فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال مدار صفر درجه با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

5/5 - (57 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال مدار صفر درجه با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

سریال مدار صفر درجه به کارگردانی حسن فتحی و با نقش آفرینی بی نظیر شهاب حسینی و برخی دیگر از بازیگران لبنانی و ایرانی ساخته شده است. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان سریال بپردازم.

اسامی بازیگران سریال مدار صفر درجه با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

«مدار صفر درجه» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی در ژانر تاریخی به نویسندگی و کارگردانی حسن فتحی، محصول سال 1386 شبکه یک سیما است.

تهیه کنندگی این سریال در 30 قسمت توسط حسن بشکوفه انجام شده است.

تصویربرداری سریال «مدار صفر درجه»  از زمستان ۸۳ آغاز شد و پس از انجام مراحل مختلف تصویربرداری در نقاط مختلف ایران و کشورهای مجارستان و فرانسه، در بهار ۸۵ به پایان رسید.

سریال مدار صفر درجه در زمان پخش خود از استقبال خوبی برخوردار شد و به یکی از پربیننده‌ ترین سریال‌های تلویزیون ایران تبدیل شد. این سریال توانست جوایز متعددی را از جمله سیمرغ بلورین بهترین سریال تلویزیونی از جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

نقد و بررسی سریال مدار صفر درجه

مدار صفر درجه یک اثر درخشان در تلویزیون ایران است. این سریال از نظر مضمونی و ساختاری، یک اثر متفاوت است و توانسته‌ است توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. مضمون مدار صفر درجه، مسائل اجتماعی و سیاسی ایران در دهه ۱۳۲۰ است. این سریال به نقد مفاهیمی مانند فقر، تبعیض و استبداد می‌پردازد. مدار صفر درجه نشان می‌دهد که چگونه این مفاهیم می‌توانند زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهند.

ساختار مدار صفر درجه نیز، یک اثر متفاوت است. این سریال از تکنیک‌های مختلفی مانند فلاش‌بک، فلاش‌فوروارد و تغییر زاویه دید استفاده می‌کند تا داستان را روایت کند. این تکنیک‌ها به ایجاد عمق و پویایی در داستان کمک می‌کنند.

بازی بازیگران در مدار صفر درجه نیز، یکی از نقاط قوت این سریال است. شهاب حسینی در نقش حبیب پارسا، بازی درخشانی ارائه می‌دهد. رویا تیموریان، آتنه فقیه نصیری، لعیا زنگنه، ایرج راد، مسعود رایگان، ناتالی متی و پیام دهکردی، بازی‌ های قابل قبولی ارائه می‌ دهند.

در مجموع، سریال مدار صفر درجه اثری ارزشمند و ماندگار است که توانسته است جایگاه ویژه‌ای در تلویزیون ایران پیدا کند. این سریال با ارائه تصویری واقع‌گرایانه از تاریخ ایران و بررسی مسائل اجتماعی و سیاسی مهم، به مخاطبان خود کمک می‌کند تا به درک بهتری از گذشته کشورشان دست یابند.

خلاصه داستان سریال مدار صفر درجه

 داستان سریال «مدار صفر درجه» به پیش از شهریور ۱۳۲۰ باز می‌گردد و ماجرای سفر دانشجویی ایرانی به نام حبیب پارسا  به فرانسه برای تحصیل در رشته‌ی فلسفه در دانشگاه پاریس را نشان می‌دهد که در پژوهشی با دختری یهودی به نام «سارا استروک» همکار می‌کند.

اما این پژوهش باعث تغییر در مسیر زندگی این دو جوان  می‌شود. ماجرا بر بستر جنگ جهانی دوم و شکل گرفتن صهیونیزم  و تسلط تدریجی بر فلسطین می‌گذرد.

بازیگران سریال مدار صفر درجه

عکس بازیگران سریال مدار صفر درجه

عکس بازیگران سریال مدار صفر درجه

بازیگران سریال مدار صفر درجه

اسامی بازیگران زن و مرد سریال مدار صفر درجهنقش
شهاب حسینیحبیب پارسا
ناتالی متی سارا آستروک
رویا تیموریان آسیه
مسعود رایگاندکتر علی پارسا
پی یر داغر سرگرد بهروز فتاحی
لعیا زنگنه زینت‌الملوک جهانبانی
آتنه فقیه نصیریسعیده پارسا
پیام دهکردیسردار احتشام
ایرج رادجهانگیر همایون‌پناه
رحیم نوروزی تقی نواده
فادی ادوارد 
هاسمیک تاشجیان 
احمد ساعتچیانمحسن مظفر
علی قربانزادهاردشیر توکلی
فرخ نعمتیسرهنگ ارسیا
اسماعیل شنگله 
لزلو  ارون 
پتر گووسکی 
گیولا مشتر هزی 
زوفیا کونداکور 
لزلو بارانی 
ویکتور هنکو 
کیومرث ملک مطیعی میزان‌ چی
عسکر قدس 
مهدی میامی 
صدرالدین شجرهساروخانی
بیوک میرزایی 
رامسین کبریتی ستوان محب علی
فرشید صمدی پور 
عباس ظفری 
امیر مهدی کیا 
مصطفی عبدالهی 
ابوالفضل دژاکام 
حمید مهرآرا 
فریدون مهرابی 
محمد ابهری 
عباس شادروان 
احمد مهرانفر 
مسعود حجازی 
محمد ساربان 
حسین راضی 
محمد آقا محمدی 
غلامرضا طباطبایی 

بیوگرافی بازیگران سریال مدار صفر درجه

شهاب حسینی

شهاب حسینی

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی 14 بهمن ماه سال 1352 در تهران متولد شد و اصالتا اهل تنکابن است.

او اولین فرزند یک خانواده شش نفره است و یک برادر و دو خواهر دیگر هم دارد.

وی در سال 1374 در سن  22 سالگی با پریچهر قنبری همسرش آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج گردید. پریچهر قنبری و شهاب حسینی دو پسر به نام های محمدامین و امیرعلی دارند.

ناتالی متی

ناتالی متی

ناتالی متی (زادهٔ ۱۹۷۹ میلادی) در رم از مادری ایتالیایی و پدری هلندی) یک بازیگر فرانسوی می‌باشد که شهرتش در ایران به خاطر بازی در نقش سارا آستروک در سریال مدار صفر درجه است.

خانوادهٔ او از ۴ سالگی ناتالی در پاریس زیسته‌اند. زندگی در پایتخت فرهنگی جهان موجب شده تا ناتالی به بازیگری علاقه‌مند شود و در رشتهٔ تئاتر دانشگاه سوربن تحصیلاتش را به پایان برساند.

او البته در کنار تحصیل آکادمیک مدت ۶ سال هم در هنرستان بازیگری (اکتورز استودیو) دورهٔ بازیگری گذراند.

این بازیگر فرانسوی با یک ایرانی به نام عماد دهکردی ازدواج کرده است.

رویا تیموریان و مسعود رایگان

رویا تیموریان و مسعود رایگان

رویا تیموریان متولد ۲۷ اسفند ۱۳۳۸در تهران، بازیگر سینما،تلویزیون و تئاتر می باشد. وی سه خواهر دارد که خودش از همه شان کوچکتر است.

تحصیلات او لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر در سال ۱۳۶۶ می باشد.

رویا تیموریان ابتدا با میر ولی الله مدنی که از تهیه کنندگان سینماست ازدواج کرده بود  و حاصل ازدواج آنها دو دختر بنام دنیا که متولد ۱۳۶۹ و درنا مدنی می باشد ولی بعد از چند سال از هم جدا شدند و در سال ۸۲ با مسعود رایگان بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده است.

مسعود رایگان متولد ۱ بهمن ۱۳۳۳ در خرم‌آباد، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر می باشد مدرک تحصیلی او کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه متولد  ۱۳۴۴ در تهران است. او فرزند مهندس یاشار زنگنه معاون اسبق نظام مهندسی استان اصفهان و مهدیه موسوی می باشد.

وی دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است.

لعیا زنگنه  ازدواج کرده و  یک دختر دارد.

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری متولد 23 آبان 1347 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است، مدتی از دوران کودکی خود را در چالوس بوده. مدرک لیسانس زبان اسپانیایی را از دانشگاه آزاد سال 1372 دریافت کرده است.

پدرش اصالتا اهل کلاردشت مازندران و افسر شهربانی بود و تنها یک خواهر کوچکتر از خود بنام سارا دارد که 5 سال اختلاف سنی دارند.

او همسر سابق فریبرز عرب نیا (بازیگر) می باشد که به دلایلی از هم جدا شده اند و بعد از آن هم ازدواج نکرده است.

پیام دهکردی

پیام دهکردی

پیام نادری دهکُردی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر  متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶ در شهرکرد است. علاوه بر بازیگری به تدریس فن بیان و بازیگری مشغول است و کارگردانی تئاتر نیز انجام می دهد.

او فارغ التحصیل رشته تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران است و پیش از آن مدرک کارشناسی را در رشته‌ی ادبیات دراماتیک (نمایشی) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کسب کرده بود.

پیام دهکردی سالهاست با عارفه لک بازیگر، شاعر، نویسنده و مدرس صدا و گفتار ازدواج کرده است.

رحیم نوروزی

رحیم نوروزی

رحیم نوروزی متولد ۱۳۴۶ در رشت، بازیگر سینما و تلویزیون است. نوروزی دارای مدرک کاردانی رشته مرمت بناهای تاریخی و کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است.

  اولین جرقه‌های بازیگری او در کلاسهای بهروز بقایی و بهزاد عشقی زده شد. با نمایشنامه‌های اکبر رادی بازیگری برای او جدی شد و با ایفای نقش در مجموعه پس از باران به شهرت رسید و سپس در فیلم‌ها و تئاترها و سریالها و تله فیلمهای بسیاری بازی کرد.

رحیم نوروزی ازدواج کرده و یک فرزند  دختر بنام پناه دارد.

سریال مدار صفر درجه

سایر عوامل سریال مدار صفر درجه

برخی از عوامل تولید سریال تلویزیونی «مدار صفر درجه» عبارتند از مشاور پژوهشی: عبدالله شهبازی، عکاس: امیر عابدی، مدیر صحنه: سینا ییلاق بیگی، دستیار صحنه: بابک کریمی و مجید لیلاجی، جلوه های رایانه ای: علی پورصمدی، جلوه های ویژه: جواد شریفی، برنامه ریز: مصطفی احمدی، دستیار: سعید عباسی، منشی صحنه: فاطمه محسنی و لیلا رنگرزان، طراح گریم: عبدالله اسکندری و مجید اسکندری، تدوین: بابک رضاخانی، دوبلاژ: بهرام زند، موسیقی: فردین خلعتبری، مدیر تولید: ابراهیم زاهدی فر، طراح صحنه و دکور و لباس: ایرج رامین فر، تصویر: مرتضی پورصمدی، تهیه کننده: حسن بشکوفه، نویسنده و کارگردان: حسن فتحی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا