فرهنگ و هنر

بازیگران سریال جواهری در قصر + عکس و داستان

4.9/5 - (110 امتیاز)
بازیگران سریال جواهری در قصر + عکس و داستان

سریال جواهری در قصر که در ایران به نام یانگوم نیز شناخته می شود؛ سریالی کره ای پر بازیگر محبوبی است که با نقش آفرینی بسیاری از بازیگران شناخته شده ی این کشور در سال 2003 ساخته شد.

بازیگران سریال جواهری در قصر + عکس و داستان

«جواهری در قصر» با نام انگلیسی «Dae Jang Geum»، نام یک سریال تلویزیونی کره ای به کارگردانی لی بیونگ هون است که محصول شبکه ام‌ بی‌ سی در سال 2003 میلادی می باشد. تهیه کنندگی این سریال بر عهده ی جو جونگ هیون بوده و فیلمنامه آن نیز توسط کیم یونگ هیون در 54 قسمت به نگارش در آمده است.

سریال جواهری در قصر به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌ های دوست‌ داشتنی و جلوه‌ های ویژه خیره‌ کننده، مورد استقبال گسترده بینندگان قرار گرفت و به یک پدیده فرهنگی در کره جنوبی تبدیل شد. این سریال در کشورهای دیگر نیز به موفقیت رسید و به یکی از محبوب‌ ترین سریال‌ های کره‌ای در جهان تبدیل شد.

سریال جواهری در قصر در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و چندین بار از شبکه‌ های تلویزیونی مختلف پخش شده است. این سریال به دلیل داستان جذاب و پیام‌ های مثبتی که دارد، مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گرفته است. از جمله پیام‌ های مثبتی که سریال جواهری در قصر به مخاطبان خود منتقل می‌ کند می‌ توان به اهمیت تلاش و پشتکار برای رسیدن به اهداف، اهمیت علم و دانش و اهمیت حمایت از زنان و برابری جنسیتی اشاره کرد.

سریال جواهری در قصر یک اثر ماندگار است که به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌ های دوست‌ داشتنی و پیام‌ های مثبتی که دارد، همچنان مورد توجه مخاطبان قرار می‌ گیرد.

بازیگران سریال یانگوم

خلاصه داستان

سریال «جواهری در قصر» براساس ماجرای واقعی زنی ساخته شده که اولین و احتمالاً تنها زنی است که نامش در تاریخ به‌عنوان پزشک خصوصی پادشاه ثبت شده ‌است.

ماجرا در زمان سلسله چوسان می‌ گذرد زمانی که جامعه مشخصاً سیستم طبقاتی دارد و سنت‌ های مردسالارانه بر آن حکمفرماست. این دوره از تاریخ هر چند از نظر اقتصادی در وضعیت مساعدی به سر می‌ برد اما به دلیل درگیری‌ های داخلی بر سر قدرت میان خانواده سلطنتی و دولت از ثبات سیاسی برخوردار نیست.

در میانه این کشمکش و هرج و مرج داستان زندگی دختری نقل می‌ شود که نه از طریق داشتن ارتباط با سران قدرت بلکه از طریق بخشندگی و برخورداری از روحیه شکست‌ ناپذیر قصد دارد لقب یانگ گوم (یانگوم) بزرگ را از جانب شخص پادشاه دریافت کند.

اسامی بازیگران سریال جواهری در قصر
عکس بازیگران سریال جواهری در قصر یانگوم

اسامی بازیگران سریال جواهری در قصر

بازیگران سریال جواهری در قصر (یانگوم)نقش ها
لی یونگ آئهیانگوم
جی جین هیمین جانگو
ایم هوپادشاه چونگ‌ جونگ چوسان
هنگ ری ناگیومیونگ
یانگ می‌ گیونگبانو هِن
کیون میریبانو چویی
پارک یون هییون سِنگ
هان جی مینشین بی
لی سه ایونیولی
یئو وون کیهبانو یونگ
پارک جونگ سوکملکه
کیم یئوجینینگ دوک
ئوم یوشینملکه مادر
لی ایپ سائهیانگرو
چو کیونگ هوانوزیر اوگیوم هو
پارک جونگ سوبانو پارک
ایم هیون سیککنگ داگو
شین گوکمشاور یونگ وون
گیوم بورازن کنگ داگو
پارک ئون سوپزشک شین ایک پیل
لی هی دوپانسل چویی
کیم سوییبانو مین
چویی جا هیهچنگ
لی هیه سانگجوبنگ
منگ سانگ هونپزشک یونگ وون بک
لی سونگ آپزشکیار یونبی
جون این تکیونگ یونگ سو
جی سانگ ریولپزشک چو
کیم سون یونگسرپرستار قصر
کیم مین هی بی سون
کیم دو یونپزشکیار قصر سلطنتی
سون دونگ اونپزشک لی هیون ووک
کنگ جونگ هوآجودانگ
جون سو یونچوبوک
بائک هیون سوکاین دونگ
ناسونگ گیونعموی یانگرو
لی سوکبانوی همراه بانوی منشی ها
نو یونهانگ
کیم یونگ ایمسوکوان
او هیوپسرباز مین جانگو
هان یونگ سوپارک بو گیوم
ایم مون سو یوسانگ چئون
کیم سو وونبانو نو
سون یونگ سوندایه شاهزاده
کیم سو یئونبانو کیم
کیم هیه سونمیونگی
پارک چان هوانچون سو
چویی اون سوکعمه بانو چویی
جو جونگ ئونبچگی یانگوم
لی سه یونگبچگی گیومیونگ
لی یونگ آئه بازیگر نقش یانگوم

لی یونگ آئه بازیگر نقش یانگوم

لی یونگ ئه (زادهٔ ۳۱ ژانویه ۱۹۷۱ در سئول، کره جنوبی) هنرپیشه اهل کره جنوبی است او با بازی در نقش یانگوم در سریال درام تاریخی جواهری در قصر در سراسر دنیا – به ویژه کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و خاورمیانه و به‌ویژه ایران – محبوبیت و شهرت بسیاری کسب کرد. وی یکی از ۳ زن کره‌ای بود که مشعل اصلی بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۴ را در مراسم افتتاحیه، روشن نمود.

محبوبیت وی در بین کشورهای آسیای شرقی زمانی رشد یافت که او در نقش سو یانگوم در سریال جواهری در قصر ایفای نقش کرد.

از آن به بعد، لی یونگ ئه دعوتنامه‌ های بسیاری برای سفر از سوی کشورهایی نظیر هنگ کنگ، چین، ژاپن، سنگاپور و تایوان دریافت کرد. او در یک مجموعه دیگری به نام سریال سایمدانگ نیز بازی کرده ‌است.

لی یونگ ئه با جونگ هو یونگ ازدواج کرده است و دو فرزند دارد.

جی جین هی بازیگر نقش مین جانگو

جی جین هی بازیگر نقش مین جانگو

جی جین هی (زاده ۲۴ ژوئن ۱۹۷۱ در سئول) بازیگر در کره جنوبی است. او به دلیل بازی در نقش مین جانگو در مجموعه تلویزیونی جواهری در قصر شناخته شد و در سریال افسانه دونگ یی در نقش امپراتور پرداخته است.

جی جین هی، بازیگر و مدل کره ای که به زبان‌های کره ای و انگلیسی تسلط دارد. نام مستعار او رعد و برق است و دارای کمربند مشکی ورزش رزمی هاپکیدو است. وی دارای مدرک لیسانس طراحی داخلی سبک فلزات از کالج میانوجوگی است.

او به عنوان یک عکاس در آژانس تبلیغاتی فعالیت می‌ کرد تا این که یک عامل استعداد از کمپانی iHQ او را تشویق کرد که به دنبال حرفه‌ای سرگرم‌ کننده باشد. او فعالیت خود را از سال ۱۹۹۴ آغاز کرد و در این سال یک نماهنگ برای جو سونگ بین پدید آورد. جی جین هی در سال ۲۰۰۴ با لی سو یون که ۶ سال با وی نامزد بود،ازدواج کرد.

جی جین هی، مسیحی و پیرو مذهب کاتولیک می‌ باشد.

سریال جواهری در قصر

گویندگان سریال جواهری در قصر

سریال جواهری در قصر به سرپرستی زهره شكوفنده دوبلهٔ فارسی شده است. در دوبله این سریال صداپیشگانی چون مینو غزنوی (یانگوم)، زویا خلیل آذر، مریم نوری درخشان، شهروز ملك آرایی، كتایون اعظمی، رزیتا یاراحمدی، ناصر احمدی، منوچهر والی‌ زاده، الیزا اورامی، مینو شجاع و اعظم‌ السادات دالبری شكوفنده را همراهی می‌ كردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا