اخبار

دومین مرحله یارانه کرونا چه زمانی واریز می شود؟

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

دومین مرحله یارانه کرونا چه زمانی واریز می شود؟

مرحله اول یارانه کرونا در اواخر اسفند ماه 98 به حساب مشمولان واریز شد و حال با رسیدن فروردین ماه، دولت قرار است دومین مرحله از این یارانه را پرداخت کند که در ادامه زمان پرداخت آن را مشاهده می کنید.

زمان واریز یارانه کرونا

دولت با شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت که بسته معیشتی کرونا با مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان با توجه به تعداد نفرات خانوار مبالغی را واریز کند. این خانوار‌ها از لحاظ درآمد پایین‌ترین سطح قرار داشتند و شغل، مسکن، خودرو، درآمد نداشتند.

 مرحله اول آن در 27 اسفند واریز شد و حالا  با نزدیک شدن به آخر ماه فروردین، نوبت دوم پرداخت یارانه کرونا نزدیک شده است و در این باره رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه 18 فروردین) در ستاد هماهنگی اقتصاد گفت:  با شیوع ویروس کرونا و به علت آن سه میلیون نفر محروم و تحت فشار هستند که برای آنها در چهار نوبت بسته حمایتی از 200 هزار تومان تا 600 هزار تومان مدنظر قرار دادیم؛ که مرحله اول آن پرداخت شده و مرحله دوم آن هم تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد و دو نوبت بعد هم به همان صورت در ماههای اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.

یارانه کرونا به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان واریز می شود.

یارانه کرونا به چه کسانی تعلق گرفته است؟

  اولین نوبت بسته حمایتی کرونا را در ۲۷ اسفندماه سال قبل واریز شد.

 این خانوارها از بین یارانه بگیرانی گزینش شده‌اند که حداقل درآمد را داشته و مبلغ مورد نظر نیز به حساب یارانه آنها واریز می شود. این سه میلیون نفر مشمول یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و کمک معیشتی که در هر ماه پرداخت می‌شود نیز می‌شوند.

بنا بر توضیحات قمصریان، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه دولت روند پرداخت یارانه ویژه کرونا تا پایان خردادماه در سه نوبت دیگر ادامه خواهد داشت و این کمک ها به افرادی پرداخت می‌شود که مطلقا فاقد هرگونه درآمد مستمری باشند، لذا مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول دریافت این کمک‌ها نیستند. همچنین این یارانه به افرادی که حقوق ثابت دارند و مقرری دریافتی به حسابشان واریز می شود، تعلق نخواهد گرفت.

شناسایی مشمولان یارانه کرونا بر اساس داده های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و سایر بانک‌های اطلاعاتی مثل نظام بانکی و صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی انجام می شود و ثبت نام و گزینشی صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا