بیوگرافی

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی + عکس دخترش

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی

فلورا سام متولد ۱۲ آبان ۱۳۴۴ در شیراز، هنرپیشه و نویسنده تلویزیون و تئاتر ایرانی است. فلورا سام متولد شیراز است و در سال 1366 با انتخاب رشته نمایش وارد دانشگاه تهران شد. او در فیلم شیخ مفید به عنوان بازیگر ظاهر شد و تاکنون متن تله فیلم‌ها و سریال‌هایی چون اگه تو نبودی، لاله‌ها، اگه رسیده باشی، روشنایی دریا و حماسه ماندگار را نوشته است. همسر او مجید اوجی به عنوان بازیگر و نویسنده در مجموعه‌های تلویزیونی «همسایه‌ها»، «نشانی» و «ماه‌عسل» حضور داشته است.

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی + عکس دخترش

چکیده ای از بیوگرافی فلورا سام

نام: فلورا

نام خانوادگی: سام

تولد: ۱۲ آبان ۱۳۴۴ در شیراز

پیشه: بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و چهره پردازی

سال‌های فعالیت: از ۱۳۶۹ اکنون

همسر: مجید اوجی

فرزند: فریال اوجی

مدرک تحصیلی: کارشناسی نمایش

بیوگرافی فلورا سام

فلورا سام متولد ۱۲ آبان ۱۳۴۴ در شیراز، هنرپیشه و نویسنده تلویزیون و تئاتر ایرانی است.

شروع فعالیت حرفه ای فلورا سام

شروع فعالیت حرفه‌ای فلورا سام در تلویزیون صرفاً به دلیل روابط خانوادگی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «مهر و ماه» در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی حمید لبخنده بود. او همچنین در مجموعه‌های شیخ مفید، روزهای زندگی، همسایه‌ها، شبی از شب‌ها، نشانی و ماه عسل ایفای نقش کرده ‌است. سریال توطئهٔ فامیلی، آخرین کار اوست. فیلمنامهٔ این سریال را نیز او نوشته بود.

آخرین فیلمنامه پخش شده توسط صدا و سیما که به دست وی نوشته شده با عنوان تا… رهایی می‌باشد که در پاییز ۹۰ شروع به پخش شده ‌است. مجموعه تلویزیونی راز پنهان در ماه رمضان سال ۱۳۹۱ از تلویزیون پخش شد که نویسندگی و کارگردانی آن به عهده فلورا سام بود. در ایام نوروز ۱۳۹۳ «ما فرشته نیستیم» از این کارگردان از شبکه تهران پخش شد.

ازدواج و همسر فلورا سام

ازدواج و همسر فلورا سام

فلورا سام در سال ۱۳۶۳ با مجید اوجی، تهیه‌کننده ازدواج کرد و در سال ۱۳۶۶ با انتخاب رشته نمایش وارد دانشگاه تهران شد. حاصل ازدواج این زوج هنرمند دختری بنام فریال اوجی (متولد 64) می باشد.

نحوه آشنایی فلورا سام با همسرش مجید اوجی:

حدود سال 1359 که من دانش آموز دبیرستانی بودم، تلویزیون اطلاعیه ای مبنی بر تشکیل کلاس های تئاتر در شیراز پخش کرد و من هم به علت علاقه ای که به این حوزه داشتم، در این آزمون شرکت کرده و پذیرفته شدم. در آن زمان زنده یاد مجید افشاریان سرپرست گروه بود. وقتی انقلاب فرهنگی رخ داد، آقای اوجی دانشجوی دانشگاه تهران بود و به علت این اتفاق به شیراز برگشته بود و چون اطلاعات بسیاری در این زمینه داشت، به عنوان کمک استاد به این گروه پیوست.

باب آشنایی ما از آن زمان آغاز شد. من با ایشان تئاترهای بسیاری را کار کردم که در نهایت سال 62 اتفاقات جدیدی در زندگی من افتاد و آقای اوجی به اتفاق خانواده به خواستگاری آمدند و سال 63 نیز ما با هم ازدواج کردیم. حاصل ایت ازدواج یک دختر به نام فریال دارد که متولد 64 و فارغ التحصیل رشته عکاسی است.

فوت همسر فلورا سام:

فوت همسر فلورا سام:

مجید اوجی همسر فلورا سام و تهیه کننده سینما و تلویزیون بعد از چند سال مبارزه با بیماری سرطان 17 آبان ماه 98 بر اثر حمله قلبی درگذشت.

بیوگرافی مجید اوجی
مجید اوجی

بیوگرافی مجید اوجی:

مجید اوجی زادهٔ ۱۳۴۰ نویسنده و تهیه‌ کننده تلویزیون و تئاتر ایرانی بود.

مجید اوجی همسر فلورا سام، کارگردان، بازیگر و نویسنده تلویزیون بود و اکثر فعالیت‌های آنها در حوزه سریال‌سازی با هم شکل گرفته بود.

مجید اوجی تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مجید اوجی می‌توان به فعالیت در سریال سفر سبز، سریال توطئه فامیلی و سریال باغ سرهنگ اشاره کرد.

فلورا سام و دخترش
فلورا سام و دخترش

خدا دخترم را 2 بار به من برگرداند

حادثه هیجان‌آور زندگی فلورا سام زمانی اتفاق افتاد که دخترش 6 ماه بیشتر نداشت می‌گوید: با خانواده بیرون رفته بودیم و در حالی که ماشین پارک بود و خودمان هم‌ در محوطه سرسبزی نشسته بودیم مادرم دخترم را که خواب بود داخل ماشین گذاشت و با خواهرهای کوچک‌ترم برای قدم زدن به پارک رفتند. من و پدرم کنار ماشین نشسته بودیم که ناگهان یک ماشین که ترمزش بریده بود به عقب ماشین ما زد و به تیر چراغ برق جلویمان خورد.

تمام این اتفاقات در حالی برای فلورا سام و خانواده‌اش افتاده بود که دختر کوچکش در ماشین خواب بود: چون دخترم داخل ماشین بود، آسیبی ندید. هر کسی از آنجا رد می‌شد می‌گفت این اتفاق حتما یکی دو تا کشته داده است، اما نه من و نه پدرم و نه دخترم هیچ‌کدام چیزیمان نشد و حتی یک خراش هم برنداشتیم. اما این اتفاق آخرین حادثه‌ای نبود که خانواده سام را تهدید می‌کرد.

فلورا سام

تصادف تلخ دیگر

فلورا از تصادف تلخ دیگری که برای دخترش اتفاق افتاده، یاد می‌کند. حادثه‌ای که در دوم بهمن حدود 3 سال پیش اتفاق افتاد. سام می‌گوید:‌دخترم در زمستان و هوای یخ زده تصمیم گرفته بود با ماشین به خانه یکی از دوستانش برود. یک ربع بعد با من تماس گرفت که تصادف مختصری کرده‌ام. ما خودمان را به محل تصادف رساندیم، اگر خودش با من صحبت نکرده بود، نمی‌توانستم باور کنم سالم است. وقتی که صحنه تصادف را دیدم، وحشت کردم. ماشین کاملا اوراق و له شده بود، چون 2 تا معلق خورده بود و گاردریل کنار اتوبان را شکسته و جلو رفته بود و هیچ‌چیز از آن نمانده بود.

خانم سام ادامه می‌دهد: آن شب تصمیم گرفتم که دیگر هیچ‌وقت به خودم حق ندهم که از خدا چیزی بخواهم، چون بزرگ‌ترین داشته زندگی‌ام را دوباره به من داده بود و هنوز هم وقتی به یاد این دو حادثه می‌افتم، بسیار پریشان می‌شوم و چشم‌هایم خیس می‌شود. خدا دخترم را 2 بار از نو به من داد. واقعا از خدا سپاسگزارم.

آثار هنری فلورا سام

آثار هنری فلورا سام

سینما

  • 1374 – شیخ مفید
  • 1395 – نیمکت (فیلم 1395)

تلویزیون

  • 1393 ما فرشته نیستیم
  • 1392 باغ سرهنگ
  • سریال بی قرار
  • 1391 راز و نیا
  • سریال راز پنهان
  • 1390 توطئه فامیلی
  • 1383 شبی از شب ها
  • 1388 ماه عسل
  • 1387 نشانی
  • 1381 شیخ مفید
  • 1379 همسایه ها
  • 1377–78 روزهای زندگی
  • 1371 مزد ترس چهره پرداز
  • 1369 مهر و ماه

تصاویر فلورا سام و همسرش:

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی + عکس

منابع: ویکی پدیا، جام جم آنلاین و بیتوته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا