فرهنگ و هنر

بیوگرافی بازیگران سریال ایلدا (ایل دا) با عکس و اسامی و نقش آنها + داستان

3/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی بازیگران سریال ایلدا (ایل دا) با عکس و اسامی و نقش آنها + داستان

سریال ایلدا جدیدترین مجموعه تلویزیونی شبکه یک سیما، ساخته ی راما قویدل است. در ادامه قصد داریم به بیوگرافی بازیگران سریال ایلدا (ایل دا) با عکس و اسامی کامل و نقش آنها به همراه خلاصه داستان آن بپردازیم، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید…

اسامی بازیگران سریال ایلدا + خلاصه داستان

سریال تلویزیونی «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی  علیرضا سبط احمدی در گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم محصول  سال 99 است که از شبکه یک سیما پخش شد. نویسندگی این سریال را نوشین پیرحیاتی بر عهده داشته است. “ایل‌ دا” یکی از بزرگترین سریال‌های تلویزیون در حوزه دفاع ‌مقدس است؛ سریالی که قصه فداکاری و ایثار مردم غرب کشور در اوایل جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. این سریال در 26 قسمت و 80 لوکیشن استان در لرستان تصویربرداری می‌شود. تصویربرداری سریال “ایل‌ دا” همزمان با عید قربان در منطقه روستایی اطراف شهرستان خرم‌آباد آغاز شد.

واژه «ایل دا» به معنای مادر ایل است. سریال ایل دا قصه ای از قبل از آغاز جنگ تحمیلی را روایت می کند. قصه ای که در دل لرستان می گذرد. در این سریال ماجرای 2 ایل به تصویر کشیده می شود که درگیر مشکلات و چالش هایی با هم هستند. آنها از طریق بزرگان روستا در حال رفع و رجوع اختلافات هستند که ناگهان حبر می رسد که در مرزهای ایران اتفاقاتی در شرف وقوع است. آنها به یکباره یک تن می شوند و در مقابل حمله دشمن با هر وسیله ای که در اختیار دارند، به مبارزه برمی خیزند.

این سریال همانطور که گفته شد، به موضوع جنگ و دفاع مقدس می پردازد و روایتی از حماسه های مردم غیور سرزیمنمان در سال های 58 و 59 است. آن هم رشادت مردم عشایر کشورمان که با حضور بازیگران شناخته شده به تصویر کشیده شده و بخشی از تاریخ معاصر را به تصویر می کشد.

کار با مبارزه و حماسه عشایری‌ها در سال 1358 شروع می‌شود و در نقطه حماسه‌های جنگ تحمیلی به پایان می‌رسد؛ روزهایی که مردم چه کوچک و چه بزرگ برای بیرون راندن دشمن قدار و متجاوز در هر کوی و برزن از ایستادگی، مقاومت و مبارزه و حماسه‌آفرینی دست برنمی‌داشتند.

بخشی از این مبارزات در سریال ایل دا به تصویر کشیده شده است.

بازیگران سریال ایلدا

پوریا پورسرخ در نمایی از سریال ایلدا

بازیگران سریال ایلدا

در سریال ایلدا  37 بازیگر شناخته شده ی سینما و تلویزیون حضور دارند و در کنار آنها صد بازیگر بومی تئاتر و تلویزیون هم از لرستان و خوزستان به ایفای نقش می پردازند.

اسامی تمام بازیگران سریال ایلدا به همراه نقش آنها عبارتند از:

بازیگر نقش
مجید مظفری صالح خان
فاطمه گودرزی داگل
پوریا پورسرخ ایرج
خسرو شهراز نصیر خان
علی دهکردی دکتر هوشنگ
جعفر دهقان کاکاوند
کاظم هژیر آزاد شیر علی خان
کوروش سلیمانی شیرزاد
امیرمحمد زند فرهاد
قربان نجفی شیخ رحیم
سینا رازانی کریم
مهدی صبایی منصور
رضا نجفی عمو برفی
مژگان صابری هاویر
بهروز چاهل دکتر هندی
محمدصادق ملک جابر و قادر
سیامک ادیب قباد
پویان گنجی یاور
میترا رفیع گندم
زینب قادری راحیل
مسعود امین ناجی بهادر
طیبه دوست زیور
منصور نواصری کامل
امید محمد نژاد کیومرث
فاطمه آقا بابایی ننه نازار
مهدی افشار گروهبان واحدی
معصومه بافنده آساره

مجید مظفری بازیگر نقش صالح خان در سریال ایل دا

مجید مظفری بازیگر نقش صالح خان در سریال ایل دا

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون که در آثاری قابل توجه حضور داشته است، در سریال ایلدا نیز یکی از بازیگران اصلی سریال می باشد.

مجید مظفری درباره حضورش در این سریال گفته است:

در سریال “ایل‌ دا” نقش صالح‌ خان یکی از بزرگان ایل را بازی می‌کنم. در این سریال دفاع از مرز و خاک و ناموس توسط ایلات و عشایر به نمایش گذاشته می‌شود. مردان و زنان ایلات و عشایر برای دفاع از هر وسیله‌ای مثل داس، اسلحه و… استفاده می‌کنند.

او درباره پذیرش نقشش در سریال “ایلدا” نیز بیان کرده است: صالح‌خان از ابتدا به من پیشنهاد شد؛ بعد از مدتی تهیه‌کننده و کارگردان تغییر کرد و باز هم این نقش از طریق راما قویدل (کارگردان) و علیرضا سبط‌احمدی (تهیه‌کننده) به من پیشنهاد شد. این نقش برایم تازگی داشت. کار در این نوع آثار سخت است زیرا باید با  اسب، انفجار و اسلحه و شرایط سال‌های 1358 و 1359 در کار همراه شد؛ از سوی دیگر  ما در میان عشایر قهرمانانی مانند صالح‌ خان زیاد داشتیم و بازیگر برای ایفای این نقش‌ها باید مطالعه داشته باشد، این مواردی بود که کار در این سریال را برایم جذاب‌تر می‌کند.

کوروش سلیمانی بازیگر نقش شیرزاد در سریال ایل دا

کوروش سلیمانی بازیگر نقش شیرزاد در سریال ایل دا

کوروش سلیمانی در سریال ایلدا بازیگر نقش شیرزاد می باشد و درباره نقشش در این سریال به جام‌جم می‌گوید: در این سریال نقش شیرزاد را بازی می‌كنم كه نظامی است و دوره جنگ به عنوان مرزبان فعالیت می‌كند. او ساكن یكی از روستاهای مرزنشین است. با توجه به این ‌كه قصه در سال‌های 58 و 59 روایت می‌شود، این شخصیت با چالش‌های بسیاری همراه می‌شود كه بازی كردن آن برایم جذاب بود. ما در لرستان كار می‌كنیم.

امیدوارم سریال هنگام پخش مورد توجه مردم قرار بگیرد. وی ادامه می‌دهد: البته تا امروز نقش نظامی را زیاد بازی كرده‌ام، اما نقش مرزبان را تا به حال نداشتم و برایم جالب بود. به هر حال مرزبانی جزو مشاغل بسیار سخت است و من هم سعی می‌كنم در حد توانم این نقش را به‌درستی بازی كنم تا سهمم را به این عزیزان ادا كنم.

سلیمانی عنوان می‌كند: من قبلا هم با آقای  قویدل كار كرده بودم، آن كار آپارتمانی بود، اما سریال ایل‌دا سختی‌های خودش را دارد، چون فضای كار آپارتمانی نیست و لوكیشن‌ها در روستاها و شهرستان‌ها است. در مجموع حال و هوای كار را دوست دارم.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

بیوگرافی بازیگران سریال ایلدا

در ادامه بیوگرافی برخی از بازیگران سریال ایلدا را مرور می کنیم.

مجید مظفری

مجید مظفری و دخترش نیکی

مجید مظفری

مجید مظفری متولد ۲۲ بهمن ۱۳۲۹ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. تحصیلات او در حوزه هنری یک دوره 5 ماهه بازیگری در دانشگاه ون سن پاریس می باشد، مجید مظفری فعالیت حرفه‌ای را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد.

مجید مظفری در سال 65 ازدواج کرده است و همسرش را در سال 84 به علت بیماری از دست دادند. نیکی مظفری دخترش می باشد که بازیگر مشهور سینما و تلویزیون است.

فاطمه گودرزی

فاطمه گودرزی به همراه پسر و عروسش

فاطمه گودرزی

فاطمه گودرزی  متولد 21 تیر 1342 در تهران می باشد. خانم گودرزی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد است. پدر و مادر او بروجردی هستند و قبل از ازدواجشان ساکن تهران شدند.

فاطمه گودرزی همسر عبدالرضا گنجی کارگردان سینما است. پسر وی، پویان گنجی نیز بازیگر است.

پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ

پوریا پور سرخ  متولد۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. پورسرخ در رشته رزمی تکواندو دارای کمربند مشکی است. مدرک تحصیلی او دکترای فیزیولوژی گیاه است. از بهترین سریال های او میتوان به سریال کیمیا و مرز خوشبختی و رستگاران و روز حسرت و فیلم های مهم سینمایی او خالتور و به وقت خماری و شیر و عسل اشاره کرد.

پوریا پورسرخ ازدواج کرده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

اسامی بازیگران سریال ایلدا

سایر عوامل سریال ایلدا

تعدادی از عواملی که در ساخت سریال ایلدا همکاری دارند عبارتند از: سید علیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده، راما قویدل کارگردان، محمدرضا نجفی مدیر تولید، مصطفی احمدیان مدیر تصویربرداری، مجتبی طاهرخانی مدیر برنامه ریزی، محمدرضا قومی طراح گریم، محمدحسین غفاری مدیر صدابرداری، رضا حاجی درویش طراح صحنه، رضا خسروی آهنگساز، مهدی شفیعی ناظر کیفی، جناب سرهنگ شیخ زاده ناظر انتظامی، عظیم محمدی جلوه‌های ویژه میدانی، رضا کشاورزی دستیار یک کارگردان، دلیله صوفیانی طراح لباس، سید محمدعلی سبط احمدی دستیار تهیه کننده.

الهام افشاریان روابط عمومی، سعید یاسی پور تدوینگر، محمدحسین صادقی صداگذار، علی بهرمند جانشین تولید، حسن مهاجر دستیار برنامه ریز، ونداد احمدیان تصویربردار دوم، مهدی آقامحمدی مدیر تدارکات، امیر فرهادی عدل دستیار دو کارگردان، شیرین شاهین منشی صحنه، آرتا گوهری و علی شعبانی عکاس و فیلمبردار پشت صحنه، مینو عاشوری، سحر کالنتری و. دستیاران لباس، سید مهدی نجفی ساخت دکور.

محمد علی نوری و آرش کوهینی دستیاران صحنه، مهدی نبات چی احمدی و محمد میسمی تبار دستیاران تدارکات، بهمن سپهوند، فرهاد حسینی، ابولفضل امیدی و امیر حسین اسدی خدمات، غالم علی درویشی، ایمان حسن نژاد، مصطفی طالیی، حسن صدیقی، ناصر دولت شاهی و رستم زارعی حمل و نقل، مهدی بصائری، مهدی یوسفی، عباس خسروآبادی، حسین نظری و محمود حیدری سینه موبیل هستند.

برگرفته از تسنیم، فارس و روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا