فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال آقازاده | بیوگرافی بازیگران سریال آقازاده + عکس

4.1/5 - (11 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال آقازاده | بیوگرافی بازیگران سریال آقازاده + عکس

در این بخش اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال آقازاده را مرور می کنیم. کارگردانی سریال نمایش خانگی «آقازاده» برعهده بهرنگ توفیقی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن با حامد عنقا است.

 سریال «آقازاده» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و خط داستانی خاص و متفاوت اجتماعی در بستری عاشقانه دارد.

آقازاده درامی عاشقانه است که به موضوعات چالش برانگیز اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز می پردازد و قصه ای معمایی، پر التهاب و جذاب را روایت می کند.

 این سریال به صورت هفتگی در روزهای جمعه ساعت 12 از سایت فیلیمو و نماوا قابل مشاهده است و شنبه ها نیز به صورت دی وی دی در سرتاسر کشور توزیع می شود.

اسامی بازیگران سریال آقازاده

اسامی بازیگران زن و مرد سریال آقازاده عبارتند از:

  •  امین تارخ بازیگر نقش حاج رضا تهرانی
  • امیر آقایی بازیگر نقش نیما بحری
  • مهدی سلطانی بازیگر نقش دکتر امیر بحری
  • ثریا قاسمی بازیگر نقش احترام
  • لعیا زنگنه بازیگر نقش شریفه تهرانی
  • جمشید هاشم پور بازیگر نقش اکبر
  • سینا مهراد بازیگر نقش حامد تهرانی
  • دیبا زاهدی بازیگر نقش سارا فضلی
  • سامیه لک بازیگر نقش سحر
  • مسعود فروتن بازیگر نقش استاد ارژنگ
  • سعید داخ بازیگر نقش بازپرس قاسمی
  • امین حیایی بازیگر نقش بهروز بهرامی
  • کامبیز دیرباز بازیگر نقش شهنام
  • نیکی کریمی بازیگر نقش تینا
  • روزبه معینی بازیگر نقش نوذر
  • محمد حسین لطیفی بازیگر نقش حاج محسن
  • مهدی کوشکی بازیگر نقش الکس
  • کاوه خداشناس بازیگر نقش بازرس کیانی
  • پردیس پورعابدینی بازیگر نقش راضیه – مانلی مقدم
  • احسان امانی
  • مجید اسماعیلی
  • اکبر رحمتی
  • امید محمدنژاد

عوامل سریال آقازاده

عوامل سریال آقازاده

عوامل اصلی سریال «آقازاده» عبارتند از: دستیار یک کارگردان و برنامه ریز: احسان سجادی حسینی، مدیر فیلمبرداری: مجید گل سفیدی، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، مدیر تولید: افشین قلی پور، منشی صحنه: بیتا ارسطویی، طراح صحنه: محسن شریفی، طراح لباس: شیده محمودزاده، طراح گریم: مهرنوش طبیبی، تدوینگر: امیر شیبان خاقانی، آهنگساز: ستار اورکی، مدیر تدارکات: شهرام اسلامی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: امیر ولیخانی، صداگذار: امیرحسین صادقی، عکاس: محمد دارایی.

دستیار برنامه ریزی: مینا نیکو، دستیاران کارگردان: محسن بهجت، حامد تارخ، دستیار فیلمبردار: وحید ملک محمدی، گروه فیلمبرداری: حسن علی بخشی، آرش کابلی، مصطفی حسین خانی، علیرضا صفری، دستیار تولید: اصغر پسندپور، گروه تدارکات: رامین کرمانیان، اصغر امیری، بهزاد مهری، زاهد شاهی وند، دستیار یک صحنه: محمد شهریاری، مدیر صحنه: محمد عنانی، دستیار صحنه: محمد حیدری، مجری گریم آقایان: محمد سیه پوش، پویا عمرایی، مجری گریم خانم ها: ژیوان حیدری، دستیار صدا: علی رحمانی، تصویربردار پشت صحنه: محمد حسین گلفشان، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

اولین تیزر سریال آقازاده

بازیگران سریال آقازاده

بیوگرافی بازیگران سریال آقازاده و عکس

در ادامه بیوگرافی کوتاه از بازیگران سریال آقازاده را مرور می کنیم.

بیوگرافی امین تارخ

بیوگرافی امین تارخ

امین تارخ متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در شیراز، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری است که در فیلم‌های متعدد، تعدادی نمایشنامه و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است. از معروفترین نقش‌هایی که وی ایفا نموده نقش اول در مجموعه تلویزیونی ابن سینا است.

وی تحصیلات ابتدائی و راهنمائی خود را در شیراز به اتمام رساند. او در سال ۱۳۵۶ از دانشکدهٔ هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۳۶۳ با کسب مدرک فوق لیسانس در رشته مدیریت فرهنگی به پایان برد.

امین تارخ سالها پیش با منصوره شادمنش ازدواج کرده است و سه فرزند به نام های نیما، مانی و نامی دارد.

امیر آقایی بازیگر سریال آقازاده

امیر آقایی بازیگر سریال آقازاده

امیر آقایی متولد 10 مرداد 1349 در ارومیه، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی است، و علاوه بر هنر بازیگری نویسندگی و نقاشی می کند و گاه گاهی هم دنبال عکاسی است. وی تنها یک خواهر دارد.

 نخستین نقش وی در سینما در فیلم ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بود. او با بازی در فیلم زن دوم شاید به تعبیری متفاوت‌ترین حضورش در سینما را تجربه کرد. آقایی در سریال اولین شب آرامش نیز حضور داشت.

امیر آقایی بازیگر سریال آقازاده تاکنون ازدواج نکرده است.

سامیه لک بازیگر سریال آقازاده

سامیه لک بازیگر سریال آقازاده

سامیه لک متولد خرداد ماه سال ۱۳۵۹ است، یک خواهر کوچکتر دارد و مشغول به تحصیل در رشته مهندسی معماری در امارات است، وی با مادر و خواهرش در امارات زندگی می کند.

از فعالیتهای هنری اش مرگ تدریجی یک رویا، آواز در باران، قلب یخی و خانه بی پرنده را می توان نام برد.

او اوقات فراغت خود را با فیلم دیدن و ورزش کردن می گذراند.

اولین کار تلویزیونی سامیه لک مرگ تدریجی رویا به کارگردانی فریدون جیرانی می باشد.

وی از بین بازیگران گلشیفته فراهانی و بهرام رادان را دوست دارد.

سامیه لک بازیگر سریال آقازاده ازدواج کرده و متاهل است.

بیوگرافی مهدی سلطانی

بیوگرافی مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی متولد سال ۱۳۵۰ در شیراز است، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران) گرفته‌ است. همچنین وی فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال ۱۳۷۸، دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون Avingon فرانسه در سال ۱۳۷۸ و عضو هیئت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

مهدی سلطانی در سال ۱۳۷۱ وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد. اولین کار درخشان مهدی سلطانی در عرصه نمایش، “چند و چون به چاه رفتن چوپان” نوشته علیرضا نادری بود که سال ۱۳۷۳ در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت. اما عمده فعالیت های او به صورت جدی به تئاتر و آن هم بازیگری در این عرصه مربوط می شود.

مهدی سلطانی در سال 1379 ازدواج کرده است و در 27 ام آبان ماه سال 92 صاحب یک دختر بنام روژا شده است. به گفته خودش همسرش خانه دار است و همیشه در کارهای خرید و آشپزی به او کمک می کند.

بیوگرافی ثریا قاسمی

بیوگرافی ثریا قاسمی

ثریا قاسمی متولد ۲۸ آذر ۱۳۱۹ در تهران،بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

وی دختر حمیده خیرآبادی و پدرش نیز علی قاسمی می باشد.

او اوایل دهه ۱۳۴۰ با گویندگی رادیو کار حرفه‌ای خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو آورد. ثریا قاسمی، بازیگر كهنه‌كار تا به امروز نقش‌های متفاوتی را در تلویزیون و سینما به یادگار گذاشته است.

این هنرمند قدیمی در سریال‌های تلویزیونی همچون هیات مدیره، آرام می‌گیریم، پشت بام تهران، تعبیر وارونه یك رویا، معمای شاه، رخصت، فاخته، جراحت، نابرده رنج و… نقش‌های متفاوتی را تجربه كرده است.

ثریا قاسمی سال ها پیش با رحیم برفراز ازدواج کرده است.

لعیا زنگنه بازیگر سریال آقازاده

لعیا زنگنه بازیگر سریال آقازاده

لعیا زنگنه متولد  ۱۳۴۴ در تهران است. او فرزند مهندس یاشار زنگنه معاون اسبق نظام مهندسی استان اصفهان و مهدیه موسوی می باشد.

وی دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است.

لعیا زنگنه  ازدواج کرده و  یک دختر دارد.

بیوگرافی جمشید هاشم پور

بیوگرافی جمشید هاشم پور

جمشید هاشم‌پور با نام هنری جمشید آریا متولد ۳ فروردین ۱۳۲۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. تحصیلات او دیبلم ریاضی می باشد.

او در جوانی در ورزشهای رزمی چون ووشو فعالیت می‌کرد. وی اولین فیلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی‌تبار، در سال ۱۳۴۷ و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم جهنم سفید آغاز کرد.

هاشم پور در فیلم های زیادی نظیر فرمان، بازداشتگاه، نقطه ضعف، بالاش، پایگاه جهنمی، عقابها، یوزپلنگ، تیغ و ابریشم، عشق و مرگ بازی کرده است.

جمشید هاشم پور ازدواج کرده و دو فرزند دختر دارد.

سبنا مهراد بازیگر سریال آقازاده

سبنا مهراد بازیگر سریال آقازاده

سینا مهراد متولد ۱۲ آذر ماه ۱۳۷۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. او در یک خانواده پنج نفره و هنرمند متولد شده است. او فرزند کارگردان بنام کشور عزیزمان ایران سعید سهیلی است و یک برادر به اسم ساعد سهیلی و یک خواهر به اسم صبا سهیلی دارد.

سینا مهراد که بازیگری را با «مردی شبیه باران» به کارگردانی پدرش آغاز کرده بود درباره فعالیت بازیگری خود گفت: اولین باری که جلوی دوربین رفتم در فیلم «مردی شبیه باران» در سن ۴ سالگی در کنار آقای ابوالفضل پورعرب بود؛ کسی که سوپراستار دو دهه بود و من عاشق و مخاطب ایشان هستم.

در کودکی باز هم نقشهای کوتاهی به من محول شد تا اینکه طی یک دوره چهار پنج ساله که درگیر تحصیل بودم، بازیگری را کنار گذاشتم. سرانجام از ۱۹ سالگی دوباره با کار تئاتر شروع کردم، تست دادن در دفاتر سینمایی و ایفای نقش در پروژه های مختلف را از سر گرفتم تا اینکه سرانجام حالا به نقش اصلی رسیده ام.

سینا مهراد مجرد بوده و ازدواج نکرده و میگوید فعلا تصمیمی برای ازدواج ندارم و می خواهم کار فیلمسازی کنم و تمرکزم را بر روی بازیگری بگذارم.

دیبا زاهدی بازیگر سریال آقازاده

دیبا زاهدی بازیگر سریال آقازاده

دیبا زاهدی متولد تهران در تاریخ 7 آذر 1368 اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته معماری از دانشگاه آزاد می باشد. دورۀ بازیگری خود را نزد مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان و هم چنین کلاس هاي استاد حمید سمندریان گذرانده اسـت.

اولین حضور او در سینما و هم چنین آغاز فعالیت هنری اش در سال 92 با بازی در فیلم سینمای پنج ستاره بـه کارگردانی مهشید افشار زاده بوده اسـت.

دیبا زاهدی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

بیوگرافی مسعود فروتن

بیوگرافی مسعود فروتن

مسعود فروتن متولد اسفند ۱۳۲۹ در آمل، مجری و کارگردان است.

فارغ التحصیل رشته کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۰ لیسانس کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد.

مسعود فروتن دایی امیرعلی نبویان است.

مسعود فروتن در اوایل دهه پنجاه با خانم سیمین هاشمی که در آن زمان از گویندگان و مجریهای تلویزیون ایران بوده ازدواج کرده و به دلایلی از هم جدا شدند که ثمره آن دختری به نام تورنگ می‌ باشد که در آمریکا زندگی می‌ کند.

بیوگرافی سعید داخ

بیوگرافی سعید داخ

سعید داخ متولد 6 خرداد 1349، بازیگر، کارگردان تئاتر و مجری و طراح حرکات موزون می باشد.

وی از سال 1371 فعالیت حرفه ای تئاتر را آغاز کرد. سعید داخ جایزه ی ویژه ی کارگردانی برای نمایش «جشن بزرگ» و بهترین حرکات موزون برای «آی آدم ها» از جشنواره ی سبز و دریافت تقدیرنامه ی ویژه ی کارگردانی برای «کرانه ی دل» از جشنواره ی دفاع مقدس را در کارنامه دارد.

از ازدواج و همسر سعید داخ اطلاعاتی در دست نیست.

امین حیایی بازیگر سریال آقازاده

امین حیایی بازیگر سریال آقازاده

امین حیایی یکی از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون می باشد، او متولد  ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران، هنرپیشه و خواننده می باشد. وی فرزند بزرگ خانواده است، برادر کوچکتر او امید نام دارد که در کار های مربوط به موسیقی فعالیت می‌کند.

مدرک تحصیلی حیایی دیپلم ریاضی فیزیک می باشد. مادرش معلم است و پدرش شغل آزاد دارد.

همسر اول امین حیایی مونا بانکی پور بود که از هم جدا شدند از همسر اولش پسری بنام دارا حیایی دارند.

همسر دوم وی نیلوفر خوش خلق می باشد که با هم زندگی می کنند.

کامبیز دیرباز بازیگر سریال آقازاده

کامبیز دیرباز بازیگر سریال آقازاده

کامبیز دیرباز دیرباز متولد۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون  است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است. دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز کرد.  او در فیلم اخراجی‌ها نقش مجید سوزوکی را داشت کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نمایش  بازیگری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد.

کامبیز دیرباز ازدواج کرده و یک دختر بنام نیاز دارد.

نیکی کریمی بازیگر سریال آقازاده

نیکی کریمی بازیگر سریال آقازاده

نیکی کریمی متولد نوزدهم آبان ۱۳۵۷ در تهران، کارگردانی، بازیگری و مترجمی پیشه وی می باشد.  او اصالتا تفرشی است.

نیکی کریمی ازدواج نکرده و مجرد می باشد، کریمی که اعضای خانواده وی در انگلستان یا آمریکا

زندگی می کنند بین تهران و لندن در رفت و آمد است.

وی از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. اولین نقش سینمایی‌اش را در سال

۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد.

روزبه معینی بازیگر سریال آقازاده

روزبه معینی بازیگر سریال آقازاده

روزبه معینی متولد 21 اسفند 1358 در تهران است.

بازی در فیلم و سریالهای «معراجى ها»، «زمستان گرم»، «حیرانى»، «ناردون» و «خودزنى»، «خوب، بد، زشت»، «آسمان من» و «دیگرى» در کارنامه کاری معینی به چشم می خورد.

او در «عصر جدید» نیز که امین حیایی یکی از داوران آن بود، به عنوان مربی شرکت کنندگان حضور داشت.

بیوگرافی محمدحسین لطیفی

بیوگرافی محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی متولد ۲۵ اسفند ۱۳۴۱، تهران، کارگردان، نویسنده، مجری و تهیه‌کننده است.

وی فعالیت خود با نقاشی و مجسمه‌سازی و به دنبال آن نقاشی متحرک شروع کرد و وارد عرصه فیلمسازی شد. او در بدو راه اندازی سینمای تجربی و نیمه حرفه‌ای؛ توسط محسن مسعودشاهی از اعضاء فعال آن مرکز بود. وی در فعالیت‌هایش چند مورد مشاور کارگردان نیز بوده‌ است.

محمدحسین لطیفی ازدواج کرده و سه فرزند بنام های مهدیه (۱۳۶۲)، الهام (۱۳۶۴) و محیا (۱۳۷۱) دارد.

مهدی کوشکی بازیگر سریال آقازاده

مهدی کوشکی بازیگر سریال آقازاده

مهدی کوشکی در سال ۱۳۶۰ در شهر خرم آباد متولد شد. او فارغ التحصیل رشته نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده سینما ـ تئاتر دانشگاه هنر است.

مهدی کوشکی  با صحرا فتحی ازدواج کرده است و صاحب یک پسر بنام آرسام می باشد. وی به تازگی با ریحانه پارسا ازدواج کرده و گویا از صحرا فتحی جدا شده است.

کاوه خداشناس بازیگر سریال آقازاده

کاوه خداشناس بازیگر سریال آقازاده

کاوه خداشناس، متولد ۵ آبان ۱۳۵۹ در تهران می باشد.

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است، خانواده ۷ نفره او اصالت دماوندی دارند ۵ برادر هستند و او فرزند سوم خانواده است.

خداشناس قبل از ورود به دانشگاه دوره های بازیگری را زیر نظیر اساتیدی چون مرحوم حمید سمندریان و فردوس حاجیان گذراند او تجربه موسیقی، عکاسی، نقد هنری و دستیاری کارگردان را در کارنامه خود دارد.

کاوه خداشناس تاکنون ازدواج نکرده است.

پردیس عابدینی در سریال آقازاده

پردیس عابدینی در سریال آقازاده

پردیس پورعابدینی دهه 70 در تهران متولد شده است، بازیگر تئاتر و سینما است. تحصیلاتش تا مقطع دانشگاهی است، این چهره فعالیتش را از تئاتر شروع کرده است و حال با ورود به سریال آقازاده به عنوان اولین کار حرفه ای خودش کاملا درخشیده است و توانسته به خوبی از پس نقشش بر بیاد.

پردیس پورعابدینی پیش از این سریال در تئاتر فعالیت داشته است؛ از فعالیت ‌های تئاتر او می ‌توان به نمایش ” قصه ظهر جمعه ” به کارگردانی نسیم ادبی اشاره کرد.

این چهره تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

اکبر رحمتی

اکبر رحمتی

اکبر رحمتی در سال ۱۳۲۸ در تهران به دنیا آمد و دیپلم اقتصاد دارد. او فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۴۶ در تئاتر آغاز نمود و سپس از سال ۱۳۵۱، وارد تلویزیون شد. اکبر رحمتی در سال ۱۳۶۰ با بازی در فیلم «رسول پسر ابوالقاسم» فعالیت در سینما را آغاز کرد.

احسان امانی

احسان امانی

احسان امانی متولد 1335 در تهران، بازیگر است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی برق از کشور آلمان می باشد. بصورت جدی فعالیت خود را از سال 1381 وقتی 46 ساله بود با فیلم آبادان به کارگردانی مانی حقیقی شروع کرد و دو سال بعد با فیلم کندولوس دوباره در سینما حاضر شد.

شغل اصلی اش فعالیت در حوزه تبلیغات و تیزر سازی است، می گوید گهگاهی دوستان کارگردان لطفا می کنند و از من در فیلم هایشان استفاده می کنند.

احسان امانی خیلی سال است که ازدواج کرده و ثمره آن یک دختر و یک پسر می باشد.

اسامی بازیگران سریال آقازاده + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا