بیوگرافی

بیوگرافی سیروس حسینی فر بازیگر نقش سیروس در سریال نون خ + مصاحبه

5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی سیروس حسینی فر بازیگر نقش سیروس در سریال نون خ + مصاحبه

در این بخش، بیوگرافی سیروس حسینی فر بازیگر نقش سیروس در سریال نون خ 2 را مرور می کنیم.

سیروس حسینی فر متولد 6 فروردین 1358 در استان کرمانشاه، شهرستان هرسین و دارای تحصیلات فوق دیپلم کامپیوتر می باشد.

بیوگرافی سیروس حسینی فر بازیگر نقش سیروس در سریال نون خ 2

بیوگرافی سیروس حسینی فر از زبان خودش:

متولد سال 58 از استان کرمانشاه، شهرستان هرسین هستم، دارای تحصیلات فوق دیپلم کامپیوتر می باشم و از دوران نوجوانی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شروع به فعالیت های فرهنگی، هنری، اعم از روزنامه دیواری، مقاله نویسی، تئاتر و سرود کردم تا اینکه یکی از دوستانم پیشنهاد کرد که گرایش فعالیت هنری خود را به سمت طنز و  تقلید صدا تغییر دهم و گفت که در این زمینه موفق تر خواهم بود که این تلنگری بود برایم تا جرقه ای در ذهنم ایجاد شود که تا الان بصورت حرفه ای و به عنوان شغل دنبال کنم.

هم اکنون ساکن شهر جدید اندیشه شهرستان شهریار هستم و فعالیت های خود را به صورت گسترده و کاملا حرفه ای دنبال می کنم.

سیروس حسینی فر بازیگر نقش سیروس در سریال نون خ

 

فعالیت های هنری

از فعالیت های هنری خود می توانم به مجموعه اجراهای تلویزیونی عیدانه در شبکه استانی ایلام و کرمانشاه، مجموعه لحظه ای برای لبخند در شبکه جهانی جام جم، اجرای برنامه های شاد صدا سازی طنز و تقلید صدا در تمامی شبکه های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه های مختلف استانی کشور که بصورت زنده و مستقیم برای هموطنانم پخش می شد و همچنین در جشنواره های تابستانی جزیره های زیبای کیش، قشم، مناطق آزاد چابهار، ارس و زیبا کنار اشاره کنم و از جدیدترین فعالیت هایم می توان به ویژه برنامه نوروزی 93 که از شبکه دوم سیما و همچنین به ویژه برنامه بچه های ایران در شبکه جهانی جام جم و همکاری های مختلف با ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی در سراسر کشور اشاره کرد.

از اجراهای مختلف خارج از کشور هم می توانم به اجرای برنامه در کشورهای استرالیا، بلاروس، اتریش، ترکیه، ارمنستان، امارات متحده عربی و چندین کشور دیگر اشاره نمایم.

سیروس حسینی فر در سریال نون خ 

سیروس حسینی فر در سریال نون خ 

سیروس حسینی‌فر یا همان آقا سیروس مو قرمز نون خ، علاوه بر تحصیل در حوزه بازیگری، سال‌هاست در قالب کمدین، استندآپ‌های زیادی در ایران و حتی خارج از کشور داشته است. او که سابقه حضور در خندوانه را هم دارد، این شب‌ها با این سریال پا در قاب جعبه جادو گذاشته‌ است.

ماجرای پیوستن به نون خ

من اصالتا کرد هستم و این موضوع تاثیر زیادی در انتخابم برای نقش سیروس داشت. ماجرا هم از این قرار است که آقای تنابنده من را از قبل می‌شناختند و زمانی که صحبت از این نقش شد، پیشنهاد دادند من نقش سیروس را بازی کنم. اتفاقی که با توجه به موفقیت این مجموعه و میزان مخاطبانی که دارد، بسیار خوشحال‌ کننده‌ است. از طرفی سعید آقاخانی در بازیگری و کارگردانی حرفی برای گفتن دارد و در کار سختگیری دارد که جای تقدیر است.

سیروس حسینی فر بازیگر

آقای موقرمز

من از نقشی که به من دادند و در ادامه پیشنهادی که بابت رنگ‌ کردن مو ارائه شد، خیلی استقبال  کردم چون شخصیت جدیدی از من را معرفی می کرد که باعث می‌شد خلاقیت و اتفاقاتی را که در ذهنم دارم، با آن پیاده کنم. در این مدت هم بازخوردهای زیادی گرفتم، خیلی‌ها با سیروس خندیده‌ بودند و برخی هم وقتی من را می دیدند می‌گفتند« چطوری مو هویجی» و تکه‌هایی از این دست که با عکس‌های زیادی هم همراه بود، اما هیچ کدام از آنها برایم ناراحت کننده نبود؛ چون نشان  می‌داد سیروس دیده‌ شده‌ است و از طرفی باید در این فضا ظرفیت بالایی داشته‌ باشی.

مصاحبه با سیروس حسینی فر

 این شب‌ها فصل دوم سریال تلویزیونی «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی مهمان قاب شبکه اول تلویزیون است. فصل اول این سریال در نوروز ۹۸ با استقبال بسیار خوب مخاطبان سیما مواجه شد و توانست به خوبی آداب و رسوم مردم عزیز غرب کشور را به تصویر بکشد. در ادامه گفتگویی با سیروس حسینی فر بازیگر نقش سیروس در این سریال داشتیم که از تجربه همکاری با عوامل سریال «نون. خ ۲» می‌ گوید.

فعالیت هنری شما از چه سالی شروع شد؟

از سال ۷۵ در دوران دبیرستان با فعالیت در زمینه سرود و نمایش تئاتر آغاز و ادامه این مسیر منجر به فارغ التحصیلی در رشته بازیگری شد. همچنین در کنار بازیگری، با علاقه فراوان وارد حوزه استندآپ کمدی و صداسازی شدم که هم اکنون به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت دارم. به لطف خدا در بیش از ۱۰ کشور جهان اجرای برنامه داشتم و ایفای نقشم در سریال «هشتگ خاله سوسکه» در ژانر کودک و نوجوان با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد.

چگونه برای نقش سیروس انتخاب و به این پروژه اضافه شدید؟

با توجه به بازخورد‌های بسیار خوب مردم در فصل اول این سریال و همچنین به دلیل اینکه بخشی از هنرمندان این سریال را بازیگران کُرد تشکیل می دهند، خیلی علاقه‌مند بودم که به این تیم ملحق بشوم و با توجه به این که من کرد هستم و در زمینه بازیگری سابقه فعالیت داشتم با تشخیص آقای آقاخانی به مجموعه «نون. خ ۲» اضافه شدم. همچنین از اتفاق‌های دلچسب در این سریال، یکی بودن نام کاراکتر با نام اصلی من بود که جذابیت ویژه‌ای برای من داشت و امیدوارم خاطره خوشی از این نقش در ذهن مردم باقی بماند.

تجربه همکاری با سعید آقاخانی چطور بود؟

به نظر من سعید آقاخانی یک کارگردان و بازیگر بسیار کار بلد و حرفه‌ای است که در دنیای مدرن امروزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سوابق درخشان او در خاطره دوستداران سینما و تلویزیون ماندگار است. همکاری با او بسیار لذت بخش بود و تجربیات بسیار ارزشمندی برای من به همراه داشت.

جالب‌ترین واکنش مردم نسبت به سریال «نون.خ» چه بود؟

با توجه به واکنش‌هایی که دیدم دو نکته برای مردم خیلی جذابیت داشت، یکی لهجه‌ها و دیگری نوع معاشرت مردم که ریشه در فرهنگ کهن مردم کرد کشورمان دارد. اما در مورد نقش خودم جالب‌ترین واکنش مردم، شوخی با مو‌های من در سریال و مقایسه با شخصیت‌های محبوب کارتونی نظیر آنشرلی و آلیس در سرزمین عجایب بود.

درباره گریم جالب رنگ شدن مو‌های سر برای مخاطبان بگویید.

تغییر رنگ موقتی مو‌های من از ابتدا در فیلمنامه  بود، اما پس از مشورت با سعید آقاخانی به این نتیجه رسیدیم که این تغییر رنگ به صورت دائمی تا انتهای سریال با شخصیت سیروس همراه باشد که در همین جا میخواهم از طراح گریم عزیز آقای بابک اسکندری هم تشکر کنم که برای گریم من در این سریال خیلی زحمت کشیدند.

تا الان از بازخورد‌ها راضی بودید؟ و واکنش مردم عزیز کُرد به این سریال و نقش شما چه بوده است؟

بازخورد‌ها در فضای مجازی بسیار خوب است و واقعاً از استقبال مردم شگفت زده شدم. قطعاً این رضایت مردم حاصل تلاش شبانه روزی عوامل سریال است که میخواهم از همین جا از همه همکاران عزیزم و همچنین همراهی مردم غیور کُرد تشکر کنم.

دلیل علاقه مردم به سریال چیست؟

در این سریال فرهنگ و رسوم بومی نماد ویژه‌ای دارد که با توجه به روایت ساده و بی غل و غش داستان و همچنین به تصویر کشیدن آداب و رسوم مردم کُرد نشین، باعث جذب مخاطبان بسیار زیادی شده که شکر خدا از دیدن سریال لذت می برند.

آیا پیشنهاد تازه‌ای برای بازی در دیگر سریال‌ها دریافت کرده اید؟

بله.دو سه پیشنهاد جدید دارم، ولی قطعی نشده که البته به احتمال زیاد با آقای محمد مسلمی کارگردان خوب کشور در زمینه کودک همکاری خواهم داشت.

به نظر شما «نون. خ» می تواند در مسیر موفقیت سریال‌های دیگر تلویزیون نظیر «پایتخت» قرار بگیرد و فصل‌های دیگر آن نیز ساخته شود؟

سریال‌هایی که حرف دل مردم را میزنند همیشه ماندگار و پرطرفدار هستند. بدون شک سریال «نون. خ» با توجه به استقبال خوب مردم با بهره مندی از ایده‌های ناب سعیدآقاخانی قابلیت دارد که به عنوان سریال محبوبی در تلویزیون باقی بماند و فصل‌های دیگر آن ساخته شود. از طرفی یقیناً حمایت آقای فرجی که از مدیران و تهیه کنندگان خوب کشور هستند در این مورد بسیار اثرگذار خواهد بود.

صحبت  پایانی دارید؟

در پایان از خانواده عزیزم، به خصوص همسر مهربانم که همواره نقش بسیار مهمی در زندگی من داشته، تشکر میکنم و امیدوارم مردم بزرگوار کشورم در نهایت صحت و خوشبختی به آرزوهایشان دست پیدا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه همشهری و روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا