اخبار

زلزله دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

زلزله دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

ظهر امروز زلزله ای به قدرت ۵.۲ ریشتر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند. در ادامه جزئیات بیشتر از آن را بخوانید.

زلزله دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد

ظهر امروز زمین لرزه ای به قدرت ۵.۲ ریشتر گنبدان را لرزاند.

این زمین لرزه در فاصله ۱۴ کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه وبویر احمد)، ۴۱ کیلومتری سردشت (خوزستان) و ۴۴ کیلومتری چرام به ثبت رسیده است.

این زمین لرزه از ایذه و بهبهان در شرق خوزستان‌ تا سواحل ماهشهر احساس شده است.

احتمال جنبایی گسل پیشانی کوهستان در زلزله دوگنبدان

رییس شبکه شتابنگاری با اشاره به زلزله امروز ۵.۲ دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این زلزله در ۲۳ ایستگاه شتابنگاری به ثبت رسیده است.

مهندس اسماعیل فرزانگان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زمین‌لرزه با بزرگای ۵.۲ افزود: این زمین‌لرزه در ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه امروز ۴ خرداد ماه ۱۳۹۹ در دوگنبدان مرز بین کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان رخ داد.

وی عمق این زلزله را در  ۱۰ کیلومتر و بزرگای آن را  ۵.۲ دانست و اظهار کرد: این زلزله از سوی ۲۳ ایستگاه شتابنگاری به ثبت رسید که اسامی ایستگاه‌ها و شتاب به ثبت رسیده از این زلزله در ایستگاه‌های مورد نظر به این شرح است:

بابامنیر ۱۵.۹،  قائمیه ۵.۵، یاسوج ۳.۶، باغملک ۳.۲، بندر دیلم ۲.۸، خان زینون ۳.۱، بندر گناوه ۲.۰، ایذه ۱.۸، برازجان ۲.۲،  مسجد سلیمان ۱.۵، کازرون ۱.۵، سعدآباد ۱.۳،  بوشهر ۱.۴، اهواز ۱.۱، شیراز ۱.۲، دهدز ۰.۹، اردل ۱.۰، صفاشهر ۰.۹، بالاده ۰.۷، اقلید ۰.۷، بروجن ۰.۵، فارسان ۰.۵ و فراشبند ۰.۶ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه.

دکتر علی بیت‌اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص گسل مسبب این زلزله گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که بخش‌هایی از گسل پیشانی در مجاورت رومرکز زلزله امتداد دارند و احتمالا جنبایی آن موجب رخداد زلزله ۵.۲ امروز دوگنبدان شده است.

اعزام گروه‌های امدادی به گچساران

وحید محمدی‌‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: دقایقی پیش زلزله‌ای با شدت 5.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری گچساران را لرزاند که تاکنون هیچ گونه خسارت جانی گزارش نشده است.

وی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که زلزله ظهر امروز خسارت زیادی در حوزه مسکن از جمله ترک‌خوردگی دیوارهای منازل به همراه داشته است.

مدیرکل دفتر بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اعزام گروه‌های امدادی به گچساران خبر داد و گفت: فرمانداری گچساران، هلال احمر و بنیاد مسکن موظف به بررسی خسارات وارده بوده و باید در کمترین زمان ممکن این خسارات به فرمانداری اعلام شود تا در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

مصدومان زلزله دوگنبدان

مصدومان زلزله دوگنبدان

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از افزایش تعداد مصدومان زلزله ظهر امروز استان کهگیلویه و بویر احمد – حوالی دوگنبدان خبر داد و گفت: تعداد کل مصدومین تا این لحظه ۱۶ نفر است. این افراد در اثر ترس و فرار دچار مصدومیت شده اند که ۱۵ نفر از آنها به مراکز درمانی اعزام و یک نفر در محل حادثه درمان شد.

او ادامه داد: همه مصدومان پس از انتقال به مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

منابع: تسنیم، باشگاه خبرنگاران و ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا