فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال خانه امن + خلاصه داستان و تصاویر

5/5 - (1 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال خانه امن + خلاصه داستان و تصاویر

در این بخش قصد داریم به معرفی بازیگران و خلاصه داستان سریال خانه امن بپردازیم که به کارگردانی احمد معظمی  برای پخش از شبکه یک سیما تولید شده است.

اسامی بازیگران سریال خانه امن و خلاصه داستان

«خانه امن» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری، محصول سال 1399 شبکه یک سیماست. حسین تراب ‌نژاد نیز نویسندگی آن را در 50 قسمت به عهده داشته است.

این سریال روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته و به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

ماجرای «خانه امن» برمی‌گردد به حضور داعش در ایران و ماجرای تروریستی که توسط وزارت اطلاعات خنثی می‌شود. این سریال به تهدیدات داعش و حمایت کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. این سریال امنیتی و جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است. همان طرح آمریکایی- عربی که در حقیقت برای ناامن کردن ایران در دستور کارشان قرار داده شد و جزو اهداف شوم و شیطانی‌شان بود.

داستان از اینجا شروع می‌شود: کمال سر تیم ضدتروریستی وزارت اطلاعات، طبق اخبار واصله مطلع می‌شود قرار است تیم‌های تروریستی داعش عملیات‌هایی را در ایران به راه بیندازند.کمال و تیمش با اطلاعاتِ دریافتی از خارج از کشور به ردزنی یکی از نیروهای داعش می‌پردازند تا از طریق او بتوانند رابطش در تهران را شناسایی کنند. طی این ماجرا پرونده پیچیده تروریستی و اقتصادی به هم گره می‌خورد…

بازیگران سریال خانه امن

بازیگران سریال خانه امن

اسامی زیادی در لیست بازیگران سریال خانه امن جای گرفته که می‌توان به حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز، حمید عطایی، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، سپیده خداوردی، سوگل طهماسبی، علیرضا رئیسی، شیوا ابراهیمی، شهره سلطانی، شایسته ایرانی، نیلوفر کوخانی، ارسطو خوشرزم، روژین رحیمی طهرانی، زهره نعیمی، سامان دارابی و… اشاره کرد.

نقش برخی بازیگران نیز به این شرح است:

  •  سیما تیرانداز نقش هدایت مدیرعامل یک مجتمع تجاری را بازی می‌کند که قصه‌اش موازی با داستان اصلی سریال روایت می‌شود.
  •  امین زندگانی هم ایفاگر نقش مردی به نام افشین یکی از ماموران اطلاعاتی و همکار کمال است.
  •  حمیدرضا عطایی نیز نقش مردی به نام کیان یکی دیگر از ماموران اطلاعاتی را بازی می‌کند که با کمال همکار است.
  •  سپیده خداوردی در این سریال نقش نرگس خواهر کمال را بازی می‌کند که یک پرستار است و برای برادرزاده هایش که مادر ندارند، مثل یک مادر است و از خود گذشتگی می‌کند.
  •  سوگل طهماسبی هم که معمولا ایفاگر نقش‌های مثبت در سریال‌های تلویزیونی است، در این مجموعه کاراکتر متفاوتی را بازی می‌کند. او نقش دختری به نام غزل را ایفا کرده که از یک جایی به بعد شخصیتش در داستان تغییر می‌کند.
  •  کاوه آفاق، خواننده موسیقی پاپ با سریال خانه امن برای اولین ‌بار به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون دیده خواهد شد. او در این سریال نقش صراف ثمین هدایت را بازی کرده است.

قضاوت با من است

قضاوت با من است

پرویز فلاحی پور نقش قاضی را در این سریال ایفا کرده که درباره تجربه همکاری با این تیم و حضور در این سریال می‌گوید: من پیش از این تجربه بازی در چنین فضایی را با سریال «یک روز قبل» که در دهه ۸۰ ساخته شد و همچنین سال گذشته با ترور خاموش داشتم و این سومین تجربه من در بازی در یک سریال امنیتی است.

با این تفاوت که در سریال یک روز قبل، نقش فرمانده عملیات را بازی کردم و در ترور خاموش هم نقش منفی بازی کردم و حالا در خانه امن نقش یک قاضی را ایفا می‌کنم. به دلیل حساسیت‌هایی هم که درباره چنین نقش‌هایی وجود دارد من سعی کردم خیلی آهسته و با تحقیق قدم بردارم.

در کنار فیلمنامه خوبی که آقای تراب نژاد با تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده بودند، نوشته شده بود، من هم با چند قاضی در این‌ باره صحبت کردم تا بتوانم به‌ خوبی در قالب این نقش قرار بگیرم و برای مخاطب هم باورپذیر باشد. می‌توانم بگویم کاملا با تحقیق و پژوهش این کار جلو رفته تا هنگام پخش با اعتراض یا حساسیتی روبه‌رو نشویم. امیدوارم مردم هم در این شرایط سخت حوصله دیدن سریال ما را داشته باشند.

مواجهه کمال با داعش

مواجهه کمال با داعش

حمیدرضا پگاه نقش یک مامور امنیتی به نام کمال را در این سریال بازی می‌کند. وی که پیش از این در مجموعه «زاویه هفتم» نقش یک پلیس و در فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» تجربه بازی در کارهای امنیتی را داشته در این ‌باره به جام‌جم می‌گوید:

همان‌طور که می‌دانید خط قصه درباره داعش است و کمال هم که من نقش آن را بازی می‌کنم، یک مامور امنیتی است. بیش از این نمی‌توانم توضیح بدهم و بهتر است که بیننده‌ها خودشان سریال را دنبال کنند.

وی در ادامه درباره تفاوت این نقش با نقشی که در قلاده‌های طلا بازی کرده بود نیز توضیح می‌دهد: به هر حال هر نقشی ویژگی‌های خودش را دارد. این نقش و سریال هم تفاوتش با کارهای قبلی در قصه و موضوع آن است که مربوط به داعش است.
پگاه همچنین درباره پیش‌بینی‌اش از استقبال مخاطبان هنگام پخش سریال هم بیان می‌کند: من نمی‌توانم در این ‌باره نظر قطعی بدهم. فقط می‌توانم بگویم که خیلی کار فشرده‌ای بود. با این حال همه عوامل سعی خودشان را کردند تا خروجی خوبی داشته باشد و مخاطبان هم سریال را دوست داشته باشند.

او در پایان نیز درباره نخستین تجربه همکاری‌اش با احمد معظمی می‌گوید: به نظرم آقای معظمی خیلی خوب کار خودشان را بلد هستند و در اجرا و بحث فنی کار هم بسیار حرفه‌ای و درجه یک هستند؛ بنابراین من به عنوان بازیگر خیالم سر کار راحت بود. امیدوارم هنگام پخش مخاطبان هم سریال را دوست داشته باشند.

 با شهروز خودم را محک زدم

 با شهروز خودم را محک زدم

شهروز ابراهیمی در این سریال با نام خودش بازی می‌کند و نخستین‌ بار است که چنین فضایی را در یک سریال تجربه می‌کند. وی درباره نقشی که در این سریال بازی می‌کند به جام‌جم می‌گوید: شهروز کاراکتر بسیار متفاوت و خاصی برای من است؛ البته اسم کاراکتر چیز دیگری بود که به شهروز تغییر کرد. شهروز، مباشر و دستیار کاراکتری است که سیما تیرانداز نقش آن را بازی می‌کند و یکی از جذابیت‌های این نقش برای من این است که کاراکتر منفی است و توانستم خودم را با این نقش محک بزنم؛ البته پیش از این با آقای معظمی نقش منفی کار کرده بودم.

اما کاراکتر شهروز بسیار خاص و متفاوت است. وی در ادامه عنوان می‌کند: خانه امن سریال پرتنش و پراکشنی است و قطعا می‌تواند در زمان پخش مخاطبان را با خود همراه کند؛ ضمن این ‌که داستان‌های جذابی دارد و همکاران خوب و حرفه‌ای هم در این کار بازی کرده‌اند.  ابراهیمی همچنین درباره همکاری‌اش با این کارگردان توضیح می‌دهد: این سومین همکاری من با آقای معظمی بود و خوشحالم که با این گروه دوست‌داشتنی همکاری می‌کنم، چون همکاری با این کارگردان بسیار لذتبخش بود و مدام درباره کاراکتر شهروز با هم صحبت می‌کردیم و تعامل خوبی هم داشتیم.

منابع: جام جم و تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا