بیوگرافی

بیوگرافی محمدجواد جعفرپور و همسرش (بازیگر نقش حامد در سریال پدر پسری)

3.3/5 - (334 امتیاز)

بیوگرافی محمدجواد جعفرپور و همسرش (بازیگر نقش حامد در سریال پدر پسری)

محمدجواد جعفرپور متولد ۱۳۷۷ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است که  از کودکی  با بازی در فیلم به همین سادگی ساخته رضا میرکریمی تجربه بازیگری در سینما را به دست آورد. او در جدیدترین کارش نیز در سریال پدر پسری ایفاگر نقش حامد بوده است که در ادامه بیشتر با این هنرمند آشنا می شویم.

بیوگرافی محمدجواد جعفرپور

محمدجواد جعفرپور متولد ۱۶ مهرماه ۱۳۷۷ در شهر تهران بیمارستان هدایت می باشد. وی در حال حاضر دانشجو است.

او یک برادر به نام فواد دارد.

شروع فعالیت هنری

جعفرپور فعالیت در عرصه بازیگری را از کودکی زمانیکه تنها ۹ سال داشت، آغاز کرد. وی برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ با بازی در  فیلمی به نام به همین سادگی ساخته رضا میرکریمی تجربه بازیگری را به دست آورد. پس از گذشت دو سال در فیلم دیگری به نام شکارچی شنبه ساخته پرویز شیخ طادی نقش آفرینی نمود.

بیوگرافی محمدجواد جعفرپور
محمدجواد جعفرپور در کودکی به همراه برادرش

اولین تجربه تلویزیونی

جعفرپور تجربه بازی در سریال تلویزیونی را ابتدا در سال ۱۳۹۰ با بازی در سریال امروز، فردا به دست آورد اما نقشش در این سریال بسیار کوتاه بود. سپس در سال ۱۳۹۷ با نقش آفرینی در سریال خط تماس به طور جدی وارد قاب تلویزیون شد.

بازیگری از سن کودکی

من از کودکی بازیگری را با فیلم‌هایی از رضا میرکریمی و داریوش مهرجویی شروع کرده‌ام. بازیگری از سن کودکی یک ویژگی خوب دارد که رزومه آدم اینگونه مشخص است و دیگر نمی‌خواهد خود را معرفی کنید اما یک ویژگی دیگر هم دارد که فیزیک و ظاهر کسی که از کودکی کار می‌کند تا بزرگی خیلی تغییرات دارد و نوعی ریسک هم محسوب می‌شود به همین دلیل خیلی از بازیگران هالیوود که در کودکی به شهرت هم رسیده‌اند و بازی‌های خوبی ارائه داده‌اند در بزرگی و با تغییر چهره دیگر بازی نکرده‌اند.

ازدواج و همسر

محمدجواد جعفرپور تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

محمدجواد جعفرپور در سریال هیولا

معرفی با سریال هیولا

جعفرپور را خیلی‌ها با نقش «حامد» سریال «هیولا» می‌شناسند؛ نقش پسر جوان هوشنگ شرافت که برعکس خواهر کوچکش مبادی آداب و اهل شرافت و حتی احساسات کودکانه بود. او البته اگرچه با این سریال شناخته می‌شود اما خیلی پیش از این‌ها و زمانی که هنوز کودک با افرادی چون رضا میرکریمی به سینما ورود کرده است و در فیلم‌هایی چون «به همین سادگی»، «نارنجی پوش» ساخته مهرجویی و «شکارچی شنبه» ساخته شیخ طادی به ایفای نقش پرداخت.

جعفرپور که نقش فرزند هوشنگ شرافت را در سریال «هیولا» بازی می‌کرد درباره تجربه خود از حضور در این سریال گفت: ابتدا قرار بود نقش پسر کامران یعنی مهران مدیری را بازی کنم که نیما شعبان‌نژاد آن را بر عهده گرفت ولی بعد از اینکه به عنوان بازیگر نقش فرزند هوشنگ انتخاب شدم، صحبت‌هایی با پیمان قاسمخانی داشتیم و این نقش پررنگ‌تر شد.

محمدجواد جعفرپور در سریال پدر پسری

محمدجواد جعفرپور در سریال پدر پسری

محمدجواد جعفرپور نقش محوری سریال پدر پسری را ایفا می‌کند. نقش پسر جوان دانشجویی که درگیر ارائه پایان نامه است و به خاطر آن با معضلاتی در خانواده هم رو به رو می‌شود. این بازیگر جوان را عزت‌الله مهرآوران، افشین سنگ چاپ و مهران رجبی همراهی می‌کنند و این اولین نقش اصلی او در یک سریال تلویزیونی است.

او درباره حضور خود در سریال رمضانی «پدر پسری» و نقش‌هایی که پیش از این بازی کرده است به خبرنگار مهر گفت: من پیش از این در سریال «جلال الدین» بازی کردم که مربوط به چند سال پیش بود و در سینما هم چند فیلم داشته‌ام که از آخرین آن‌ها «نارنجی‌پوش» ساخته داریوش مهرجویی حدود ۷ سال می‌گذرد و خوشحالم که بعد از این بازه زمانی سال گذشته توانستم دوباره بازی کنم و با سریال «هیولا» دیده شوم.

جعفرپور درباره نقشی که ایفا می‌کند بیان کرد: در جریان نگارش پایان نامه، تصمیم‌هایی برای حامد گرفته می‌شود و او که شخصیتی مودب و سر به زیر دارد در جریان این اتفاقات به چالش‌هایی با خانواده می‌خورد.

محمدجواد جعفرپور بازیگر

آثار هنری محمدجواد جعفرپور:

  • پدر پسری (مجموعه تلویزیونی)
  • هیولا (۱۳۹۷) (شبکه نمایش خانگی)
  • محکومین (۱۳۹۶)
  • جلال‌الدین (۱۳۹۳)
  • امروز، فردا (مجموعه تلویزیونی)
  • رؤیای سینما (فیلم سینمایی)  (۱۳۹۰)
  • ۱۲ روز (فیلم سینمایی) (۱۳۹۰)
  • فقط بیست (فیلم سینمایی) (۱۳۹۰)
  • نارنجی‌پوش (فیلم سینمایی) (۱۳۹۰)
  • شکارچی شنبه (فیلم سینمایی) (۱۳۸۸)
  • به همین سادگی – (فیلم سینمایی) (۱۳۸۶)

بیوگرافی محمدجواد جعفرپور بازیگر

جوایز :

محمدجواد جعفرپور تاکنون توانسته در چندین جشنواره از جمله در بیست ‌و سومین و بیست ‌و چهارمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم کودک و نوجوان همدان، پروانهٔ زرین بهترین بازیگر کودک را به دست آورد.

  • بهترین بازیگری برای فیلم شکارچی شنبه در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سال ۱۳۹۰
  • پروانه زرین بهترین بازیگر پسر نوجوان برای فیلم شکارچی شنبه در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان
  • دیپلم افتخار برای فیلم شکارچی شنبه در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان
  • پروانهٔ زرین بهترین بازیگر برای فیلم ۱۲ روز در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان

اینستاگرام محمدجواد جعفرپور

اینستاگرام محمدجواد جعفرپور

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://www.instagram.com/mohammadjavadjafarpour/” icon=”” target=”true”]آدرس پیج اینستاگرام[/button]

منابع: ویکی پدیا، مهر و نمکستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا