بیوگرافی

بیوگرافی علی عامل هاشمی بازیگر سریال سرباز و همسرش + عکس

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

بیوگرافی علی عامل هاشمی بازیگر سریال سرباز و همسرش + عکس

علی عامل هاشمی بازیگر نقش شهاب در سریال سرباز متولد سال ۱۳۶۵ در سبزوار می باشد. او دارای مدرک فوق دیپلم نویسندگی از دانشگاه فردوس مشهد است و لیسانس بازیگری خود را هم از دانشگاه آزاد اراک دریافت کرده است.

بیوگرافی علی عامل هاشمی بازیگر سریال سرباز و همسرش

علی عامل هاشمی با نام نام کامل علی عامل هاشمی سید علی عامل هاشمی پور طوسی موسوی مطلق متولد ۲ شهریور ۱۳۶۵ در سبزوار، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است.

او برادر کوچکتر هدایت هاشمی است و دارای مدرک فوق دیپلم نویسندگی از دانشگاه فردوس مشهد و لیسانس بازیگری خود را هم از دانشگاه آزاد اراک دریافت کرده است.

شروع فعالیت هنری

او بازیگری را از سال ۱۳۸۰ وقتی  ۱۵ ساله بود با نمایشی بنام داستان جنگل به کارگردانی حمید پورآذری آغاز کرد و به صورت حرفه ای وارد این رشته شد.

از بازیگری در سینما تا تلویزیون

علی عامل هاشمی برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ وقتی ۲۴ ساله بود با فیلم سینمایی «لطفا مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب جلوی دوربین رفت و بعد از اولین تجربه سینمایی، در سال ۱۳۹۰ با سریال چک برگشتی به کارگردان سیروس مقدم وارد قاب تلویزیون شد.

 بازیگری تا کارگردانی

علی عامل هاشمی مدت ها به عنوان بازیگر تئاتر به فعالیت می پرداخت تا اینکه نمایشی بنام «مرد برهنه و مرند فراک پوش» را به تهیه کنندگی برادرش هدایت کارگردانی کرد و به این ترتیب وارد عرصه کار کارگردانی شد.

علی عامل هاشمی و همسرش پگاه ترکی

علی عامل هاشمی و همسرش پگاه ترکی

علی عامل هاشمی در خرداد ماه ۱۳۹۳ و در سن ۲۸ سالگی با خانوم پگاه ترکی، طراح لباس ازدواج کرد که حالا بازیگر تئاتر شده است. پگاه ترکی متولد ۲۳ تیر ۱۳۶۷ است و در سریال های پریا، نون.خ، سریال آنام و … به عنوان طراح لباس حضور داشته است.

پگاه ترکی
پگاه ترکی

آثار  هنری علی عامل هاشمی

علی هاشمی در سریال های چک برگشتی (سال ۱۳۹۰)، پروانه (سال ۱۳۹۲)، عکاس خانه (۱۳۹۳)، یادداشت های یک زن خانه دار (۱۳۹۴)، دشت آزادگان (سال ۱۳۹۵)، شب عید (سال ۱۳۹۶)، سریال سرباز (۱۳۹۸) و سریال کامیون (۱۳۹۸) ایفای نقش کرده است.

مصاحبه خواندنی با علی عامل هاشمی بازیگر سریال سرباز 

مصاحبه خواندنی با علی عامل هاشمی بازیگر سریال سرباز 

 شهاب که علی عامل هاشمی نقش او را بازی می‌کند یکی از شخصیت‌های پراهميت و دردسرساز سرباز است. هاشمی در این سریال چهره تازه‌ای از یک سرباز دل‌نگران و تنها را به تصویر کشیده که البته نمک خاص خودش راهم دارد. در ادامه گپ و گفت ما با شهاب سریال سرباز را بخوانید.

 برای شما قصه سرباز و شخصیت شهاب چه جذابیت و ویژگی‌هایی دارد؟

در این فضا آن چه که در من علاقه ایجاد کرد، این است که قصه‌هایی که هادی مقدم‌دوست روایت می‌کند در عرض پیش می‌رود یعنی او موقعیت‌های جذابی خلق می‌کند که در همان سکانس است و من این مدل بازی را خیلی دوست دارم، جریانی که باعث می‌شود تا آن لحظه برای خودش جذابیت و موقعیت ویژه‌ای داشته باشد.

 فکر می‌کنید این میزان ترس از سربازی و حس و حالی که در شهاب وجود دارد چه قدر به واقعیت نزدیک است؟

اتفاقا یکی از جذابیت‌های دیگر داستان این است که قصه آن انگار از دل مردم شکل گرفته؛ چرا این را می گویم چون خیلی‌ها به من پیام دادند و گفتند که آقا من به همین اندازه از سربازی می‌ترسم، در تنهایی خودم هستم یا آدم‌ها اذیتم می‌کنند و به غرورم اهمیت نمی‌دهند.

پس این ماجرا ما‌به‌ازای بیرونی هم دارد؟  

بله، در ابتدا فکر می‌کردم که شاید این موضوع آن قدر واقعی نباشد، اما بعد از بازخوردهایی که گرفتم متوجه شدم درصد زیادی از جامعه ما این وضعیت را دارند و مثلا با تنهایی‌شان کنار آمده‌اند و نمی‌توانند روابط اجتماعی برقرار کنند. این معضل خیلی بزرگی در جامعه است که باعث می شود تا به واسطه دوری‌کردن آدم‌ها از اجتماع شاهد افسردگی در آنها باشیم؛ مساله‌ای که در اجتماع به وفور به چشم می‌خورد.

 حضور راوی در سرباز هم اتفاقی است که واکنش‌های زیادی نسبت به آن وجود دارد، برای شمایی که بازیگر سریال هستید، این موضوع چه تاثیری روی کارتان دارد؟

خیلی وقت‌ها در طول هر پلان ما تفکر و سکوت می‌کنیم و از ابتدا هم مبنا این بود که نریشن‌های این‌چنینی داشته باشیم اما قرار بود خود هر بازیگری این کار را انجام دهد، اتفاقی که شرایط کرونا روی آن اثر گذاشت و از آنجا که نمی‌توانستیم مدام تردد کنیم و نریشن بگوییم، این نریشن‌ها کم و آخر هم قرار شد آقای ناصر طهماسب آن را بگویند. این مدل روایت‌کردن هم سلیقه کارگردان است و قصه شبیه به جریانی شده که انگار یحیی، یلدا و شهاب در حال تعریف خاطره‌ای هستند که شاید برای چند سال پیش است. من بازخوردهای مثبت زیادی از این موضوع دیدم، اما برخی هم دوست نداشتند چیزی را که می بینند یکی دائم برایشان تعریف کند.

 باز هم به شهاب برگردیم، شخصیتی که پر از آشفتگی، تردید، تنهایی و البته حالتی است که گاهی در آن طنز ظریفی دیده هم می‌شود. برای شکل‌ دادن آن جدا از متن خودتان چقدر دخیل بودید؟

متن برای ما خیلی جالب بود، چرا که کلیت آن را همه می‌دانستیم، اما جزئیاتش را فقط آقای مقدم‌دوست در جریانش بود و او می‌گفت که به چه شکلی باید آن را بگوییم. این سریال و نقش برای من خیلی مهم بود چون خیلی‌ها من را به عنوان یک بازیگر کمدی می‌شناختند اما اینجا شخصیت متفاوتی دارم که بدون تعارف من را خیلی اذیت کرد.

 از چه نظر آزاردهنده بود؟ یعنی در آن غرق شدید؟

خیلی سخت بود که به مدت طولانی و در حدود 21 ماه تصویربرداری یکدفعه در این فضا فرو بروی. در این مدت من مجبور بودم تا آخر سریال با خیلی از دوستان قدیمی‌ام مثل  آرش مجیدی، جواد خواجوی و نیما شعبان‌نژاد دعوا کنم و از آنها فاصله بگیرم. این گوشه‌گیری کم‌کم از جلوی دوربین به پشت صحنه هم رسید و برای مدتی دیگر نمی‌شد در آن دوران خیلی راحت زندگی کرد. تبدیل‌شدن به یک آدم تلخ و تنها برای من -که اگر تستی می‌گرفتند می‌توانم بگویم افسردگی‌ام صفر است و همیشه دوست دارم بامزه جمع باشم تا پرخاشگر- خیلی سخت بود. به هر حال این بازیگری است که درسش را خوانده‌ام و خوشحالم توانستم رضایت بیشتر مخاطبان را جلب کنم.

عکس علی عامل هاشمی بازیگر سریال سرباز

مصاحبه خواندنی با علی عامل هاشمی بازیگر سریال سرباز 

 خودتان سربازی رفتید؟

من معاف شدم اما سه برادر دیگرم رفته بودند و خاطرات‌شان را شنیده بودم. با این حال به محض معافیت در سه کار  نقش سرباز داشتم و حدود 11 ماه کچل بودم.

 پس یک‌جورهایی از آنهایی که سربازی رفته‌اند هم بیشتر تجربه خدمت دارید؟

بله واقعا، اگر سربازی می رفتم فقط سه ماه کچل می‌شدم اما بعد از آن کارها، برای سریال سرباز هم ماه‌ها در پادگان‌ها بودم.

 خیلی ها شما و برادرتان(هدایت هاشمی) را شبیه به هم می دانند، در این فضا چقدر با هم تعامل داشتید؟

هدایت واقعا بازیگر خوبی است و می‌توانم بگویم خیلی چیزها را از او یاد گرفتم و همیشه با او مشورت می‌کنم، اما ساخت و ساز نقش‌ها مساله دیگری است که لازم است در حین آن شما تمام دانش و تجربه‌ات را به کار بگیری تا اتفاق تازه‌ای بیفتد. در مورد شهاب هم حتی راه‌رفتنش با علی عامل تفاوت دارد و برای شکل‌دادن به آن با وجود همه کمک هایی که از اطرافیانم گرفتم، زمان زیادی را صرف کردم.

 به نظرتان زمان پخش سریال مناسب است؟

ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم سرباز در ماه رمضان پخش شود و شاید این ریتم سریال برای فصلی مثل پاییز و زمستان جذاب‌تر است، با این حال به نظرم ذائقه مردم هم می‌تواند با مجموعه‌هایی که نماهای زیبایی دارد و تنها عده‌ای دور هم حرف نمی‌زنند، تغییر کند و باز هم فکر می‌کنم سرباز این قابلیت را دارد.

منبع: جام جم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا