فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال شمعدونی + عکس و بیوگرافی با نقش و خلاصه داستان

3.8/5 - (57 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال شمعدونی + عکس و بیوگرافی با نقش و خلاصه داستان

سریال شمعدونی به کارگردانی سروش صحت و با نقش آفرینی بازیگران مطرح کشور عزیزمان ایران در ژانر طنز و خانوادگی ساخته شده است. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی بپردازم.

با مجله پیک نت همراه باشید…

اسامی بازیگران سریال شمعدونی + عکس و بیوگرافی با نقش و خلاصه داستان

«شمعدونی» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محسن چگینی، محصول سال 1394 شبکه سه سیما می باشد.

نویسندگی این سریال توسط سروش صحت و ایمان صفایی 52 قسمت انجام شده است.

خلاصه داستان سریال شمعدونی

مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» داستان دو خانواده مظاهری و سعادتی را بیان می‌کند.

خانواده مظاهری شامل هوشنگ پدر خانواده، زهره  مادر خانواده و کارمند بانک، سارا  دختر بزرگ که در آزمون تخصص پزشکی مردود شده، و سعید  پسر بیکار خانواده است.

خانواده سعادتی شامل عطا  پدر که با هوشنگ در این داستان مشکلاتی دارد، و شیرین  مادر، و ارشیا  که پسر کوچکی بسیار خبرچین و بازیگوش است. داستان به معضلات اجتماعی و فرهنگی به ‌طور مستقیم یا معکوس از طریق این دو خانواده می‌ پردازد.

بازیگران سریال شمعدونی

بازیگران سریال شمعدونی

بازیگر نقش
آتنه فقیه نصیری زهره سعادتی
محمد حسن معجونی عطا سعادتی
محمد نادری هوشنگ مظاهری
نگار عابدی شیرین
رویا میرعلمی زیبا سعادتی
امیر کاظمی سعید مظاهری
ویدا جوان سارا مظاهری
رضا کریمی حامد مظاهری
محمد علی تقوی مروی
اصغر حیدری سروان احسان فر
زهره فوده نگین
مرتضی علی آبادی ترابی
صفر علی کوهی
سید مسعود حسینی
سعید هاشمی
نیلوفر افشار شیوا
ساناز طاری مهدخت
مرجان هاشمی الهه نیازی
حسن نوری جهانگیر نایبی
آرش چگینی قاسمی
پانته آ سیروس فرزانه زرین
محسن قاضی مرادی رضا سعادتی
محمدرضا داوودنژاد ایرج مشیری
قدرت الله ایزدی دایی جلال
بیژن بنفشه خواه چوپان

بازیگر خردسال:

  • عرفان برزین بازیگر نقش عرشیا سعادتی

بیوگرافی بازیگران سریال شمعدونی

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری متولد 23 آبان 1347 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است، مدتی از دوران کودکی خود را در چالوس بوده. مدرک لیسانس زبان اسپانیایی را از دانشگاه آزاد سال 1372 دریافت کرده است.

پدرش اصالتا اهل کلاردشت مازندران و افسر شهربانی بود و تنها یک خواهر کوچکتر از خود بنام سارا دارد که 5 سال اختلاف سنی دارند.

او همسر سابق فریبرز عرب نیا (بازیگر) می باشد که به دلایلی از هم جدا شده اند و بعد از آن هم ازدواج نکرده است.

محمد نادری

محمد نادری

محمد نادری  متولد ۱۰ تیر ۱۳۵۷در تهران، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و صداپیشه است. وی را بیشتر به خاطر بازی در سریال شمعدونی و برنامه دورهمی و خندوانه می‌شناسند. او با بازی در نقش اول سریال «شمعدونی» به عنوان اولین کار تلویزیونی‌ اش و همچنین ایفای نقش در مجموعه «دورهمی» مشهور شد. او یکی از خالقان شخصیت محبوب و دوست داشتنی «جناب خان» بشمار می‌رود.

محمد نادری ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

نگار عابدی

نگار عابدی

نگار عابدی متولد ۱۸ بهمن ۱۳۴٩ در اهواز، بازیگر، تئاتر، سینما و تلویزیون  است که در رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری فارغ‌التحصیل شده‌ است و دانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی بوده است.

خانم عابدی در ابتدا در دانشگاه در رشته زبان انگلیسی شروع به تحصیل نمود ولی با دیدن آگهی کلاس بازیگری در یکی از مجلات و ثبت‌ نام در آن کلاس به سمت بازیگری کشیده شد.

نگار عابدی با هدایت هاشمی ازدواج کرده که به دلایلی به طلاق کشیده شده است.

رویا میرعلمی

رویا میرعلمی

رویا میرعلمی متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۷ در قزوین، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون می باشد. وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

او یک خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. این هنرمند فعالیت در عرصه بازیگری را در سال ۱۳۷۸ با تئاتر آغاز کرده و سریال  وجدان آشفته در سال 1388 اولین کار تلویزیونی او می باشد.

رویا میرعلمی با حسین کیانی کارگردان تئاتر ازدواج کرده و حاصل آن یک فرزند به نام کارن می باشد.

امیر کاظمی

امیر کاظمی

امیر کاظمی  متولد ۱۹ آبان ۱۳۶۹ در تهران می باشد.  کاظمی علاوه بر بازیگری در زمینه ورزش های شنا و اسکیت نیز به صورت حرفه ای فعالیت کرده و در زمانی یکی از بازیکنان تیم ملی اسکیت بوده است.

او بازیگری را در نوجوانی با سریال «کتابفروشی هدهد» آغاز کرد. در ۱۸ سالگی یکی از نقش‌های اصلی سریال «همه بچه‌های من» را بازی کرد. سپس در سریال‌های دیگری به ایفای نقش پرداخت تا این که در سریال «لیسانسه‌ها» نقش «مازیار»، یکی از سه جوان اصلی آن را بازی کرد.

امیر کاظمی متأهل بوده و مهتاب محسنی همسرش می باشد که در سال 91 ازدواج کرده است.

ویدا جوان

ویدا جوان

ویدا جوان متولد ۱۳۶۵ در تهران، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر دارای مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری طراح و ایده‌پرداز و دانش‌آموخته بازیگری تئاتر در کانون آموزش‌های حمید سمندریان می‌باشد.

وی با بازی در سریال زمانه محصول سال ۱۳۹۱ شبکه ۳ سیما در نقش نگار به کارگردانی حسن فتحی به تلویزیون معرفی شد. از کارهای تلویزیونی او می‌توان به سریال  ماه و پلنگ، نامه آخر، روزهای بهتر و سارق روح اشاره کرد.

ویدا جوان با ایلا تهرانی ازدواج کرده است.

ساناز طاری

ساناز طاری

ساناز طاری بازیگر سینما و تلویزیون متولد 15 اردیبهشت 1373 است. ساناز طاری دبیرستان را در هنرستان سوره به تحصیل پرداخته و در کنار بازیگری دانشجوی رشته بازیگری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده هنر و معماری نیز بوده است.

ساناز طاری تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

سریال شمعدونی

سایر عوامل سریال شمعدونی

برخی دیگر از عوامل سریال شمعدونی عبارتند از دستیار اول کارگردان: حسن نوری، منشی صحنه: گل کوشان، جانشین تولید: پوریا عطابخشی، دستیار تهیه: رضا طیبی، مدیران تدارکات: مجید رنجبر و امید حسن پور، عکاس: بهرنگ دزفولی زاده، تیتراژ: اشکان چگینی، طراح لباس: نازنین خزاعی، تصویربردار: مهدی دادگر مرام، مدیر برنامه ریزی: امین قوامی، موسیقی: رضا شایا و طاها پارسا، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه: مهراب قاسم خانی، تدوین و صداگذاری: شهرام کیور، مدیر تولید: رضا کریمی، مدیر صدابرداری: علیرضا نوروزیان، مدیر تصویربرداری: خسرو دادگرمرام، نویسندگان: سروش صحت و ایمان صفایی، تهیه کننده: محسن چگینی، کارگردان: سروش صحت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا