فرهنگ و هنر

بیوگرافی بازیگران سریال مینو با عکس و خلاصه داستان

4/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی بازیگران سریال مینو با عکس و خلاصه داستان

بیوگرافی بازیگران سریال مینو با عکس و خلاصه داستان

مینو یکی از سریال های شبکه دو سیما  به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری در سال 1397 است که عباس غزالی، سلمان فرخنده و مهدی نساج بازیگران اصلی آن هستند. در ادامه به معرفی کامل بازیگران و بیوگرافی آنها و همچنین خلاصه داستان سریال تلویزیونی مینو می پردازیم.

مینو نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی و محصول سال ۱۳۹۷ است. کارگردانی سریال را امیرمهدی پوروزیری انجام داده و تهیه کنندگی اش هم بر عهده مهدی همایونفر بوده است. نویسندگان مجموعه تلویزیونی نیز علی دلگشایی و احسان فکا می باشند. این سریال که در ابتدا «آشوب» نام داشت، قرار بوده که در سه فصل ساخته شود اما در نهایت در یک فصل ساخته شد.

سریال «مینو» اولین تجربه امیرمهدی پوروزیری در سریال سازی محسوب می‌شود و پیش از این تجربه ساخت چند فیلم داستانی و یک مستند بازسازی شده داستانی به نام «در محاصره» داشته است.

سریال ۲۷ قسمتی «مینو» در بوستان ولایت، آبادان، خرمشهر، شهرک سینمایی دفاع مقدس و شهرک سینمایی غزالی تصویربرداری شده است.

داستان سریال مینو

«مینو» روایتی از مقاومت مردم خرمشهر در زمان آغاز جنگ تحمیلی است که داستان آن در ماه‌های منتهی به اشغال این شهر می گذرد. قصه عاشقانه ای بین یک جاسوس عراقی و یک پرستار که فضای ملتهب جنگ آن را دستخوش فراز و فرودهای بسیار می کند.

بازیگران سریال مینو

بازیگران سریال مینو

عباس غزالی، سیاوش طهمورث، محمود پاک نیت، پروانه معصومی، مهدیه نساج، ملیکا عبداللهی، سلمان فرخنده، شیوا ابراهیمی، فرزین محدث، نازنین کیوانی و حمیدرضا محمدی بازیگران سریال مینو هستند.

[divider style=”normal” top=”20″ bottom=”20″]

عباس غزالی در سریال مینو

عباس غزالی در سریال مینو

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون متولد  14 بهمن ماه سال 1363 در تهران می باشد. مدرک تحصیلی وی لیسانس کاردانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی است. او 5 برادر و یک خواهر دارد که یکی از برادرهایش یونس غزالی بازیگر می باشد که در سریال وضعیت سفید ایفای نقش داشته است. وی طرفدار تیم پرسپولیس می باشد. او نجاری و عکاسی را دوست دارد و دست به قلم می شود و نویسندگی هم می کند و از تفریحاتش دیدن فیلم و خواندن مجله می باشد. او از کودکی علاقه مند به فوتبال و هنر بوده که بازیگری را انتخاب کرده و در کانون حر دوره دیده است.

عباس غزالی بازیگر سریال مینو در 27 مهر ماه 1373 ازدواج کرده و متاهل می باشد.

محمود پاک نیت

محمود پاک نیت

محمود پاک‌نیت  متولد ۱۰ دی ۱۳۳۱ در کازرون است. او از سال ۱۳۴۸ در زمینهٔ تئاتر شروع به کار کرد و در ۵۲ نمایش حضور یافت. وی در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید.

محمود پاک نیت با مهوش صبرکن ازدواج کرده است و دو فرزند بنام های مسعود و مهرداد دارد. مهوش صبرکن متولد ۱۳۳۹ در شیراز، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون می باشد.

مهدیه نساج در سریال مینو

مهدیه نساج در سریال مینو

مهدیه نساج بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 21 آبان 1360 در تهران می باشد. او دانشجوی فوق لیسانس روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد و لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره است. وی بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و با بازی در سریال آسپرین، رخساره و زیر پای مادر در نقش سارا دیده شد و در سریال مینو ایفاگر یکی از نقش های اصلی این سریال بود.

 مهدیه  نساج بازیگر سریال مینو سالها پیش ازدواج کرده و به دلایلی بعدها طلاق گرفتند. او برای بار دوم با سامرند معروفی بازیگر ازدواج کرده است. این دو در سریال مینو با هم همبازی بودند و بعد از آن در سال 97 با هم ازدواج کردند. او از ازدواج اولش یک دختر بنام ملینا دارد.

فرزین محدث

فرزین محدث

فرزین محدث در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۸ در شهر تهران به دنیا آمد. لیسانس بازیگری از دانشگاه سوره دارد. کارش را بازی با تئاتر در ۲۰ سالگی در کنار میکائیل شهرستانی شروع کرد و ۴ سال بعد توانست از جشن خانه تئاتر جایزه بگیرد. و پس از مدتی در سینما و تلویزیون هم حضور پیدا کرد.

در تلویزیون اولین حضورش با سریال پرانتز باز در سال ۱۳۸۸ رقم خورد اما حضورش در سینما با فیلم سینمایی جنجالی مارمولک در نقش سرباز شروع شد. فرزین محدث مدرس رشته فن بیان و بدن هم می باشد.

فرزین محدث تا کنون ازدواج نکرده است.

سلمان فرخنده در سریال مینو

سلمان فرخنده در سریال مینو

سلمان فرخنده نویسنده و کارگردان تئاتر و بازیگر در دهه شصت به دنیا آمده و دارای مدرک تحصیلی در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر می باشد. او از اواخر دهه هشتاد در عرصه تئاتر فعالیت می کرده اما بطور رسمی و جدی اولین فیلمی که در آن بازی کرد فیلم سینمایی ۵۰ قدم آخر به کارگردانی کیومرث پوراحمد بود که در نقش اکبر کاظمی در کنار بازیگرانی مثل  بابک حمیدیان، طناز طباطبایی و فرزین صابونی به ایفای نقش در این فیلم سینمایی پرداخته است.

سلمان فرخنده بازیگر سریال مینو سالها پیش ازدواج کرده است.

شیوا ابراهیمی در سریال مینو

شیوا ابراهیمی در سریال مینو

شیوا ابراهیمی متولد ۲۹ بهمن ۱۳۵۵در شمیرانات، بازیگر سینما و تلویزیون است. او در سال ۱۳۷۳ پس از ورود به دانشکده تئاتر فعالیت خود را با بازی در تئاترهای دانشجویی آغاز کرد و اولین کار حرفه‌ای خود را در جلوی دوربین را با سریال «کهنه سوار» در سال ۱۳۷۵ به کارگردانی اکبر خواجویی شروع کرد.

شیوا ابراهیمی بازیگر سینما و تلویزیون سالها پیش ازدواج کرده و دختری بنام نفس خدایاری دارد.

نازنین کیوانی

نازنین کیوانی

نازنین کیوانی  در دوم شهریور ماه ۱۳۶۷ به دنیا آمده است. وی تنها فرزند خانواده ی خویش است و در رشته ی گرافیک دانشگاه هنر و معماری آزاد مشهد مقطع کارشناسی را گذرانده است. نازنین کیوانی  با آرش مهاجر مدل و بازیگر ایرانی ازدواج کرده است. او  یک فرزند دختر به نام آیناز متولد سال ۱۳۸۸ دارد.

[divider style=”normal” top=”20″ bottom=”20″]

اسامی بازیگران سریال مینو

سایر عوامل سریال مینو

عوامل اصلی مجموعه «مینو» عبارتند از: کارگردان: امیر پوروزیری، تهیه کننده: مهدی همایونفر، نویسندگان: علی دلگشایی و احسان فکا، مدیر تصویربرداری: آرش خلاق دوست، طراح گریم: کامران خلج، صدابردار: روح الله جعفر بیگلو، مدیر تولید: مجید معدنی، جانشین تولید و مدیر تدارکات: سید مقصود میرهاشمی، طراح صحنه: حمید شهیری، طراح لباس: مژگان عیوضی، عکاس: پدرام نامدار، روابط عمومی: مهرداد معظمی، محصول تازه مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا