اخبار

فیلم کانی مانگا | اسامی بازیگران و داستان فیلم سینمایی کانی مانگا + تصاویر

3.7/5 - (18 امتیاز)

بازیگران فیلم کانی مانگا + خلاصه داستان

فیلم کانی مانگا | اسامی بازیگران و داستان فیلم سینمایی کانی مانگا + تصاویر

«کانی مانگا» به کارگردانی مرحوم سیف الله داد، یکی از فیلم های ماندگار سینمای اکشن ایران است که در سال 1366 ساخته شد و بعد از 15 سال یعنی در سال 1387 به روی پرده ی سینماها رفت. این فیلم در زمان اکران با استقبال زیادی روبرو شده است و طبق گفته مرتضی شایسته، این فیلم در بعضی از شهرها رکورد 30 مرتبه اکران را نیز در کارنامه خود دارد. «کانی مانگا» حتی در دیگر کشورها هم به نمایش گذاشته شده است و  برای مثال در ژاپن علاوه بر اکران «کانی‌مانگا» در سینما، نسخه ویدئویی آن هم در شبکه نمایش خانگی آن کشور هم به فروش رفته است.

«كاني‌مانگا» اولين ساخته سيف‌الله داد فيلمي درباره رشادت‌هاي تكاوران ارتش جمهوري اسلامي ايران در مقابله با ضد انقلاب است كه فيلمبرداري آن 22/6/65 در منطقه اصفهان آغاز شد و پس از نمايش توانست موفقيت فراواني را كسب كند.

کانی مانگا، روایت سرگذشت خلبانی عراقی است که هواپیمایش در منطقه کردستان عراق سقوط کرده و جان سالم به در برده است. گروهی تکاور زیرنظر سروان یاوری  مامور می شوند تا خلبان را به اسارت درآورند. یکی از گروه های مسلح مخالف جمهوری اسلامی به سرکردگی «کاک هوشنگ» وارد کارزار می شوند تا خلبان را نجات بدهند.

تکاوران با اعضای گروه مسلح درگیر می شوند و خلبان عراقی را دستگیر می کنند. بالگردهای عراقی برای مقابله به منطقه اعزام می شوند و با بالگردهای ایرانی نبردی هوایی را آغاز می کنند.

بازیگران فیلم کانی مانگا

بازیگران فیلم کانی مانگا عبارتند از: عبدالرضا اکبری، کاظم افرندنیا، نعمت افشاریان، مهدی آریان نژاد، سیروس اعوانی، غلامرضا اصانلو، عرش پورزارعی، اسمعیل پاینده، علی ثابت، نعمت جهانفرد، محمد جمیل، عزیز حاتمی، حسین خالدی، اصغر خدائی، محمدعلی درتاج، محمدرضا راد، قدرت رضا زاده، نورالله رحمتی، اکبر رحیمی، بهمن روزبهانی، رضا رویگری، ناصر رودکی، صفدر سیاهپوش، رضا صفائی پور، حسین ظفرمند، رضا فراهانی، اصغر فرزام، یدالله فهیمی، نصرت قربانی، فرامرز قریبیان، نعمت الله کریمی، یدالله گرامی، احمد علی هراسی، عباس معروفی، جمال معروفی، داود موثقی، ابوالفضل میرزایی، ملیحه نظری، محمد نگینی، یوسف نوروزی، منصور والامقام.

داستان فیلم سینمایی کانی مانگا

سایر عوامل فیلم

برخی دیگر از عوامل فیلم کانی مانگا عباراتند از: دستیار کارگردان: نصرت الله کریمی، دستیار فیلمبردار: علی اللهیاری، منشی صحنه: محمدتقی رضوی، عکس: بهروز صادقی، گریم: فرهنگ معیری و غلامرضا جهانمهر، صدا: اسحق خانزادی، سرپرست گویندگان: ناصر طهماسب، مدیر تولید: عبدالله یاکیده، تدارکات: حبیب اللهیاری، موسیقی متن: مجید انتظامی، تدوین: روح الله امامی، مدیر فیلمبرداری: جمشید الوندی، تهیه کننده: هدایت فیلم، کارگردان: سیف الله داد.

فیلم سینمایی کانی مانگا

اسامی بازیگران فیلم کانی مانگا

فیلم کانی مانگا

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا