بیوگرافی

المیرا دهقانی | بیوگرافی المیرا دهقانی و همسرش + عکس های جدید

4.7/5 - (57 امتیاز)

المیرا دهقانی | بیوگرافی المیرا دهقانی و همسرش + عکس های جدید

المیرا دهقانی بازیگر تئاتر و تلویزیون، متولد سال 1370 است و بازیگری را در شیراز زیر نظر سیامک کمالی شروع کرده  و دارای مدرک فوق‌ لیسانس صنایع غذایی است.

زندگینامه المیرا دهقانی

المیرا دهقانی متولد ۵ شهریور سال 1370 در شهر شیراز، بازیگر تئاتر و تلویزیون است. سه خواهر بزرگتر از خودش دارد که یکی از آن ها در ایتالیا زندگی می کند. مادرش خانه دار و پدرش دندان پزشک است و خیلی دوست داشت که او پزشک شود به طوری که حتی در مطب خودش یک اتاق مجهز برای او تدارک دیده بود  ولی خانم دهقانی راهش را عوض کرد و پا در عرصه هنر گذاشت.

پدر و مادر المیرا دهقانی
پدر و مادر المیرا دهقانی

شروع فعالیت هنری المیرا دهقانی

 المیرا دهقانی در یکی از مصاحبه هایی که انجام داد، گفت: «اولین جرقه‌های بازیگری در سن نوجوانی ام زده شد، ولی خانواده ام با من مخالفت کردند و خودم نیز ترجیح دادم به این حرفه فکر نکنم تا اینکه دانشجوی ترم یک دوره کارشناسی صنایع غذایی دانشگاه شیراز بودم که یک آگهی بازیگری دیدم و به آن جا رفتم. تا اجرای اول تئاترم موضوع را از خانواده‌ام پنهان کردم. روز اول اجرا از پدرم دعوت کردم به تماشای نمایشم بنشیند و از آن به بعد خانواده ام با من همراه شدند.»

خانم المیرا دهقانی از سال ۱۳۸۸ زیر نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز آموزش‌های بازیگری را آغاز کرد و به گفته خودش پس از شرکت در این کلاس‌ها شیفته بازیگری شد و با قبولی در مقطع کارشناسی ارشد در سن ۲۲ سالگی به تهران رفت و با کارگاه‌های بازیگری محمد معتمدی بازیگری را ادامه داد.

المیرا دهقانی

اولین تجربه هنری 

خانم دهقانی پس از دو سال آموزش و تمرین در سال ۱۳۹۰ با تئاتر “زمین آبی ست مثل پرتقال” به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی اولین تجربه هنری خود را کسب کرد و پس از این کار توانست در تئاتر‌های مختلف و با کارگردانان مختلف مانند محمد یعقوبی، امیررضا کوهستانی، میترا مومنی، رضا ثروتی و همایون غنی زاده همکاری کند. وی همچنین با سریال «همه چیز آنجاست» شهرام شاه حسینی وارد تلویزیون شد و با بازی در سریال لحظه گرگ و میش به شهرت رسید.

المیرا دهقانی بازیگر

دریافت بورسیه بازیگری

خانم دهقانی در سال ۱۳۹۲ با اجرای نمایش “پرتره ناتمام از کلاغ سفید” به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین الملل دانشکده هنر موفق به اخذ بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی شد و توانست یک دوره بازیگری را در تالین بگذراند.

اوقات فراغت

خانم دهقانی بیشتر اوقات فراقت خود را صرف کتابخوانی می‌کند و می‌گوید کتاب خواندن به او کمک می‌کند تا هنرپیشه بهتری شود و راحت‌تر شخصیت‌ها را درک کند. یکی دیگر از سرگرمی‌های المیرا ورزش کردن و داشتن اندام خوب و روی فرم است. وی همچنین علاوه بر بازیگری به نوازندگی ساز‌های بادی نیز مشغول است.

ازدواج و همسر المیرا دهقانی

ازدواج و همسر المیرا دهقانی

المیرا دهقانی تاکنون ازدواج نکرده است. این بازیگر  گفته فعلا قصد ازدواج ندارد و می‌خواهد بر درس و کارش تمرکز کند؛ اولویت زندگی او پیشرفت در بازیگری و طی کردن پله‌های ترقی در این عرصه است.

کارنامه هنری المیرا دهقانی

فیلم سینمایی:

  • ۱۳۹۷؛ فصل ماهی سفید؛ به کارگردانی قربان نجفی

کار‌های تلویزیونی:

  • ۱۳۹۳؛ همه چیز آنجاست؛ در نقش یاسمن؛ به کارگردانی شهرام شاه حسینی
  • ۱۳۹۵؛ هشت و نیم دقیقه؛ در نقش زن جذامی – مادر احسان ؛ به کارگردانی شهرام شاه حسینی
  • ۱۳۹۵-۱۳۹۶؛ پرستاران؛ در نقش روشنی؛ به کارگردانی شهرام شاه حسینی
  • ۱۳۹۶؛ سایه بان؛ در نقش نگین همسر سهراب؛ به کارگردانی نوید محمودی و جمشید محمودی
  • ۱۳۹۷؛ لحظه گرگ و میش؛ در نقش یاسمن وحدت؛ به کارگردانی همایون اسعدیان

دیگر فعالیت‌ها:

  • ۱۳۹۳؛ نمایش اکوئوس؛ به کارگردانی محمد معتمدی
  • ۱۳۹۵؛ فهرست؛ با همکاری گروه تئاتر مکس و تهیه کنندگی مهرداد بهاء الدینی
  • ۱۳۹۵؛ فیلم کوتاه قوچ‌ها؛ به کارگردانی پیام رضایی

عکس های جدید  المیرا دهقانی:

عکس های جدید  المیرا دهقانی

عکس های جدید  المیرا دهقانی

عکس های جدید  المیرا دهقانی:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا