فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال زیرخاکی 1 با عکس و بیوگرافی + داستان

5/5 - (1 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال زیرخاکی 1 با عکس و بیوگرافی + داستان

در این نوشته، اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال زیرخاکی 1 را مرور می کنیم. سریال زیرخاکی عنوان سریال تلویزیونی به کارگردانی جلیل سامان است که در آن بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون نظیر هادی حجازی فر، پژمان جمشیدی و… به ایفای نقش می پردازند.

مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی» به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا و کارگردانی جلیل سامان که در گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم تهیه می‌شود، در حال آماده‌سازی و انجام مراحل فنی برای پخش در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما است.

 «زیرخاکی» از ۳۰ مرداد 98 در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورد و در لوکیشن های متعددی چون محله باغ آذری تهران، خانه هایی در مرادآباد، شهرک غزالی، بیمارستان، کلانتری، پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد، جاده قم و … تصویربرداری شده است.

این سریال دو فصل دارد و ساخت فصل دوم آن با شیوع ویروس کرونا در کشور و محدودیت هایی که پیش آمد همزمان شد و بخش هایی از این فصل ناتمام مانده است. به ویژه بخش هایی که بنا بود در خارج از کشور ساخته شود. 23 قسمت از این سریال ساخته شده و قرار است در ماه رمضان از شبکه یک سیما پخش گردد.

زیرخاکی از آثاری است که سعی دارد بخشی از فرآیندهای اجتماعی کشور را با نگاهی متفاوت روایت کند و داستان آن درباره مردی است که به دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهایی می‌شود.

نقش اول مرد سریال به عهده پژمان جمشیدی و نقش اول زن را ژاله صامتی عهده‌دار است.

پژمان جمشیدی در سریال زیرخاکی 

پژمان جمشیدی در سریال زیرخاکی 1

پژمان جمشیدی بازیگر سینما و تلویزیون که با چهره ای متفاوت در سریال جدید جلیل سامان هنرنمایی کرده درباره حضور در «زیر خاکی» گفت: این سریال را می توان یک مجموعه مفرح متفاوت در تلویزیون دانست؛ چرا که اکثر کمدی های سینمایی و تلویزیونی معمولا بر دیالوگ استوارند اما در این جا موقعیت، فضای طنز را ایجاد می کند. یک مجموعه مفرح با شخصیت های کمدی و البته فضاهایی که شاید قبل از این از تلویزیون ندیده باشیم.

وی افزود: مثلا ما در تلویزیون فضای مفرح قبل از انقلابی نداشته ایم یا حداقل من به خاطر ندارم. اما در این مجموعه با طی یک پروسه 5 دهه ای از دهه 50 تا دهه 90 در جریان اتفاقاتی قرار می گیریم که یکی از ویژگی ها و جذابیت های «زیر خاکی» است.

بازیکن سابق فوتبال و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به روند انتخاب خود برای جدید ترین اثر جلیل سامان پرداخته و توضیح داد: با توجه به شناخت قبلی من از آقای سامان و آشنایی با سبک آثارشان به موفقیت ایشان در عرصه تلویزیون آگاهی داشتم و همچنین با تهیه کننده کار آقای رضا نصیری نیا رابطه دوستی و کاری تجربه کرده بودم که برای این کار انتخاب شدم و به همین جهت و برای دور شدن از فضای پرترافیک اکران فیلم های سینمایی که سال 98 بر پرده داشتم، همکاری با مجموعه را پذیرفتم.

بازیگر سریال «نفس» که در گذشته با سامان همکاری داشته است، با اشاره به گریم متفاوت خود در سریال جدید او یادآور شد: من در این مجموعه گریم های متفاوتی داشتم؛ 4 گریم سخت در لوکیشن های متعدد سریال که به احتمال زیاد در فصل بعدی این گریم ها بیشتر بشوند.

اسامی بازیگران سریال زیرخاکی 1

اسامی بازیگران سریال زیرخاکی 1

اسامی بازیگران زن و مرد سریال زیرخاکی عبارتند از:

  • پژمان جمشیدی بازیگر نقش فریبرز
  • ژاله صامتی بازیگر نقش پریچهر
  • گوهر خیراندیش
  • هادی حجازی فر بازیگر نقش فرهاد
  • نادر فلاح
  • ایرج سنجری
  • امید روحانی
  • اصغر نقی زاده
  • ساناز سعیدی
  • رایان سرلک (بازیگر خردسال)

اسامی بازیگران سریال زیرخاکی

توضیحاتی کوتاه از نقش بازیگران:

پژمان جمشیدی

پیش از این در سریال تلویزیونی «نفس» با جلیل سامان همکاری کرده بود به همین دلیل در دومین تجربه تلاش کرده تا نقشی متفاوت را تجربه کند. جمشیدی در این مجموعه یکی از نقش‌های اصلی  با نام فریبرز را با چهره‌ای متفاوت و به قول خودش با چهار گریم سخت بازی می‌کند.

ژاله صامتی

این بازیگر هم در ساخته قبلی جلیل سامان با نام «نفس» نقش زنی به نام عالیه را بازی می‌کرد و حالا پس از سه سال دوری از تلویزیون در مجموعه «زیرخاکی» ایفاگر نقش اصلی زن سریال است.  حال باید دید صامتی چطور نقش‌اش را به تصویر می‌کشد. او در این سریال نقش پریچهر را بازی می‌کند.

گوهر خیراندیش

یکی دیگر از بازیگران اصلی این مجموعه است که پس از «میوه ممنوعه» بار دیگر در ماه رمضان مهمان خانه‌های ما خواهد شد. گرچه در مینی‌ سریال «ناز و نیاز» هم که در شب‌های قدر سال 90 پخش شد، حضور داشت.  او در این سریال ایفاگر نقش یک زن سنتی است.

هادی حجازی‌فر

مخاطبان در ایام نوروز شاهد تجربه بازی این هنرمند در مجموعه تلویزیونی «دوپینگ» بودند. او هم جزو بازیگرانی است که همکاری قبلی با سامان در سریال «نفس» داشته و حالا در همکاری مجددش با سامان در «زیرخاکی» با دو نقش و با دو گریم حضور پیدا کرده است. یکی از نقش‌های او به نام فرهاد است.

نادر فلاح

این بازیگر گرچه کارنامه سینمایی‌اش پررنگ است، اما در هشت مجموعه تلویزیونی هم بازی کرده که آخرین سریالش با نام «دریا نزدیک است» پخش شد. او جزو هنرمندانی است که نخستین همکاری‌اش را با جلیل سامان در یک مجموعه ماه رمضانی تجربه می‌کند.

 ایرج سنجری

این بازیگر در عالم واقعیت ،  همسر ژاله صامتی است و حالا هر دو در یک مجموعه تلویزیونی بازی کردند که اولین تجربه مشترک‌شان در مدیوم سریال تلویزیونی است. وی را بیشتر به عنوان دوبلور می‌شناسیم و سال‌هاست در هیچ سریال تلویزیونی‌ای حضور نداشته است.

تیزر سریال

 بازیگران سریال زیرخاکی

عوامل سریال

عوامل اصلی سریال «زیرخاکی» عبارتند از تهیه کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، مدیر برنامه ریزی: حسین دیردار، دستیار اول کارگردان: رضا شریفی، دستیار برنامه ریز: مسعود حاتمی کوجانی، دستیار دوم: محسن هنرمند، دستیار سوم کارگردان: آرمان نوبخت، منشی صحنه: آرزو نیک پور، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، دستیار یک فیلمبردار: فریبرز همتی، دستیاران: مهرداد عصری پور، رضا دهدار، بنیامین مهدی پور، نصیر نصوری، مسئول دوربین: علی حلوایی، طراحان لباس: الهام شعبانی، مه لقا ناقد، دستیار طراح لباس: الهام محمدی، دستیاران: مینا فراهانی، مصطفی احمدی.

اسامی بازیگران سریال زیرخاکی

طراح گریم: عباس عباسی، مجری گریم خانم: طاهره مهدوی، مجری گریم آقا: مسعود ترغبی، حامد علی بخشی، صدابردار: جواد مقدس، دستیار اول: پرویز جلیلی، دستیار دوم: ابوالفضل جمشیدی، طراح صحنه: محسن خدابخشی، دستیاریک: فاطمه صفری، مدیر صحنه: جاوید جاویدنیا، دستیاران: کاظم روتی وند، علی سرهنگی، حسین شیخ، طراح جلوه های ویژه رایانه ای: احسان طاهری، دستیار: عرفان علی محمدی، مسئول جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جانشین تولید: سیدرسول حاتمی، مدیر تدارکات: حسین لنجابی، دستیاران: مهدی آقا محمدی، حامد شریفی مقدم، محمود کوچکی، فرید گمار، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

ژمان جمشیدی بازیگر سریال زیرخاکی

پژمان جمشیدی بازیگر سریال زیرخاکی

پژمان جمشیدی متولد ۱۰ ام شهریور ماه سال ۱۳۵۶ در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و فوتبالیست می باشد.

وی دانشجوی انصرافی لیسانس رشته عمران است.

او یک برادر بزرگتر از خود بنام هومن متولد ۵۳ و یک خواهر کوچکتر از خود بنام مامک متولد سال ۶۱ را دارد.

مادرش معلم دبستان و پدرش دبیر زیست شناسی و زمین شناسی دبیرستان بود.

پدر جمشیدی فوق لیسانس زمین شناسی و لیسانس تربیت بدنی بود، وی مادر خود را از دست داده است.

پژمان جمشید برای اولین بار  در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرد و بعدها در فیلم و سریال های زیادی از جمله ساختمان پزشکان، پژمان، دیوار به دیوار، نفس و سال های ابری به ایفای نقش پرداخت.

پژمان جمشیدی تاکنون ازدواج نکرده است.

ژاله صامتی بازیگر سریال زیرخاکی

ژاله صامتی بازیگر سریال زیرخاکی 1

ژاله صامتی متولد ۱۴ فروردین ۱۳۵۱)، بازیگر سینما و تلویزیون است.

وی در رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنر فارغ‌التحصیل شده و فعالیت هنری خود را با حضور در فیلم دت یعنی دختر، به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، آغاز کرد و  و پس از آن در سال ۱۳۷۳ به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «دشت ارغوانی» به کارگردانی نادر مقدس انتخاب شد.

او فعالیت حرفه ای را با بازی در فیلم‌های سینمایی «سایه به سایه»، «از جنوب تا شمال»، «خفاش»، «آخرین نبرد»، «فرار مرگبار» و «مربای شیرین» در پی گرفت. وی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله «یحیی و گلابتون»، «سفر به سرزمین ملائک»، «هتل»، «فکر پلید»، «مجتمع فرخ و فرج»، «آژانس دوستی» و «این زمینی‌ها» حضور داشته است.

ایرج سنجری همسر ژاله صامتی است و آن‌ها دو فرزند به نام‌های یاس، متولد دهه 70 و نیاز، متولد دهه 80 دارند.

ایرج سنجری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، دوبلور و مدیر دوبلاژ است. او فرزند علی اصغر سنجری(کارگردان) است. تحصیلات وی در رشته کارگردانی از کشور کانادا می باشد. پیش از انقلاب عضو گروه تئاتر هنر ملی بود. پیش از انقلاب در سریال‌های «داش پالکی» و «کیمیاگر» به کارگردانی پدرش در سال 1352 بازی کرد.

بیوگرافی گوهر خیراندیش

بیوگرافی گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش متولد ۱ شهریور ۱۳۳۳در شیراز است. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا می باشد.

اولین بار در سال 1349 وقتی تنها 13 سال داشت در نمایش عروس با نقش عذرا به کارگردانی جمشید اسماعیل خانی در تالار ابوریحان شیراز بروی صحنه رفت. ز ابتدا که وارد عرصه سینما و تلویزیون شد بازی‌اش را همگان پسندیدند. او با بازی اش را با فیلم روزهای انتظار آغاز کرد و با فیلم بانو خوش درخشید.

گوهر خیراندیش در سال 1351 با جمشید اسماعیل خانی ازدواج کرد حاصل ازدواج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی یک پسر و دو دختر به نام های امید، آزاده و آناهیتا می باشد.

جمشید اسماعیل خانی در سال ۱۳۸۱ به دلیل سکته مغزی در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

هادی حجازی فر بازیگر سریال زیرخاکی

هادی حجازی فر بازیگر سریال زیرخاکی 1

هادی حجازی فر متولد 31 خرداد 1355 در خوی است او تا 22 سالگی در شهر خوی بزرگ شده و بعد از آن برای تحصیل در رشته عروسک گردانی در دانشگاه تهران به شهر تهران مهاجرت می کند.

هادی حجازی فر از همان دوران کودکی با حمایت پدرش که رئیس آموزش و پرورش نقده و میاندوآب بود از سالن های تئاتری این اداره برای کاری تئاتری بچه های مدارس استفاده می کرد و بچه های کانون و مدرسه هم به تماشای تئاتر آن ها می نشستند.

یکی از ماندگارترین نقش آفرینی‌های حجازی فر بازی در نقش «موسی» در فیلم لاتاری به کارگرانی محمدحسین مهدویان است.

هادی حجازی فر با الهام محمودی ازدواج کرده و حاصل ازدواج آنها یک فرزند پسر به نام هامون است.

بیوگرافی نادر فلاح

بیوگرافی نادر فلاح

نادر فلاح متولد شهریور ماه ۱۳۵۲ در کرمان، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون است.

 وی دارای تحصیلات لیسانس ادبیات نمایشی (۱۳۷۸) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و فوق لیسانس کارگردانی نمایش (۱۳۹۰) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران می باشد.

فلاح فعالیت‌های نمایشی خود را از سال ۱۳۶۸ در کرمان با بازی در نمایش‌های «دو به دل»، «شاه بازی خیال بازی»، «پرده راز»، «همای و همایون» و «آخرین برومند» آغاز کرد.

او با فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین به صورت جدی وارد عرصه سینما شد. فلاح با فیلم چند متر مکعب عشق بیشتر مورد توجه قرار گرفت و با بازی قابل توجه خودش توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما را دریافت کند و نامزد جایزه جشن حافظ و جشنواره فیلم شهر شود.

نادر فلاح ازدواج کرده و دو فرزند دارد.

امید روحانی بازیگر سریال زیرخاکی

امید روحانی بازیگر سریال زیرخاکی

امید روحانی متولد ۱۳۴۰در تهران، پزشک، منتقد فیلم و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر می باشد.

وی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک پزشکی عمومی خود و از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدرک تخصصی بی‌هوشی را گرفت.

وی در فیلم‌های تردید، کارگران مشغول کارند و دایره زنگی نقش ایفا کرده‌است. هم چنین در سریال مرد ۲ هزار چهره، نقش منتقد سینما و در سریال طنز تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت بازی کرده‌ است. وی در نمایش «شرق شرق است» به کارگردانی مسعود رایگان نیز ایفای نقش کرده‌ است.

امید روحانی با مریم موسوی ازدواج کرده است.

بیوگرافی اصغر نقی زاده

بیوگرافی اصغر نقی زاده

اصغر نقی‌زاده متولد ۱۳۴۰ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

او دارای مدرک دیپلم اقتصاد با فعالیت در فیلم «توبه نصوح» به طور حرفه‌ای وارد سینما شد و بعدها توانست در فیلم‌های دیگری چون «مهاجر» و سپس «آژانس شیشه‌ای»، «خاکستر سبز»، «از کرخه تا راین»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و… بازی کند.

اصغر نقی زاده سال ها پیش ازدواج کرده و دو فرزند به نام های محسن و محمد سجاد دارد.

ساناز سعیدی بازیگر سریال زیرخاکی

ساناز سعیدی بازیگر سریال زیرخاکی 1

ساناز سعیدی متولد ۲۴ فروردین ۱۳۶۸ در تهران، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر می باشد.

او در رشته  معماری تحصیل کرده، و لیسانس مهندسی معماری را اخذ نموده است.

ساناز سعیدی: به دلیل علاقه‌اى كه به بازیگری داشتم در دوران دانشجويى تئاتر بازى می‌كردم. روزی در یکی از سالن‌های حوزه هنری اجرا داشتیم که یکی از اساتید به من گفت استعداد بازیگر شدن را دارم و پیشنهاد کرد که در کلاس‌‌های بازیگری شرکت کنم و همین موضوع باعث اشتیاق بیشتر من شد.

سپس در آموزشگاه و كارگاه بازيگرى استاد امين تارخ دوره ديدم و در کلاس های آموزشى اساتيد برجسته تئاتر شركت كردم.

وی اولین بار در سریال «پریا» چند سکانس کوتاه بازی کرد و بعد با بازی در نقش اصلی سریال نفس شناخته شد.

ساناز سعیدی تاکنون ازدواج نکرده است.

رایان سرلک بازیگر سریال زیرخاکی

رایان سرلک بازیگر سریال زیرخاکی 1

رایان سرلک متولد 21 اسفند 1392، بازیگر خردسال سینما و تلویزیون است.

او با این سن کم در فیلم هایی نیز بازی کرده که می توان فیلم سینمایی «راند چهارم» را نام برد.

منبع: روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا