اخبار

محمدعلی کشاورز درگذشت+ بیوگرافی کامل و علت فوت

5/5 - (1 امتیاز)

استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) و در سن نود سالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

محمدعلی کشاورز درگذشت+ بیوگرافی کامل و علت فوت

محمدعلی کشاورز یکی از چند بازیگر مطرح و نسل اول تئاتر ایران و فعال در حوزه های دیگر نمایشی از جمله سینما و تلویزیون در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

او در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، زنده‌یاد داود رشیدی و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌ شمار می‌آیند.

از آثار ماندگار استاد کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتور سینما»، «خسوف»، «زیر درختان زیتون»، «غزال» بوده است.

بیوگرافی محمدعلی کشاورز
محمدعلی کشاورز و دخترش نلی

بیوگرافی محمدعلی کشاورز

محمدعلی کشاورز متولد 26 فروردین 1309در شهر اصفهان محله سیچان (سیچون) فرزند دوم خانواده می باشد. وی فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است. خاندان وی اصالتاً از ارامنۀ گرجستان بوده که در زمان شاه عباس به ایران آمده و مسلمان شده اند.

وی فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است. او فعالیت هنری اش را از سال 1339 با حضور در نمایش «ویولن ساز کره مونا» آغاز کرد . او یک دختر به نام نلی دارد که در بلژیک زندگی میکند و مدرس نقاشی است. محمد علی کشاورز در سال 1352 از همسرش جدا شد، بعد از آن هم دیگر ازدواج نکرد.

علت درگذشت محمدعلی کشاورز

علت درگذشت محمدعلی کشاورز

استاد کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ بر اثر نارسایی کلیوی درگذشت.

منبع: ایرنا و نمناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا