فرهنگ و هنر

سریال فرات | معرفی تمام بازیگران و داستان سریال فرات

5/5 - (2 امتیاز)

سریال فرات | معرفی تمام بازیگران و داستان سریال فرات

سریال فرات یکی از ساخته های مازیار میری است که به بهانه بازپخش آن از شبکه آی فیلم، در این بخش قصد داریم به معرفی تمام بازیگران و داستان سریال تلویزیونی فرات بپردازیم. در این سریال جمعی از هنرمندان نام آشنای سینما و تلویزیون هنرنمایی کرده اند.

اسامی بازیگران سریال فرات و داستان

مجموعه تلویزیونی «فرات» به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی محمد علی اسلامی در سال 1390 ساخته شد و برای اولین بار از شبکه دو سیما پخش گردید. فیلمنامه این سریال را علی اکبر محلوجیان به نگارش درآورده و امیر عربی هم بازنویسی نهایی آن را برعهده داشته است.

داستان سریال فرات درباره دو دوست قدیمی به نام حاج ابراهیم  و حاج کاظم  است که با هم فامیل هم هستند و آنقدر دوستی آن ها ریشه دار است که حمید، پسر حاج ابراهیم ،نرگس، دختر حاج کاظم که دایی اش هم هست را به همسری انتخاب کرده است و داستان فرات از جایی آغاز می شود که مریم دختر حاج ابراهیم مَحرم علی، پسر حاج کاظم می شود.

این دو دوست به صورت شراکتی کارخانه تولید رنگ هم دارند. کارخانه ای که ابتدا کارگاهی کوچک بوده و 20 سال پیش هم بر اثر یک آتش سوزی،سوخته و نابود شده است.

اما رخدادی سبب می شود تا ماجرای آتش سوزی و دلایل آن که موجب شده حاج ابراهیم راهی زندان شود، آتش زیر خاکستر ذهن حاج ابراهیم را شعله ور کند و او به یک باره تصمیم بگیرد که دوستی و قوم و خویشی خود را با حاج کاظم تمام کند.هر چند همسرش، خواهر حاج کاظم است و با دیدن اختلافات آنها اذیت می شود و همواره از شوهرش می خواهد، بر کینه قدیمی پافشاری نکند.

بازیگران سریال فرات

بازیگران سریال فرات

اسامی بازیگران سریال فرات عبارتند از:

بازیگر نقش
اکبر زنجانپور حاج ابراهیم
حسن پورشیرازی  کاظم
فریبا جدیکار  طوبا
رامین راستاد حامد
حمید ابراهیمی
نفیسه روشن مریم
شیوا ابراهیمی
نازآفرین کاظمی
روح الله کمانی
خسرو شهرزاد
سارا بهرامی
علی مرادی
مبینا آتشی (بازیگر خردسال)
گوهر خیراندیش عالیه

سایر بازیگران سریال فرات عبارتند از:  مهدی طاهری، علیرضا نائینی، سیاوش جامع، اسدالله بابایی، سیدمحمد باباحیدری، اصغر ضرابی، حسن کریم خان زند، فرانک حمزه ایی، احمد یاوری شاد، محمد حسین قشمی، ساناز فلاح فرد، نورا زرکندی، مریم همرنگ، محمد سیفی، بهزاد مشایخی، علی میرزایی، حسین انصاری، شیوا شاهرودی، علی رضا حاجی غلامی، مژده مهنایی، مصطفی حمیدی، زهرا زندی، علی رضا خاکی مقدم، محمد احمدی، محمد علیپور، محمد بختیاری، علیمردان آقایی، بهنام بوجاری.

فریبا جدیکار 

فریبا جدیکار 

فریبا جدیکار هم یکی از شخصیت های اصلی  سریال فرات است که نقش طوبا، همسر حاج ابراهیم و خواهر کاظم را به عهده دارد.

طوبا نماد یک زن و کدبانوی تمام عیار ایرانی است که سعی می کند رابطه صمیمی و عاطفی بین اعضای خانواده را حفظ کند و به لحاظ جنبه انسانی از برادرش، کاظم دفاع می کند.

گوهر خیراندیش 

گوهر خیراندیش 

عالیه، همسر کاظم با بازی گوهر خیراندیش هم شخصیتی است که با تمام حرمتی که برای حاج ابراهیم قائل است، نمی تواند برخی زورگویی های او را تحمل کند و سعی دارد با حفظ حرمت ها اعتقادش را نسبت به همسرش برای حاج ابراهیم بازگو کند.

به عبارت دیگر، طوبا و عالیه جنبه های عاطفی شخصیت های قصه فرات هستند.

رامین راستاد

رامین راستاد

رامین راستاد از دیگر بازیگران محوری سریال فرات  است که در نقش حامد حضور خواهد داشت. حامد، پسر حاج ابراهیم است که سعی دارد با ایجاد تنش، فضای ارتباطی پدرش را با کاظم گل آلود کند.

حامد برای منفعت خود در تلاش است تا به اختلافات پیش آمده بین پدر و کاظم دامن بزند، چرا که معتقد است برای تمام کارهایش دلیل دارد.

حسن پورشیرازی و گوهر خیراندیش

حسن پورشیرازی و گوهر خیراندیش

حسن پورشیرازی در این سریال در نقشی ظاهر شده است که در حق حاج ابراهیم اشتباه بزرگی را مرتکب شده اما بعد از گذشت مدتی به خطای خود اعتراف و از او درخواست بخشش می کند، اما واقعیت این است که این بخشش بیش از ظرفیت حاج ابراهیم است.

با این وجود کاظم از حاج ابراهیم می خواهد تا هر تصمیمی که منجر به بخشش او می شود را اتخاد کند اما با اعتراض اطرافیان مواجه می شود.

کاظم، شخصیتی است که برای امتحان حاج ابراهیم که فردی با اعتقادات و باورهای مذهبی است در نظر گرفته شده است. او کاراکتری است که اهل توجیه اشتباهات خود نیست بلکه حتی به عملکردهای نادرست خود نیز معترف می شود.

نفیسه روشن به همراه شیوا ابراهیمی و فریبا جدیکار در نمایی از سریال فرات

نفیسه روشن به همراه شیوا ابراهیمی و فریبا جدیکار در نمایی از سریال فرات

نفیسه روشن که یکی از دیگر از بازیگران اصلی سریال فرات است در نقش دختری به نام مریم ظاهر می شود.

او دختر حاج ابراهیم است و قرار است عروس کاظم شود. مریم دختری مستقل است و ضمن این که پدرش او را بسیار دوست دارد به پسر کاظم نیز علاقه مند است این موضوع تضاد دیگری را بین افراد سریال دامن می زند.

مریم که دختری منطقی است، سعی می کند با حفظ حرمت پدر قضیه اختلاف او را با کاظم حل کند.

سریال فرات چند قسمت است؟

سریال فرات چند قسمت است؟

سریال فرات در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست.

زمان پخش سریال فرات

سریال فرات از روز چهارشنبه 16 مهر هر روز  ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه آی‌ فیلم فارسی پخش می شود.

تکرار سریال نیز در ساعت ۰۱:۰۰ و ۰۹:۰۰ روز بعد می باشد.

سریال فرات

سایر عوامل سریال فرات

برخی دیگر از عوامل سریال «فرات» عبارتند از: دستیار دوم کارگردان: مهدی لطیفی، منشی صحنه: مهسا سرمدی و مونا پیرایش، عنوان بندی: رضا تاری وردی، عکاس: حسن شجاعی، دستیار اول کارگردان: پریسا گرگین، برنامه ریز: مریم هژیروند، صدابردار صحنه: ساسان نخعی، صداگذاری و میکس: منصوره شهبازی، تصویربردار: عزیزالله ارجونی، مدیر تولید: سیدابوالقاسم حسینی، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: مرجان گلزار، آهنگساز: آرش عشقی، نویسنده ی متن: سید علی اکبر محلوجیان، بازنویسی متن: امیر عربی، تدوینگران: میثم مویینی و هدی مویینی، مدیر تصویربرداری: افشین احمدی، مجریان طرح: محسن نبی یان و حمید ابراهیمی، سرپرست تدوین و صدا: محمدرضا مویینی، تهیه کننده: محمدعلی اسلامی، کارگردان: مازیار میری.

برگرفته از جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا