فرهنگ و هنر

سریال نجلا | اسامی بازیگران و داستان سریال نجلا + تصاویر

5/5 - (1 امتیاز)

سریال نجلا | اسامی بازیگران و داستان سریال نجلا + تصاویر

سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی پور ساخته شده و از شبکه سه سیما پخش می شود. سریالی که بازیگران متنوعی مانند حسام منظور، سارا رسول زاده، ملیکا شریفی نیا، آزیتا حاجیان و … در آن حضور دارند  و موضوعی اربعینی را روایت می‌کنند.

اسامی بازیگران سریال نجلا  و داستان

«نجلا» سریال اربعینی شبکه سه به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور  و تهیه کنندگی سعید سعدی در 16 قسمت همزمان با اربعین حسینی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این سریال با مشارکت سیما فیلم در حال تولید است. این مجموعه برای دهه آخر ماه صفر همزمان با اربعین حسینی روی آنتن این شبکه خواهد رفت. سریال «نجلا» درباره خانواده و جوانان است و قصه ای عاشقانه را حول محور عاشورا و امام حسین(ع) به تصویر می کشد.

اغلب کاراکترهای نجلا به خاطر حضور در آبادان با لهجه جنوبی صحبت می کنند نه عراقی. در این سریال فضای ملتهب سال های ۵۸ و درگیری با عراق و بعثی ها و عبور از مرز عراق که در آن زمان کار ساده ای نبود، به تصویر کشیده می شود.

برخی بخش های مربوط به جنوب کشور در بوستان ولایت و شهرک سینمایی دکورسازی شده است، اما به فراخور قصه سریال بخشی از داستان در کنار شطی در آبادان باید مقابل دوربین برود.

خیر الله تقیانی پور درباره ی سریال نجلا گفته است: سریال نجلا یک درام عاشقانه است که قصه در بستر تاریخی دهه ۵۰ و سال ۵۸ روایت می شود و ماجرا به اربعین گره می خورد. معمولا در تمام کارهایم چه تئاتر و چه فیلمسازی، قصه هایم تم عاشقانه دارند.

حال عشق زمینی به ماورایی چالشی است که ما در این سریال با آن دست و پنجه نرم می کنیم و خودم این چالش را دوست دارم و معمولا در کارهایم چالش هایی به این شکل را قرار می دهم. علاوه بر آن در سریال نجلا به مفاهیمی چون میهن پرستی هم می پردازیم.

اسامی بازیگران سریال نجلا

بازیگران سریال نجلا

اسامی بازیگران سریال نجلا عبارت است از:

حسام منظور، سارا رسول زاده، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پورزند، علی غابشی، مرتضی شاه‌کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله‌ دارزاده و (با هنرمندی) هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان.

در کنار بازیگران نامبرده، امین میری، یاسمین بدوی، ابتسام بغلانی و عبدالرضا نصاری نیز بازیگران جدیدی هستند که به تازگی مقابل دوربین این سریال رفته‌اند.

عبد؛ آقای عاشق سریال نجلا

عبد؛ آقای عاشق

عبد که از نقش های اصلی این سریال است را حسام منظور بازی می کند. او همان شخصیتی است که عاشق نجلا می شود و این عشق بهانه ای برای رفتن شان به کربلا و رقم خوردن ادامه داستان می شود.  او از چهره های تازه تلویزیون است که با سریال «بانوی عمارت» به شهرت رسید و از همان سال، یعنی ۹۷ بیشتر شناخته شد.

در ادامه هم سریال «برادرجان» باعث شد تا او بیش از پیش دیده شود و از آنجایی که به عنوان یکی از نقش های اصلی در سریال نجلا حضور دارد، احتمالا جزو آثار ماندگار در کارنامه کاری منظور خواهد شد؛ چراکه مجموعه های مناسبتی اغلب فضای ویژه خود را دارند که به تبع آن مخاطبان بیشتری را هم جلب می کنند.

نقش عبد هم در این مجموعه جزو شخصیت هایی است که باید تیپ و لهجه مخصوص به خود را بگیرد چراکه برای باورپذیر شدن هرچه بیشتر کار لازم است تا منظور به طور کلی به سراغ قالب تازه ای برود که با آن روبه رو نشده؛ در واقع او باید نقش این پسر را با تیپ سازی ویژه ای ارائه دهد.  اتفاقی که در ادامه و با پخش سریال باید دید تا چه حد از پس آن برمی آید.

در کنار تیپ سازی، بحث لهجه هم برای شخصیت ها از جمله عبد در این سریال وجود دارد؛ اتفاقی که برای یک بازیگر که متولد تهران است، شاید چندان ساده نباشد.  همه اینها در کنار هم به همراه فضای عاشقانه ای که در دل تاریخ معاصرمان رقم می خورد، باعث ایجاد چالشی برای بازیگران این سریال به خصوص نقش های اصلی آن از جمله حسام منظور می شود.

آزیتا حاجیان در لباس عمه خانم

آزیتا حاجیان در لباس عمه خانم

ورود آزیتا حاجیان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تئاتر آغاز شد. او بعد از آن راهی سینما شد و فعالیت خود را در تلویزیون از سال ۷۰ و با سریال امام علی (ع) آغاز کرد.

او در این سریال به کارگردانی داوود میرباقری نقش کنیز رومی را بازی کرده بود.

او در طول این سال‌ها نقش مادران متفاوتی را بازی کرده است. یکی دیگر از نقش‌های خاص او در سریال تا ثریا بود که به دور از چشمان فرزندانش، پرستاری یک پیرمرد را انجام می‌دهد و بعد با او ازدواج می‌کند. اکنون او در سریال نجلا لباس یک شخصیت متفاوت را به تن کرده است.

سعید سعدی درباره نقش او می‌گوید: خانم حاجیان در این سریال نقش عمه نجلا را بازی می‌کند و می‌توان گفت یکی از نقش‌های متفاوت اوست و بینندگان با دیدن بازی او حتما غافلگیر خواهند شد.

او یک عمه واقعی است، اما این نقش با دیگر نقش‌هایی که بازی کرده، تفاوت دارد.

منبع: روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا