فرهنگ و هنر

بیوگرافی بازیگران سریال بوم و بانو با عکس و اسامی کامل + داستان

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

بیوگرافی بازیگران سریال بوم و بانو با عکس و اسامی کامل + داستان

بیوگرافی بازیگران سریال بوم و بانو با عکس و اسامی کامل + داستان

 بوم و بانو سریال جدید شبکه دو سیماست که در آن بازیگران شناخته شده ی سینما و تلویزیون حضور دارند. در ادامه به معرفی و بیوگرافی بازیگران سریال بوم و بانو و همچنین داستان آن می پردازیم.

سریال تاریخی «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب تهیه و تولید شده است. به دلیل توقف در تصویربرداری این سریال و پخش در محرم در روزهای کرونایی گروه تولید چند ماه از پخش عقب بودند و به همین دلیل بخشی از این کار با دو کارگردان مقابل دوربین رفت. بوم و بانو که برای پخش در ایام محرم تدارک دیده شده به ‌زودی از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. «بوم و بانو» به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز عاشقانه‌ای در هزار توی تاریخ است، قصه این سریال در دوره پهلوی اول روایت می‌شود و بزنگاهی است از تلاقی عشق، سیاست و مذهب. از آنجایی که این سریال 40 قسمتی فضای تاریخی را به تصویر می کشد بخش اعظمی از آن را در شهرک سینمایی مقابل دوربین برده اند.

خلاصه داستان سریال بوم و بانو

در خلاصه داستان «بوم و بانو» آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی‌آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می‌رود، اما در واپسین لحظات، چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد…

بازیگران سریال بوم و بانو

اسامی بازیگران سریال بوم و بانو: مسعود رایگان، بهنام تشکر، مهدی احمدی، دیبا زاهدی، ساغر قناعت، مهدی میامی، رحیم نوروزی، امیر غفارمنش، ساناز سماواتی، بهراد خراری، شهروز ابراهیمی، شادی کرم‌رودی، شیوا خنیاگر، خیام وقار، سعید دشتی، افسانه ناصری، مهدی فقیه، علی میلانی، کاوه خدا‌شناس، محرم زینال‌زاده، مهوش افشارپناه، محمد رشنو، محمد امیری، محمدهادی قمیشی، سعید کیوانمهر، آزیتا لاچینی و با حضور آتیلا پسیانی

بازیگران سریال بوم و بانو

[divider style=”normal” top=”20″ bottom=”20″]

بیوگرافی بازیگران سریال بوم و بانو

مسعود رایگان

مسعود رایگان

مسعود رایگان متولد یکم بهمن ماه سال 1333 در خرم آباد می باشد. او دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

رایگان هنرپیشگی را از کودکی و با پرده خوانی در کارهای پدرش آغاز کرده است، بعدها در سال های 1351 و 1352 در فیلمی از مرتضی جزایری بازی کرد در سال های 1359 و 1361 با چند برنامه تلویزیونی همکاری کرد و سپس به سوئد رفت.

رایگان سال 1381 به دعوت وحید موسائیان به ایران آمد و در فیلم خاموشی دریا بازی کرد.

رویا تیموریان بازیگر سینما و تلویزیون همسر مسعود رایگان می باشد. رویا تیموریان متولد 27 اسفند 1338 در تهران است، دو دختر به نامهای درنا و دنیا دارد، لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر در سال 1366 می باشد.

بهنام تشکر

بهنام تشکر

بهنام تشکر  بازیگر سریال بوم و بانو، متولد ۴ بهمن سال ۱۳۵۵ در بندر انزلی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون می باشد. وی دارای مدرک لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه فیروزکوه است.

او در سال ۱۳۷۵ همراه با خانواده اش از بندر انزلی به ساری مهاجرت کرد و از همان سال فعالیت تئاتری خود را در ساری با بازی در نمایش کمدی میرزا فرفره آغاز کرد.

این هنرمند با بازی در نقش دکتر نیما در ساختمان پزشکان به شهرت  و محبوبیت رسید.

بهنام تشکر در سال ۱۳۸۵ با آیدا یزدانی ازدواج کرده  و پسری به نام کاوه دارد.

مهدی احمدی بازیگر سریال بوم و بانو

مهدی احمدی بازیگر سریال بوم و بانو

مهدی احمدی متولد ۱۶ آذر ۱۳۴۵ در تهران، نقاش، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

او فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر است. نقاشی را از سال ۱۳۶۳ شروع کرد و اولین نمایشگاه انفرادی‌اش در سال ۱۳۷۴ برپا شد؛ و تا کنون در بیشتر از سی نمایشگاه نقاشی شرکت داشته است. او همچنین بازیگری را از سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق به کارگردانی خسرو سینایی شروع کرد.

مهدی احمدی بازیگر سریال بوم و بانو با پرستو رجایی ازدواج کرده است.

دیبا زاهدی

دیبا زاهدی

دیبا زاهدی متولد تهران در تاریخ 7 آذر 1368 اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته معماری از دانشگاه آزاد می باشد. دورۀ بازیگری خود را نزد مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان و هم چنین کلاس هاي استاد حمید سمندریان گذرانده اسـت. اولین حضور او در سینما و هم چنین آغاز فعالیت هنری اش در سال 92 با بازی در فیلم سینمای پنج ستاره بـه کارگردانی مهشید افشار زاده بوده اسـت.

دیبا زاهدی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

بیوگرافی دیبا زاهدی

ساغر قناعت

ساغر قناعت

ساغر قناعت بازیگر سریال ماهور، متولد 26 آذر 1373 در تهران است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنر و معماری می باشد. وی در یک خانواده 5 نفری به دنیا آمده و سه خواهر هستند و ته تغاری و آخرین فرزند خانواده می باشد.

شروع بازیگری اش در سال 1394 در پی فراخوان بازیگری برای فیلم مالاریا از وایبر شروع شد که بعد از تست، اولین بار با این فیلم جلوی دوربین رفت.

ساغر قناعت تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

رحیم نوروزی بازیگر سریال بوم و بانو

رحیم نوروزی بازیگر سریال بوم و بانو

رحیم نوروزی متولد ۱۳۴۶ در رشت، بازیگر سینما و تلویزیون است. نوروزی دارای مدرک کاردانی رشته مرمت بناهای تاریخی و کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است.

  اولین جرقه‌های بازیگری او در کلاسهای بهروز بقایی و بهزاد عشقی زده شد. با نمایشنامه‌های اکبر رادی بازیگری برای او جدی شد و با ایفای نقش در مجموعه پس از باران به شهرت رسید و سپس در فیلم‌ها و تئاترها و سریالها و تله فیلمهای بسیاری بازی کرد.

رحیم نوروزی بازیگر سریال بوم و بانو ازدواج کرده و یک فرزند  دختر بنام پناه دارد.

امیر غفارمنش

امیر غفارمنش

امیر غفارمنش بازیگر سریال بوم و بانو متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ در تهران اصالتا آذری، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون  است. وی  فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز نمود. پس از آن توسط آقایان محمد رحمانیان و حسن فتحی به تلویزیون راه یافت و در سریالهای مختلف تلویزیونی از جمله: ساعت خوش، سیب خنده، قصه‌های شبانه، همسایه‌ها، چشم به راه، دنیای شیرین، جادوی مهتاب، هفت گنج و رستوران خانوادگی به ایفای نقش پرداخت. او حضور در سینما را با فیلم خانه‌ای روی آب ساخته بهمن فرمان آرا تجربه کرد.

امیر غفارمنش در حال حاضر متأهل و داری یک فرزند پسر بنام راستین است.  پوپک گلدره همسر سابق وی بود.

ساناز سماواتی بازیگر سریال بوم و بانو

ساناز سماواتی بازیگر سریال بوم و بانو

ساناز سماواتی متولد فروردین ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ است، علاوه بر ورزش و مطالعه فعالیت‌هایی در سازمان مردم‌نهاد در زمینه حمایت از حیوانات خانگی دارد.

شهروز ابراهیمی

شهروز ابراهیمی

شهروز ابراهیمی بازیگر سریال بوم و بانو متولد اردیبهشت ماه ۱۳۵۶ و دانشجوی انصرافی رشته تئاتر هست، وی از دوران نوجوانی هنگامی که در مقطع راهنمایی تحصیل می کرده به بازیگری علاقه مند شده و نخستین فیلم خود را با نام «آخر بازی» ساخته «همایون اسعدیان» در سال ۷۸ بازی کرده است و به فعالیتش ادامه داد.

او که حرفه اصلی اش بازیگری است، یک دوره آموزش بازیگری را در هنرستان صدا و سیما گذراند و تاکنون در سریال هایی نظیر اولین شب آرامش ، کارآگاهان، مرگ تدریجی یک رویا، سال های مشروطه، عملیات ۱۲۵، روزهای زیبا، لطفا دور نزنیم، بی گناهان، خانه بی پرنده، کلاه پهلوی و فیلم های تیک، شبهای تهران و آخر بازی، بازی کرده است.

شهروز ابراهیمی ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

شادی کرم رودی

شادی کرم رودی

شادی کرم رودی بازیگر سریال بوم و بانو، متولد 6 مهر 1369 در تهران می باشد.

او فارغ التحصیل لیسانس رشته نوازندگی از دانشگاه هنر و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. وی به جز بازیگری مدرس موسیقی نیز می باشد.

این بازیگر در موسسه کارنامه زیر نظر اساتیدی چون پیام دهکردی، رضا بهبودی، امیر پوریا، صابر ابر، سعید آرمند و و خانوم آناهیتا اقبال نژاد بازیگری را فرا گرفت.

اولین بار در سال 92 با فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری جلوی دوربین رفت سپس در فیلم یک شهروند کاملا معمولی و دارکوب حضور داشت.

شادی کرم رودی در سال 97 با آرین وزیر دفتری ازدواج کرده است.

شیوا خنیاگر بازیگر سریال بوم و بانو

شیوا خنیاگر بازیگر سریال بوم و بانو

شیوا خنیاگر در سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد. مادرش از مهاجران روسی و پدرش گیلانی بود، یک خواهر و دو برادر دارد. او فارغ التحصیل لیسانس ادبیات فارسی در سال ۱۳۶۳ است و همچنين دوره فیلمنامه نویسی را سال ۱۳۶۹ گذراند.

بعد از ازدواج و تشکیل خانواده و به دنیا آمدن تنها فرزندش به اسم علیرضا تا مدتها کار نکرد، و بعد از چند سال زندگی، از همسرش جدا شد.

خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی بازیگر سینما و تلویزیون  متولد 1 مرداد 1360 در کاشان است.

وی فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشکده هنر و معماری می باشد، یک خواهر و یک برادر دارد، او از تئاتر به تلویزیون آمده و  کارگردان تئاتر نیز می باشد.

فعالیت خود را بصورت جدی از سال 1376 وقتی دانش آموز دبیرستان بود از کاشان شروع کرد، سپس بعد از قبولی در دانشگاه (ورودی سال 79) مدتی عضو هیئت امنای انجمن نمایش در کاشان بود.

 خیام وقار ازدواج کرده و متاهل می باشد، حاصل این ازدواج دختری بنام باران متولد 88 می باشد.

 افسانه ناصری بازیگر سریال بوم و بانو

 افسانه ناصری بازیگر سریال بوم و بانو

افسانه ناصری متولد 1339 در تهران، بازیگر است. دانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی و تحصیلات مقدماتی خود را در شهر پدری اش دامغان به پایان رساند بجز بازیگری گویندگی کرده و تجربه چندین اجرا در تلویزیون را نیز دارد.

افسانه ناصری از سال 1374 با سریال گروه نجات همکاری کرد. سپس از سال 1376 به گویندگی در شبکه فرهنگ رادیو اشتغال یافت. گویندگی در فیلم های مستند، اجرای برنامه های تلویزیونی بازیگری در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی از دیگر فعالیت های اوست.

افسانه ناصری بازیگر سریال بوم و بانو  ازدواج کرده است و صاحب دو فرزند یکی دختر و یکی پسر می باشد.

مهدی فقیه

مهدی فقیه

مهدی فقیه متولد ۱۳۲۴در شیراز، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

او به عنوان رتبه دوم کشور بورس دانشگاه شد و به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن تئاتر خواند. وی دربارهٔ نگاه خانواده مذهبی اش به این اتفاق می‌گوید: پدرم خیلی مذهبی بود، در شیراز به او می‌گفتند رئیس القرا، در تفسیر قرآن بسیار شناخته شده بود، ایشان به من فرمودند: «بابا برو درس بخوان! و حواست باشد کاری کن که عاقبت به خیری در آن باشد» و من هم سعی کردم در کار هنری همین رو مد نظر قرار دهم یعنی مفاهیم انسانی باشد و به درد مردم بخورد.

فقیه کار تئاتر را از دهه چهل در شیراز آغاز کرد. وی پس از آن به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن نمایش را به صورت آکادمیک آموخت. بدین ترتیب از 1347 فعالیت‌های حرفه‌ایِ نمایشی خود را آغاز نمود.

مهدی فقیه  بازیگر سریال بوم و بانو سالها پیش ازدواج کرده است و چهار فرزند دارد.

 کاوه خدا‌شناس

 کاوه خدا‌شناس

کاوه خداشناس، متولد ۵ آبان ۱۳۵۹ در تهران می باشد.

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است، خانواده ۷ نفره او اصالت دماوندی دارند ۵ برادر هستند و او فرزند سوم خانواده است.

خداشناس قبل از ورود به دانشگاه دوره های بازیگری را زیر نظیر اساتیدی چون مرحوم حمید سمندریان و فردوس حاجیان گذراند او تجربه موسیقی، عکاسی، نقد هنری و دستیاری کارگردان را در کارنامه خود دارد.

کاوه خداشناس بازیگر سریال بوم و بانو تاکنون ازدواج نکرده است.

 آزیتا لاچینی

 آزیتا لاچینی

آزیتا لاچینی (با نام اصلی آزیتا نیکنام) در سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شد. وی در سال ۱۳۳۷ کار گویندگی و اجرای نمایشنامه‌های رادیویی را آغاز کرد. او توسط شوهر دومش «امیر مظفرالدین لاچینی» به حیطه بازیگری وارد شد و نام خانوادگی او را برای خود برگزید.

در سال ۱۳۴۰ اولین کار خود در تئاتر را تجربه کرد و در سال ۱۳۴۱ در فیلم مسافری از بهشت به کارگردانی, نصرت‌الله وحدت به عنوان بازیگر سینما به ایفای نقش پرداخت.

وی هنگامیکه ۱۱ ساله بود اولین ازدواج خود را انجام داد ولی همسر وی پس از مدتی درگذشت. حاصل این ازدواج , یک دختر و یک پسر بود که پسرش در چند ماهگی فوت می‌کند. وی سپس در سال ۱۳۳۴ مجدداً ازدواج می‌کند که از این ازدواج ۵ فرزند حاصل می‌شود.

پس از درگذشت همسر دوم وی با فیروز بهجت ‌محمدی ازدواج می‌کند.

آتیلا پسیانی
آتیلا پسیانی و دخترش

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی متولد ١٠ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و پسر جمیله شیخی (بازیگر و هنرپیشه) است. او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک ‌نازی، تجربه کرد.

آتیلا پسیانی  بازیگر سریال بوم و بانو با فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ازدواج کرده، و دارای دختری به نام ستاره و پسری به نام خسرو هستند که هر دو بازیگر تئاترند.

اسامی بازیگران سریال بوم و بانو

سایر عوامل سریال بوم و بانو

دیگر عوامل سریال  بوم و بانو عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمد ناصری، مجری طرح: لوح زرین‌هنر، آهنگساز: پیمان یزدانیان، تدوین: مهدی حسنی‌وند و احسان شیبانی، صداگذاری و میکس: مهرشاد ملکوتی، طراح لباس: مجید لیلاجی، طراح صحنه: داریوش پیرو، طراح چهره‌پردازی: مهین نویدی، صدابردار: وحید سلطانی، جلوه‌های ویژه: امیر ولی‌خانی، جلوه‌های میدانی: رضا ترکمان، مدیر تولید: حامد خاکدامن، مدیر تدارکات: سعید حاجی‌زاده، عکاس: نادر پیرزاده، مشاور رسانه: ملیکا راد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا