فرهنگ و هنر

سریال هشت بهشت | داستان و اسامی بازیگران سریال هشت بهشت

4.3/5 - (3 امتیاز)

سریال هشت بهشت | داستان و اسامی بازیگران سریال هشت بهشت

سریال هشت بهشت یکی از سریال های قدیمی و خاطره انگیز شبکه دوسیماست که به کارگردانی اکبر خواجویی در سال‌های ۶۷ تا ۶۹ ساخته و از این شبکه پخش شد. فیلمبرداری مجموعه هشت بهشت در اطراف روستای نیستانک شهرستان نایین انجام گرفته‌ است.

اکبر خواجویی دو سه سال پس از این سریال بار دیگر به تلویزیون بازگشت و «پدرسالار» را ساخت که برگ برنده و اوج کارنامه حرفه‌ای او در سینما و تلویزیون است.

داستان سریال هشت بهشت

داستان‌های این مجموعه برگرفته از کتاب‌های برگزیده ادبیات فارسی است و داستان آن درباره یک گروه از راهزنان است که در بیایان قافله‌ها را غارت و غنایم را بین خود تقسیم می‌کنند. رئیس گروه فردی بسیار محجوب است و از شغل خود برای مادرش چیزی نگفته است. کاروانی که راهی سفر حج و خانه خداست، در کاروانسرایی نزدیک حرامیان اقامت می‌کند و دزدها برای شناسایی به آنجا می‌روند…

بازیگران سریال هشت بهشت

بازیگران سریال هشت بهشت عبارتند از: مرحوم هادی اسلامی، زنده یاد سیروس گرجستانی، بهمن روزبهانی، مرحوم حسین پناهی، کاظم افرندنیا، حسن اکلیلی، مرحوم خسرو شجاع‌زاده، سیامک اطلسی، هوشنگ حریرچیان، میرصلاح حسینی، حسین خانی‌بیک و اردلان شجاع‌کاوه.

بازیگران سریال هشت بهشت

سریال چند قسمت است؟

این سریال در ۱۰ قسمت ساخته شده است.

داستان سریال هشت بهشت

سایر عوامل سریال هشت بهشت

برخی عوامل سریال هشت بهشت عبارتند از: منشی صحنه: ابراهیم شهیدی، گریم: علیرضا چوپان – مجید شریفیان و عادله رفیعی، دستیاران کارگردان: پرویز حسن پور و علیرضا جلوه نژاد، طراح صحنه و لباس: علیرضا جلوه نژاد، سرپرست گویندگان: ناصر طهماسب، تدارکات تهران: احمد کشوری، مدیر تدارکات: حسین خواجویی، فیلمبردار: علی محمدزاده، دستیار فیلمبردار: اکبر سعدآبادی و علیرضا جهانشاه، مدیر فیلمبرداری: فریدون مسروری، موسیقی متن: محمد سعید شریفیان، مدیر تولید: پرویز حسن پور، تهیه کننده و کارگردان: اکبر خواجوئی.

بازیگران سریال هشت بهشت + داستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا