فرهنگ و هنر

سریال افسانه هزار پایان | داستان و بازیگران سریال افسانه هزار پایان

1.9/5 - (7 امتیاز)

افسانه هزار پایان عنوان سریال تلویزیونی است که شهاب عباسی تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده و 15 قسمت پخش شده‌اش در بهمن‌ماه 1396، فضای تاریخی در قالب طنز موقعیت و کمدی فانتزی را نشان می‌دهد. مجموعه‌ای که جزو تولیدات نمایشی شبکه نسیم است و به دلیل مشکلات مالی دچار حاشیه‌های فراوان و بدهکاری به عوامل و بازیگران شد. قرار بود این سریال با پایان مشکلات فنی، دی‌ماه 1398 روی آنتن برود که این اتفاق نیفتاد. حال این سریال قرار است از شبکه سه سیما پخش شود.

سریال افسانه هزار پایان | داستان و بازیگران سریال افسانه هزار پایان

داستان و اسامی بازیگران سریال افسانه هزار پایان

“افسانه هزارپایان” داستان زندگی خانواده‌ای است که به بهانه تهیه جهیزیه عروسی راهی سفر می‌شوند اما با حمله راهزن‌ها به کاروان‌شان مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند. نسرین مقانلو در نقش عمه گلاب، رضا توکلی عمو گرشا و مریم کاویانی ترمه و مادر این خانواده را ایفا می‌کنند. رامین راستا مهرداد یا در واقع اشناف داستان است، علی اوسیوند در نقش عطار ظاهر شده و رامین ناصرنصیر حکیمِ “افسانه هزارپایان” است. به تعبیر شهاب عباسی قرار دادنِ دو کاراکتر حسام‌بیک و مرادبیک نوعی ادای دین به داستانِ قدیمی “روزی روزگاری” امرالله احمدجو است که این دو کاراکتر را ارژنگ امیرفضلی و رحیم نوروزی ایفا می‌کنند.

عزت‌الله مهرآوران تاجر، بیوک میرزایی گندای،‌ عزت‌الله رمضانی‌فر مشاور، تورج نصر دو نقش طبیب و رئیس قبیله (پیل بزرگ) و ابراهیم شفیعی “بقیه” داستانِ این مجموعه 52 قسمتی است.  البته کیمیا گیلانی، مرتضی رستمی، سوزان عزیزی، حامد تهرانی، حمید نیک نبرد، کیوان ملک مطیعی، سالار کریمخانی، سارا والیانی، حسین میرزاییان، فرشته ترابی، آناهیتا خسروی دیگر بازیگران این سریال‌اند.

بازیگران سریال افسانه هزارپایان

ماجرای انتقاد به دستمزدها و حاشیه‌های سریال

شهاب عباسی  در خصوص حرف و حدیث‌های بازیگران و انتقاد به دستمزدهایشان، توضیح داد: شاید برای اولین‌بار باشد در مورد این اتفاقات در جایی گفت‌وگو می‌کنم، هیچ‌وقت دنبال هیاهو نبوده‌ام و همیشه دوست داشتم برای رسانه‌ملی و خنداندن و شاد کردن مردم قدمی بردارم. متأسفانه یکسری حرف‌هایی پیش آمد و همیشه هم چنین آدم‌هایی هستند که دوست ندارند کسی پیشرفت کند. این کار دستخوش حاشیه‌ها و چالش‌هایی شد که نوک پیکان این هجمه‌ها به طرف من بود. چون به هر حال طراح قصه، کارگردان و تهیه‌کننده سریال بودم و بالأخره بار مشکلات و اتفاقات سریال هم بر روی دوش من است.

متأسفم که برخی به راحتی تهمت و افترا زدند که از برآوردهای شبکه برداشت کرده‌ام و برای خودم هزینه کرده‌ام، خانه خریده‌ام و هزار شایعه‌پراکنی و شائبه دیگر. با وجود اینکه همه می‌دانند چنین شایعاتی وجود نداشته و ندارد، شبکه و حراست هم در جریانند اما با این اوصاف این جریان از پیش طراحی شده و به نظر من ساماندهی شده، به این هجمه‌ها ادامه داد.

سریال افسانه هزار پایان | داستان و بازیگران سریال افسانه هزار پایان

هدف از ساخت سریال افسانه هزار پایان چیست؟

نویسنده سریال “کامیون” هدف از ساخت “افسانه هزارپایان” را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ما سریال‌مان را برپایه اقتصاد مقاومتی طراحی کردیم و با دیدنِ “افسانه هزارپایان” به این درون‌مایه خواهید رسید. فقط کمدی نساختیم و داستانی را روایت می‌کنیم که اهداف اقتصادی را با زبان شیرین بازگو و اجرا می‌کند.

این سریال خیلی مرا اذیت کرد اما برایم دوست‌داشتنی و خاطره انگیز است. ان‌شاءالله پخش شود خستگی از تن‌مان بیرون می‌رود؛ اذیت‌هایی که نه به خاطر فحش خوردن از فلان بازیگری که کارشکنی هم کرد و یا دیگر اتفاقات، بلکه راش‌هایی که برای گروکشی برداشتند و به من ندادند تا به خروجی سریال لطمه بخورد. تنها امیدم این است سریال دیده شود و حال همه را خوب کند.

سریال افسانه هزار پایان | داستان و بازیگران سریال افسانه هزار پایان

زمان پخش سریال

افسانه هزار پایان هر شب ساعت 20 به مدت 30 دقیقه روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا