  بازیگر سریال ماهور، متولد ۴ بهمن سال ۱۳۵۵ در بندر انزلی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون می باشد. وی دارای مدرک لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه فیروزکوه است.

او در سال ۱۳۷۵ همراه با خانواده اش از بندر انزلی به ساری مهاجرت کرد و از همان سال فعالیت تئاتری خود را در ساری با بازی در نمایش کمدی میرزا فرفره آغاز کرد.

این هنرمند با بازی در نقش دکتر نیما در ساختمان پزشکان به شهرت  و محبوبیت رسید.

بهنام تشکر در سال ۱۳۸۵ با آیدا یزدانی ازدواج کرده  و پسری به نام کاوه دارد.

فریبا متخصص بازیگر سریال ماهور

فریبا متخصص بازیگر سریال ماهور

 فریبا متخصص در 1 مرداد ماه سال 1340 در بروجرد متولد شد. کار هنری خود را از سال 1360 با تئاتر آغاز کرد.او فعالیت خود را در تلویزیون و رادیو به ترتیب از سال های 1362 و 1368 آغاز نمود و در سال 1370 به عرصه سینما راه یافت.

وی در سال 1370 موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته جامعه شناسی شد. شنگول و منگول،  شب زمستانی، سیب سرخ حوا و ماه پیشونی از جمله آثار او در سینما هستند.

پنج خواهر و برادر دارد و یک پسر 17 ساله به نام پوریا پور بهرامی که در زمینه بازیگری فعالیت دارد.

ساغر قناعت بازیگر سریال ماهور

ساغر قناعت بازیگر سریال ماهور

ساغر قناعت بازیگر سریال ماهور، متولد 26 آذر 1373 در تهران است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنر و معماری می باشد.

وی در یک خانواده 5 نفری به دنیا آمده و سه خواهر هستند و ته تغاری و آخرین فرزند خانواده می باشد.

شروع بازیگری اش در سال 1394 در پی فراخوان بازیگری برای فیلم مالاریا از وایبر شروع شد که بعد از تست، اولین بار با این فیلم جلوی دوربین رفت.

ساغر قناعت تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

دیبا زاهدی بازیگر سریال ماهور

دیبا زاهدی بازیگر سریال ماهور

دیبا زاهدی متولد تهران در تاریخ 7 آذر 1368 اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته معماری از دانشگاه آزاد می باشد. دورۀ بازیگری خود را نزد مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان و هم چنین کلاس هاي استاد حمید سمندریان گذرانده اسـت.

اولین حضور او در سینما و هم چنین آغاز فعالیت هنری اش در سال 92 با بازی در فیلم سینمای پنج ستاره بـه کارگردانی مهشید افشار زاده بوده اسـت.

دیبا زاهدی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

بیوگرافی شادی کرم رودی

بیوگرافی شادی کرم رودی

شادی کرم رودی بازیگر سریال ماهور، متولد 6 مهر 1369 در تهران می باشد.

او فارغ التحصیل لیسانس رشته نوازندگی از دانشگاه هنر و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. وی به جز بازیگری مدرس موسیقی نیز می باشد.

این بازیگر در موسسه کارنامه زیر نظر اساتیدی چون پیام دهکردی، رضا بهبودی، امیر پوریا، صابر ابر، سعید آرمند و و خانوم آناهیتا اقبال نژاد بازیگری را فرا گرفت.

اولین بار در سال 92 با فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری جلوی دوربین رفت سپس در فیلم یک شهروند کاملا معمولی و دارکوب حضور داشت.

شادی کرم رودی در سال 97 با آرین وزیر دفتری ازدواج کرده است.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهاد: بیوگرافی بازیگران سریال هم گناه با عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا