اخبار

آیت الله یوسف صانعی درگذشت + علت فوت و بیوگرافی

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

آیت الله یوسف صانعی درگذشت + علت فوت و بیوگرافی

آیت الله یوسف صانعی درگذشت + علت فوت و بیوگرافی

آیت الله یوسف صانعی مرجع تقلید سال ۱۳۱۶ خورشیدی در خانواده‌ای روحانی متولد شد و در سن  ۸۳ سالگی درگذشت. در ادامه بیوگرافی کامل  و علت فوت آیت الله صانعی را می خوانید.

بیوگرافی آیت الله یوسف صانعی

آیت الله یوسف صانعی، در سال ۱۳۱۶ خورشیدی در خانواده‌ای روحانی در روستای نیک آباد اصفهان ولادت یافت و در سال ۱۳۲۵ برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و پس از گذراندن دروس مقدمات و بهره‌گیری از محضر علمای آن حوزه، در سال ۱۳۳۰ برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد.

آن مرحوم توانست در سال ۱۳۳۴ در امتحانات سطوح عالی حوزه در سال رتبه اول را احراز نموده و مورد تشویق مرحوم آیة الله العظمی بروجردی(قدس سره) قرار گیرد؛ از همین سال بود که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد درس خارجِ حضرت امام خمینی سلام الله علیه، در آن شرکت نموده، توانست تا سال ۱۳۴۲ به طور مستمر از حوزه درس اصول و فقه و مبانی مُتقن حضرت امام بهره ببرند و در زمره شاگردان برجسته ایشان قرار گیرند.

آیت الله صانعی علاوه بر سالها تلمّذ در حوزه درس حضرت امام، از محضر اساتید بزرگی چون آیة الله العظمی بروجردی، آیة الله العظمی محقّق داماد و آیة الله العظمی اراکی نیز بهره برد.

بیوگرافی آیت الله یوسف صانعی

دادستان کشور

آیت الله یوسف صانعی از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۴ دادستان کل کشور بوده است.

ازدواج و همسر آیت الله یوسف صانعی

همسر آیت الله صانعی خانم شفیعی بود که در بهمن ۱۳۹۰ درگذشت.

علت فوت آیت الله یوسف صانعی

علت فوت

آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید که به دلیل شکستگی لگن و مچ دست در بیمارستانی در قم بستری شده بود، در روز شنبه (۲۲ شهریور ماه 99) در سن ۸۳ سالگی به دیدار حق شتافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا