فرهنگ و هنر

سریال شرم | داستان و بازیگران سریال شرم + تصاویر پشت صحنه

5/5 - (1 امتیاز)

سریال شرم | داستان و بازیگران سریال شرم + تصاویر پشت صحنه

سریال شرم به کارگردانی احمد کاوری ساخته شده است. در ادامه به معرفی بازیگران و خلاصه داستان، این مجموعه تلویزیونی می پردازیم که برای پخش از شبکه سه سیما تولید شده است.

سریال شرم

 شرم عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی امیرمهدی پوروزیری، محصول سال 1399 شبکه سه سیما می باشد. ابتدا نام این سریال پای بست بوده که به «شرم» تغییر یافته است.

داستان سریال

مجموعه تلویزیونی «شرم» ملودرامی خانوادگی با درونمایه‌ای عاشقانه است که رازی را از گذشته فاش می‌کند و داستان را دچار چالش می‌کند. همچنین به مسائل اجتماعی و دغدغه‌های امروزی در زمینه خرید و فروش مسکن و مشکلاتی که از آن ناشی می‌شود نیز می‌پردازد.

بازیگران سریال شرم

اسامی بازیگران سریال شرم

در این سریال ترکیب خاصی از بازیگران حضور دارند که ابوالفضل پورعرب، اردلان شجاع کاوه، فاطمه گودرزی، سیروس گرجستانی از جمله این بازیگران هستند و نوعی تجدید خاطره با بازیگران یکی دو دهه گذشته است.

همچنین قرار بود زنده یاد سیروس گرجستانی هم در این سریال حضور داشته باشد که به علت سکته قلبی در 12 تیر 99 دار فانی فانی را وداع گفت.  او در چند قسمت  از سریال بازی داشت که ادامه نقشش را سیاوش طهمورث ایفا می کند.

نسیم ادبی، سید مهرداد ضیایی، آشا محرابی، الهام طهموری، میلاد میرزایی و نیما نادری دیگر بازیگران سریال هستند.

الهام طهموری بازیگر سریال شرم

الهام طهموری بازیگر سریال شرم

الهام طهموری که پیش از این او را با نقش “وارش” دیده‌ایم در این سریال نقش “لعیا” یکی از شخصیت‌های اصلی را بازی می‌کند به قول خودش دختر فاطمه گودرزی یا همان نقش پوران؛ او گفت: نام کاراکترم لعیا است. به قولی تنها دختر داستان؛ بیماری را تجربه می‌کند عشق را تجربه می‌کند روابطش با آدم‌ها و شکی که تجربه می‌کند.

تجربه مقطع سنی مثل “وارش” برایم جذابیت داشت البته این بار به نوعی دیگر اتفاق می‌افتد. یعنی سن کمتر را تجربه می‌کنم لهجه ندارم و گریم سختی هم ندارم.

وی افزود: یکی از مزیت‌های کار با احمد کاوری این است که نسبت به دیگر کارگردان‌ها بهتر بازیگر با او ارتباط می‌گیرد این است که او بازیگردان خوبی است. می‌توانی کاملاً راحت خودت را به اندیشه و نگاهش بسپاری! دکورپاژ و میزانسن به حس آن لحظه کمک می‌کند و خوشحالم با ایشان کار می‌کنم.

طهموری در پاسخ به این سؤال که چه چیزی و نکته‌ای شما را وسوسه کرد تا در سریال “شرم” ایفای نقش کنید، خاطرنشان کرد:  خیلی چیزها. یکی از آنها کاوری و دیگری بازیگران مقابلم و پارتنرها برای کم کسی پیش می‌آید.

 اگر به بازیگری که چنین ترکیب بازیگرانی دارد، کار پیشنهاد شود برایش دلچسب است. پارتنرهایی مثل ابوالفضل پورعرب و فاطمه گودرزی، جهان دیگری به روی من باز  کرد.

من اینجا دختر خانم گودرزی‌ام و برایم جالب است شبی با ایشان کار داشته باشم استرس ندارم و با نهایت اعتماد به نفس جلوی دوربین قرار می‌گیرم.

فکر می‌کنم خانم گودرزی واقعاً مادرم است

او درباره سختی کار با بازیگران با تجربه‌ای مثل پورعرب و شجاع‌ کاوه و گودرزی گفت: واقعاً خودم فکرش را نمی‌کردم چنین اتفاقی بیفتد. زمانی که مسلماً آقای پورعرب من را نمی‌شناخت مخصوصا اینکه کاراکتر لعیا و پورعرب بازی می‌کردند خوب دربیاید.

باور نمی‌کردم آنقدر از پارتنرم کار یاد بگیرم؛ واقعا مسیر بازیگری‌ام با بازیگری مثل ابوالفضل پورعرب تغییر کرد.  واقعا  کار ایشان تمام شد افسردگی گرفته بودم و واقعاً الان فکر می‌کنم خانم گودرزی واقعاً مادرم است.

سیدمهرداد ضیایی

سیدمهرداد ضیایی

سیدمهرداد ضیایی دیگر بازیگر این سریال است که نامش در سریال منوچهر است. او همیشه در کارهایی بازی می‌کند که قصه‌اش چالش و فراز و فرود جدیدی داشته باشد.

او در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  درباره پذیرفتن این نقش گفت:

احمد کاوری درباره قصه با من صحبت کرد و من هم آن مقداری که از فیلمنامه را مطالعه کردم و البته به این ترتیب متوجه شدم که فیلمنامه حاوی کیفیت بالای متوسط است و دوم اینکه گروهی که دارند این کار را می‌کنند گروه دوستی هستند به معنای دوست. و سوم دلیلی که در “شرم” حاضر شدم، این  است که کاراکتر در گیر و دارِ تکان‌های بسیار سنگین خانوادگی است که از خارج و داخل خانه به آن وارد می‌شود. به نظرم جذابیتی بود که می‌شد گفت آدم را جذب می کند تا بیاید و کاری بکند.

وی افزود: زن و شوهری که می‌توانند تجربه‌های ازدواج‌های دیگر را داشته باشند کما اینکه اینطور است و یک بار دیگر دارند دوباره آزمایش می‌کنند و اتفاق حیرت ‌انگیزی در انتظارشان است از داخل و خارج از خانواده وارد می‌شود و اعضای خانواده به ویژه به منوچهر که ظاهراً باید سابقه پدری همه‌چیز را متعادل و حفظ کند به نیکوترین شکل اما واقعیت این است آن هم انسان است و آستانه فشارش حدی دارد. این‌ها ویژگی‌هایی است که از کاراکترم در سریال “شرم” می‌توانم بگویم.

سریال شرم

عوامل سریال

دیگر عوامل تولید سریال شرم عبارتند از: تهیه کننده: امیرمهدی پوروزیری، کارگردان: احمد کاوری، نویسنده: سعید فرهادی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا رجایی مقدم، مدیر صدابرداری: فرخ فدایی، مجری طرح: وحید معدنی، مدیر برنامه ریزی و مشاور پروژه: حسن لفافیان، تدوین: رضا کردبچه، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرام پور، مدیر صداگذاری: مهدی جمشیدیان، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، مدیر تولید: داوود معدنی، عکاس: معین باقری، مشاور رسانه ای: علی مرادخانی.

تصاویر پشت صحنه سریال شرم

تصاویر پشت صحنه سریال شرم

 

تصاویر پشت صحنه سریال شرم

تصاویر پشت صحنه سریال شرم

تصاویر پشت صحنه سریال شرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا