اخبار

اسامی سریال های ماه محرم 99 + زمان پخش و معرفی بازیگران

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

اسامی سریال های محرم 99

اسامی سریال های ماه محرم 99 + زمان پخش و معرفی بازیگران

شبکه های سیما برای ماه محرم  سال 99 سریال  های جذابی را در نظر گرفته اند. در ادامه به معرفی این سریال ها  خواهیم پرداخت.

 با نزدیک شدن به ایام عزاداری محرم و صفر، سریال‌های «زمین گرم»، «نجلا»، «بوم و بانو»، «سرزده» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

در میان سریال‌های اعلام شده، سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی همچنان در حال فیلمبرداری است. سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت‌الله روزهای پایانی تصویربرداری را سپری می‌کند و همزمان با انجام مراحل فنی خود را برای پخش آماده می‌کند. سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور هم برای پخش در دهه آخر ماه صفر برای شبکه سه سیما در حال تصویربرداری است.

سریال های ماه محرم 99

شبکه یک سیما

سریال سرزده

شبکه یک سیما سریال سرزده را برای پخش در ایام محرم تدارک دیده است.

این سریال به کارگردانی بهادر اسدی در شرایط کرونایی ساخته شده است و سعی شده درباره ویروس کرونا اطلاع‌رسانی شود و سریالی به روز در خصوص پلیس و یگان ویژه و مواردی مثل توبه و بخشش است. داستان این سریال درباره دو دوست است. اصلان و رضا دوستان دوران جوانی و رقبای کشتی با چوخه بوده‌اند که دست روزگار مسیر آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده ، رضا پلیس شده و اصلان به کار‌های خلاف کشیده شده است.

سریال سرزده

در این سریال رویا میرعلمی، مریم مومن، بهرنگ علوی، علی انصاریان و … به ایفای نقش پرداختند.

  • شبکه دو

سریال بوم و بانو 

مجموعه تلویزیونی «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب عاشقانه‌ای در هزارتوی تاریخ است که در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید خواهد شد.

در خلاصه داستان «بوم و بانو» آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می شود و شورشان به یغما می رود، عشقی بی آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می‌رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی‌خیزد …

این سریال در لوکیشن هایی نظیر شهرک سینمایی، زندان قصر و … تصویربرداری شده است.

سریال بوم و بانو 

مسعود رایگان در این سریال ایفاگر نقش تیمسار افشار و بهنام تشکر نیز نقش سرهنگ سپنتا را بر عهده دارد. ساغر قناعت، فریبا متخصص، مهدی احمدی و دیبا زاهدی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

«بوم و بانو» در بستر تاریخی دوره پهلوی اول روایت می‌شود و مخاطبان در آن  شاهد تلاقی عشق، سیاست و مذهب  خواهند بود. قصه و شخصیت‌های «بوم و بانو» واقعی نیستند.در این سریال به  دو واقعه کشف حجاب و ممنوعیت عزاداری برای امام حسین (ع) که در زمان حکومت رضا شاه رخ داد نیز اشاراتی می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «بوم و بانو» در شب‌های ماه محرم از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

  • شبکه سه 

سریال زمین گرم

 زمین گرم سریالی به کارگردانی  سعید نعمت‌الله و به تهیه‌کنندگی  محمدرضا شفیعی است. این مجموعه را می‌توان سویمن سریال از سه‌گانه  سعید نعمت‌الله با موضوع روابط دو برادر در بستر خانواده دانست.

نعمت‌الله پیش از این در دو سریال مناسبتی دیگر یعنی «جراحت» و «برادرجان» نیز  این مضمون را محور اصلی قصه بود و در قالب یک درام اجتماعی روایت می‌شد. به نظر می‌رسد «زمین گرم» نیز چنین ساختاری را با ترکیبی از مؤلفه‌های مذهبی در خود داشته باشد.

در خلاصه داستان «زمین گرم» که برای سی قسمت طراحی شده آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند…

سریال زمین گرم

مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویش‌زاده، مسعود شریف، علیرضا اولیایی و وحید فعال بازیگران این مجموعه مناسبتی هستند.

این سریال در شب‌های ماه محرم از ساعت ۲۰/۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

سریال نجلا

«نجلا» دیگر سریال شبکه سوم سیما است که با مشارکت سیمافیلم در حال تولید است. این مجموعه برای دهه آخر ماه صفر همزمان با اربعین حسینی روی آنتن این شبکه خواهد رفت. سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی اول تیرماه جلوی دوربین رفت و گروه در حال تصویربرداری هستند.

داستان سریال «نجلا» درباره خانواده و جوانان است و قصه‌ای عاشقانه را حول محور عاشورا و امام حسین(ع) به تصویر می‌کشد و عوامل این سریال بعد از ضبط سکانس‌هایی در تهران برای تصویربرداری مراسم پیاده‌روی اربعین راهی جنوب کشور می‌شوند.

سریال نجلا

حسام منظور، مهراوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، سوگل طهماسبی، هدایت هاشمی، مهرداد ضیایی، سارا رسول‌زاده، سیروس همتی، علی غابشی، مصطفی ساسانی، مرتضی شاکر، جواد پورزند و… بازیگران سریال نجلا را تشکیل می‌دهند.

منبع: آنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا