فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال سیمرغ | خلاصه داستان سریال سیمرغ + زمان پخش

4/5 - (4 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال سیمرغ | خلاصه داستان سریال سیمرغ + زمان پخش

در این بخش قصد داریم به معرفی بازیگران و خلاصه داستان سریال سیمرغ بپردازیم که به کارگردانی حسین قاسمی جامی در سال 1371 ساخته شده است. نویسندگی سریال تلویزیونی سیمرغ را در 12 قسمت سیدعلیرضا سجادپور بر عهده داشته است و این سریال برای اولین بار از شبکه یک سیما پخش شد و مورد توجه بسیاری از بینندگان قرار گرفت.

خلاصه داستان سریال سیمرغ

این سریال داستان حماسه های خلبانان هوانیروز غرب کشور است. شهدای بزرگی همچون شهید سهیلیان، شهید کشوری ،شهید شیرودی و تنی چند از قهرمانان وطنمان در این سریال دیده می شوند. حماسه ی  بسیار جالب و تاثیر گذاری که در این مجموعه تلویزیونی به چشم می خورد حمله ی چندین لشکر از مزدوران عراقی به یکی از پادگانهای مرز است که خلبانان شجاع هوانیروز علی رغم فرمان منهدم کردن پادگان خودی به دلیل اینکه این پادگانها سالم به دست عراقیها نرسد، جوانمردانه تنها با سه فروند کبرا با انهدام بیش از ۸۰ تانک عراقی، آنها را وادار به عقب نشینی می کنند و پادگان نیز سالم آزاد می گردد.

بازیگران سریال سیمرغ

بازیگران سریال سیمرغ عبارتند از: سیدجواد هاشمی، محمد جوزانی، آتیلا پسیانی، عبدالحسین برزیده، حسین خانی بیک، رضا صفای پور، رضا توکلی، اصغر نقی زاده، حافظ پارسی، علی کشوری، فاطمه تقوی، زهره صفوی، مینا نوروزی فر، فریبا شاهسون.

بازیگران سریال سیمرغ

زمان پخش

سریال سیمرغ از روز جمعه 21 شهریور 99 هر شب ساعت 24 از شبکه تماشا پخش می شود و در ساعات 6 صبح، 12 و 18  روز بعد تکرار آن قابل مشاهده می باشد.

داستان سریال سیمرغ

سایر عوامل سریال

برخی عوامل سریال سیمرغ عبارتند از مدیر تدارکات: کاظم نادری، صدابرداری: علیرضا نوین نژاد و جعفر علیان، مشاور نظامی: نریمان شاداب، جلوه های ویژه: علی اصغر پور، طراح گریم: بیژن محتشم، طراح صحنه: محمد هادی قمشی، صدا: محسن روشن، موسیقی: محمدرضا علیقلی، تدوین: حسن حسندوست، مدیر تولید: سیروس آزا.

بازیگران سریال سیمرغ + خلاصه داستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا