اخبار

ملکه رنجبر درگذشت+ بیوگرافی و علت فوت

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

ملکه رنجبر درگذشت+ بیوگرافی و علت فوت

ملکه رنجبر بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان عصر امروز در بیمارستان کسری تهران پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

ملکه رنجبر درگذشت

ملکه رنجبر بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان عصر امروز در بیمارستان کسری تهران پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۱ سالگی درگذشت. عباس عظیمی رییس موسسه هنرمندان پیشکسوت خبر درگذشت این بازیگر پیشکسوت را تأیید کرده است.

او، این ضایعه تاسف‌بار را به فریبرز ایروانیان، تنها فرزند ملکه رنجبر، همچنین سایر بازماندگان، پیشکسوتان و جامعه هنری ایران تسلیت گفت.

او متولد۱۰ شهریور ۱۳۱۷ در رشت بود. بیشتر مردم او را به خاطر بازی در نقش مهتاج فرامرزی در سری مجموعه کمدی «زیر آسمان شهر» می شناسند.

از دیگر آثاری که او در آنها بازی داشته می‌توان به «اعتراف»، «مرد بارانی» و «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰»، «داستان یک شهر، «نیش زنبور»، «چپ دست»، «پسر آدم، دختر حوا» و …. اشاره کرد.

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه ساعت‌ ۱۰ صبح جمعه فردا ۹ اسفند ماه از سالن تطهیر عروجیان بهشت زهرا (س) به سمت قطعه هنرمندان برگزار می شود.

ملکه رنجبر درگذشت+ بیوگرافی و علت فوت

بیوگرافی ملکه رنجبر

ملکه رنجبر متولد ۱۰ شهریور ۱۳۱۷ در رشت، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود. وی از سن شش سالگی فعالیت هنری خود را با نقش کوزت در بینوایان شروع کرد. پدر او به خاطر اجرای تئاتری سیاسی به همدان تبعید شد. از مهمترین فیلمهایی که او بازی کرده می‌توان به اعتراف (مجید فهیم خواه) و دو فیلم ابوالحسن داوودی یعنی مرد بارانی و نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ اشاره کرد. او سابقه بازی در سریال داستان یک شهر اصغر فرهادی را هم دارد.

ملکه رنجبر فرزند عبادالله رنجبر هنرمند و از اولین پایه‌گذاران تئاتر است. تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه در رشت و همدان ادامه داد و پس از آن زیر نظر پدرش تعلیم بازیگری دید. او از سن شش سالگی با ایفای نقش «کوزت» در نمایش بینوایان فعالیت خود را آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۲۷ به تهران رفت و به ادامه بازیگری در «تئاتر سعدی» پرداخت. رنجبر از بدو افتتاح تلویزیون با اجرای برنامه‌های زنده به همکاری با آن سازمان پرداخت و در سال ۱۳۳۵ کار در رادیو را شروع کرد. وی همچنین در شهرداری هم کار کرده‌ است.

منابع: ویکی پدیا و بانی فیلم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا