بیوگرافی

بیوگرافی مینا جعفرزاده و همسرش بهمن زرین پور + تصاویر

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

بیوگرافی مینا جعفرزاده و همسرش بهمن زرین پور + تصاویر

بیوگرافی مینا جعفرزاده و همسرش بهمن زرین پور بازیگر سینما و تلویزیون به همراه  تصاویری دیدنی از مینا جعفرزاده را در مجله اینترنتی پیک نت مشاهده می کنید.

بیوگرافی مینا جعفرزاده

  • نام اصلی: مینا بویوک جعفرزاده
  • تولد: ۱۳۲۵ در خوی
  • زمینه فعالیت: رادیو، سینما و تلویزیون
  • پیشه: بازیگر
  • همسر: بهمن زرین پور (درگذشت ۱۳۹۵)

مینا جعفرزاده با نام کامل “مینا بویوک جعفرزاده” متولد ۱۳۲۵ در خوی، بازیگر رادیو، تلویزیون و سینما می باشد.

وی تا دیپلم درس خوانده است.

نام اصلی خانم جعفرزاده مینا بویوک جعفرزاده، متولد شده خوی در آذربایجان غربی می باشد. پدر و مادر وی ترک زبان بودند که از آنجا به سمت تهران آمدند او در ابتدا زبان فارسی را به خوبی یاد گرفت بعد به زبان ترکی مسلط شد

او همیشه با خانواده اش ترکی صحبت می کرد اما از وقتی که مادرش فوت شد  دیگر خانم جعفرزاده کسی را نداشت که بتواند با او ترکی صحبت بکند یک خواهر دارد آن هم در ایران نمی باشد همچنین همسر و دختر خانم جعفرزاده ترکی بلد نیستند.

بازیگری و مخالفت پدرش

بازیگری را از رادیو در سال ۱۳۴۸ شروع کرده و در دوران قبل از انقلاب به دلیل مخالفت پدرش وارد کار بازیگری در تلویزیون و سینما در مقابل دوربین نشد و سالها در رادیو کار کرد.

مینا جعفرزاده

شروع فعالیت هنری

خانم جعفرزاده فعالیت هنری خود را از دوران دبیرستان و اردوهای رامسر شروع کرد. جعفرزاده در یکی از اجراهایی که داشتند آقایان شاهرخ نادری صدابردار و فریدون توفیقی مجری رادیو بودند وقتی که بازی خانم جعفرزاده را دیدند از بازی وی بسیار لذت بردند و برای کار نمایشی جعفرزاده را به رادیو معرفی کردند.

از این طریق خانم  جعفرزاده به عنوان بازیگر نمایش کودک وارد دنیای رادیو شد.

اولین کار در سینما و تلویزیون

اولین حضور جدی و حرفه ای اش با سریال گالش های مادربزرگ در سال 1367 برای تلویزیون بود او در همین سال با فیلم فیل در تاریکی به سینما رفت.

دیگر فعالیت های هنری مینا جعفرزاده

خانم جعفرزاده علاوه بر بازیگری در سینما و تلویزیون تجربه دوبله و بازی در نمایش های رادیویی ویژه کودکان و صدا پیشگی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

مینا جعفرزاده و همسرش

مینا جعفرزاده و همسرش

خانم جعفرزاده در همان مقطع دبیرستان که وارد رادیو شد با بهمن زرین پور کارگردان و نمایشنامه نویس آشنا شد و آنها ۳ سال بعد با یکدیگر ازدواج کردند. حاصل ازدواج مینا جعفرزاده و همسرش یک فرزند دختر به نام سولماز است که فارغ التحصیل موسیقی از دانشگاه هند بوده و متاهل است.  آنها یک نوه به نام مسیح دارند.

بیوگرافی بهمن زرین پور

بهمن زرین‌ پور متولد سال ۱۳۲۰ در کرمانشاه، فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما بود.

وی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم فدایی اثر رضا علامه‌ زاده در سال ۱۳۵۱ آغاز کرد و در همان سال در فیلم ستارخان به کارگردانی علی حاتمی به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان ایفای نقش نمود. همچنین بهمن زرین‌ پور فعالیت خود را به عنوان کارگردان با دستیاری علی حاتمی شروع کرد و بعدها خود نویسنده و کارگردان بنامی شد.

بیوگرافی بهمن زرین پور

همسر خانم جعفرزاده در روز ۱۷ تیرماه سال ۱۳۹۵ بر اثر بیماری ریوی درگذشت.

مینا جعفرزاده در پشت صحنه سریال زندگی از نو
مینا جعفرزاده در پشت صحنه سریال زندگی از نو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا