بیوگرافی

پردیس پورعابدینی بازیگر نقش مانلی یا راضیه در سریال آقازاده + عکس

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

پردیس پورعابدینی یکی از بازیگران نوظهوری است که با ایفای نقش مانلی یا راضیه در سریال آقازاده به شهرت رسید در ادامه بیوگرافی این بازیگر را مرور می کنیم.

پردیس پورعابدینی بازیگر نقش مانلی یا راضیه در سریال آقازاده + عکس

پردیس پورعابدینی بازیگر نقش مانلی یا راضیه در سریال آقازاده

پردیس پورعابدینی متولد دهه 70، بازیگر تئاتر و تلویزیون است.

او کار خود را از تئاتر شروع کرده و اولین تجربه او سریال آقازاده می باشد.

پردیس پورعابدینی پیش از این سریال در تئاتر فعالیت داشته است؛ از فعالیت ‌های تئاتر او می ‌توان به نمایش ” قصه ظهر جمعه ” به کارگردانی نسیم ادبی اشاره کرد.

این بازیگر تاکنون ازدواج نکرده است.

پردیس پورعابدینی در سریال آقازاده

  دو هفته از انتشار «آقازاده» می‌گذرد. سریالی که به ‌تازگی به شبکه نمایش خانگی آمده است. قسمت اول آقازاده با آزادی راضیه از زندان شروع می‌شود. کسی که به محض آزادی، افراد نیما به سراغش می‌آیند و می‌خواهند که او را دوباره به راه خودشان بیاورند و وقتی امتناع او را می‌بینند بی‌رحمانه او را به قتل می‌رسانند. پردیس پورعابدینی، بازیگر نقش «راضیه» در سریال «آقازاده» در نخستین تجربه بازیگری خود فرصت حضور در یک سریال پرمخاطب با ستاره‌هایی از چند نسل بازیگری ایران را به‌دست آورده است.

پردیس پورعابدینی در سریال آقازاده

 «راضیه»‌ شخصیتی است که به اقتضای داستان سریال دارای دو چهره و ماهیت کاملا متفاوت است. برای ارائه تصویری درست از این نقش چه چالش‌هایی پیش‌روی شما بود؟

راضیه یک شخصیت چندلایه است و مخاطب گام‌ به ‌گام با قصه او آشنا می‌شود و همین آشنایی تدریجی به جذابیت و راز‌آلود بودن آن می‌افزاید. سختی این نقش هم دقیقا همین‌جا بود که ما گاهی اوقات او را در سکانس‌هایی می‌بینیم که در ظاهر راضیه است و با حامد تهرانی و پدر و مادر حامد زندگی می‌کند، اما از جایی به بعد چشمانش دیگر متعلق به راضیه نیست و چشمان «مانلی» می‌شود. یعنی یک «مانلی» درونی و یک راضیه بیرونی داشتیم که کار را پیچیده می‌کرد. به همین خاطر باید واقعا از آقای حامد عنقا و بهرنگ توفیقی تشکر کنم که برای نزدیکی من به نقش کمک زیادی کردند.

نویسنده و کارگردان برای رسیدن به نقش چه در قالب «مانلی» و چه «راضیه» اصلا نمونه یا الگویی از یک فیلم داخلی یا خارجی را معرفی نکردند بلکه از من خواستند تا آن را درون خودم کشف کرده و‌ جلوی دوربین بیاورم. راضیه و چهره دیگرش یعنی «مانلی» یک ویژگی یا راز مشترک دارند و آن احساس قلبی آنهاست؛ یعنی این آدم با این که دو شخصیت، دو اسم و دو زندگی متفاوت دارد، اما از جایی  قلبش یک چیز را می‌گوید.

 خودتان با کدام‌یک از این‌ بُعد شخصیت راضیه احساس همدردی بیشتری می‌کنید؟

طبیعتا من با شخصیت راضیه احساس قرابت بیشتری می‌کنم، اما نمی‌توانم وجه دیگر راضیه یعنی «مانلی» را هم به‌راحتی محکوم کنم. راضیه درگیر ماجراهایی می‌شود که راه بازگشتی برایش باقی نمی‌گذارد. بلندپرواز و جاه‌طلب و در عین حال خام است و تاوان همین «خام بودن» را می‌دهد.

پردیس پورعابدینی در سریال آقازاده

 تجربه همکاری با حامد عنقا و بهرنگ توفیقی را چگونه دیدید؟

 در یک کلمه می‌توانم بگویم عالی! قلم آقای حامد عنقا آن‌قدر درست و جذاب است که هر‌گونه نگرانی را چه برای من به عنوان یک بازیگر جوان که در ابتدای راه هستم و چه برای بازیگران پیشکسوت و باتجربه که نگران اعتبار خود هستند، برطرف می‌کند. در کنار ایشان و آقای بهرنگ توفیقی و البته گروه سازنده «آقازاده» احساس امنیت و آرامش داشتم. همه گروه حالشان خوب بود. ویژگی مهم آقای توفیقی در کارگردانی سریال همین آرامش دادن به بازیگران جوان است که باعث می‌شود ضریب خطای آنها پایین بیاید. به نظر من آقای عنقا و توفیقی واقعا پدرانه در کنار من ایستادند و هر‌جا که لازم بود از راهنمایی مضایقه نکردند.

 نکته‌ای که با تماشای همان قسمت اول خودش را نشان می‌دهد حضور شما در کنار جمعی از   بازیگران با‌تجربه سینما و تلویزیون در چند دهه اخیر است. از این تجربه برای ما بگویید.

هم‌بازی شدن با بازیگرانی که هر‌کدامشان به تنهایی بار یک فیلم را به دوش می‌کشند تجربه بسیار جذاب، سخت و عجیب و غریبی بود. آقایان امین تارخ، مهدی سلطانی، جمشید هاشم‌پور،  امیر آقایی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، سینا مهراد، خانم نیکی کریمی،ثریا قاسمی و لعیا زنگنه و…  همگی از بهترین‌های بازیگری این مملکت هستند. وقتی با هرکدام از این بزرگان جلوی دوربین می‌رفتم طبیعی بود که استرس داشته باشم و از این که مبادا کار را خراب کنم، نگران بودم، اما آنها آن‌قدر در پشت ‌صحنه بزرگوارانه همراه من بودند و کمک می‌کردند که این نگرانی‌ها خیلی زود برطرف شد. گاهی بیشتر از خودشان برای من حس و انرژی می‌گذاشتند تا من بتوانم پلان خودم را درست از آب دربیاورم.
راستش نمی‌توانم تنها به یک یا دو نفر از این گروه حرفه‌ای اشاره کنم. واقعا همگی به من لطف داشتند و نگذاشتند هنگام بازی جلوی دوربین نگران باشم. حتی آقای تارخ روی صدای من کار کردند تا بتوانم با تمام توانم دیالوگ‌ها را بگویم یا خانم زنگنه در سکانس‌هایی که با هم داشتیم آنقدر خوب بازی می‌کردند که من هم به آن حس و حال لازم می‌رسیدم.
من با آقای هاشم‌پور بازی مستقیم نداشتم اما چند بار که در پشت ‌صحنه توفیق هم‌صحبت ‌شدن با ایشان را پیدا کردم واقعا محبت‌شان شامل حال من شد و نکات مهمی را به من گفتند که امیدوارم هم در این سریال خود را نشان دهم و هم بتوانم در مسیر آینده بازیگری خودم از آنها بهره ببرم. همگی عالی بودند و این عالی و حرفه‌ای بودن نه‌تنها در جلوی دوربین که در پشت‌صحنه هم به کمک من می‌آمد.

پردیس پورعابدینی در سریال آقازاده

نظر امین تارخ از بازی پردیس پورعابدینی

 امین تارخ درباره بازی پردیس پورعابدینی در سریال آقازاده گفت: پردیس پورعابدینی که با آقازاده اولین اثر تصویری خود را تجربه کرده، صاحب استعداد خوبی است. به نظرم او با بازی بسیار قابل قبول خود ثابت کرد بازیگری حرفه‌ای و ماندگار است.  امیدوارم پردیس تمریناتی را که تا به حال انجام داده ادامه دهد و در ادامه مسیر هم جدیت بیشتری داشته باشد تا بیشتر بدرخشد. پورعابدینی صاحب اخلاق حرفه‌ای خوبی است و به عنوان یک بازیگر منظم و خلاق موقعیت خود را تثبیت کرد.

نظر نیکی کریمی از بازی پردیس پورعابدینی

 نیکی کریمی درباره بازی پردیس پورعابدینی در سریال آقازاده گفت: حامد عنقا تهیه کننده آقازاده با انتخاب بازیگر راضیه در این سریال ریسک بزرگی کرد. اوایل کار سوال کردم چه کسی نقش راضیه را بازی می‌کند؟ وقتی جوابم را گرفتم باورم نمی‌شد. چنین ریسکی زمانی که قرار است برای سریالی هزینه شود خیلی برایم جالب بود. این بخش خیلی خوب است. به هر حال در سینما و مدیوم سریال‌های خانگی به اشخاص جدید نیاز است، به چهره‌های تازه. پردیس پورعابدینی هم تئاتر کار کرده و خیلی خوب است.

منبع: روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا