فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال فاکتور هشت با عکس + نقش و خلاصه داستان

5/5 - (1 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال فاکتور هشت با عکس + نقش و خلاصه داستان

سریال فاکتور هشت یکی از ساخته های رضا کریمی می باشد که در آن بازیگران نام آشنایی چون ستاره اسکندری، پژمان بازغی، حسن جوهرچی، لادن طباطبایی و كوروش سلیمانی بازی داشته اند.

در ادامه به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان سریال فاکتور 8 می پردازیم.

سریال فاکتور هشت

«فاکتور هشت» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی رضا کریمی و تهیه کنندگی رضا جودی، محصول سال 1388 شبکه یک سیماست. نویسندگی این سریال را فیاض موسوی، سینا سعید وزیری و مهرداد نیکنام در 21 قسمت انجام داده اند.

داستان سریال

مجموعه تلویزیونی «فاکتور ۸» روایتگر دکتر ایرانمنش پزشک متخصص بیماران هموفیلی است که عاشقانه به معالجه بیماران خود می‌پردازد. او پسری شش ساله دارد که به این بیماری مبتلا است. تا اینکه دکتر شروع به تحقیقات می‌کند.

بازیگران سریال فاکتور هشت

بازیگر نقش
ستاره اسکندری دکتر ایرانمنش
پژمان بازغی  کاشفی
حسن جوهرچی دکتر کامیاب
لادن طباطبایی دکتر طارمی
کوروش سلیمانی  دکتر احسان
امیرکاوه آهنجان عظیم
فریبا نادری خواهر دکتر ایرانمنش
هومن برق نورد دکتر کامران
بهزاد خداویسی هاتف
قطب الدین صادقی  دکتر جلایر
ایرج راد دکتر صدرا
ناصر ممدوح  دکتر ایرانمنش

بازیگران سریال فاکتور هشت

سایر عوامل سریال

برخی دیگر از عوامل تولید سریال «فاکتور 8» عبارتند از دستیار اول کارگردان: مهدی گلستانه، منشی صحنه: مرجان تاجیک، عکس: مهدی شریفی، طراح صحنه و لباس: شیرین شازده احمدی، طراح چهره پردازی: مجید اسکندری، صدابردار: جواد مقدس، موسیقی: سید بهنام ابطحی، تدوین: مهدی جودی، مدیر تولید: شهاب علی بخشی، مدیر تصویربرداری: محمد افسری، تهیه کننده: رضا جودی، کارگردان: رضا کریمی.

بیوگرافی بازیگران سریال فاکتور هشت

در ادامه بیوگرافی کوتاه از برخی بازیگران سریال فاکتور هشت را مرور می کنیم.

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون متولد 25 خرداد 1353 در تربت حیدریه است. او خواهر لاله اسکندری بازیگر سینما می باشد. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده، مخصوصاً مجموعه نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش نرگس را در آن بازی می‌کرد.

ستاره اسکندری ازدواج کرده است.

پژمان بازغی

پژمان بازغی

پژمان بازغی  بازیگر سریال فاکتور هشت  نوزدهم مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانواده ۵ نفره در تهران متولد شد.

در دوران کودکی به واسطه شغل پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرده‌ است. پس از تولد ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ خانواده به تهران بازمی‌گردند.

بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همان‌ جا با سینما آشنا می‌شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی می‌کند.

پژمان بازغی در سال 86 با مستانه مهاجر ازدواج کرده است و دختری به نام نفس دارد.

حسن جوهرچی

حسن جوهرچی

حسن جوهرچی متولد ۶ مرداد ۱۳۴۷ بازیگر سینما و تلویزیون بود که در ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ درگذشت.

او لیسانس عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد. حسن جوهرچی بازی در سینما را در سال 1367 با فیل در تاریکی که بعد از پانزده سال کامل شد شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال 1370 با فیلم برخورد به کارگردانی سیروس الوند بود. حسن جوهرچی با بازی در سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1373 به شهرت رسید.

همسر حسن جوهرچی مهناز بیات، چهره پرداز است و دو فرزند به نامهای علی و آوا دارد. مهناز بیات در سال 1349 در تهران متولد شد.

کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی متولد سوم مرداد ۱۳۵۲ در کرمانشاه؛ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر است.

وی که تحصیلات دانشگاهی خود در رشتهٔ تئاتر را تا مقطع کارشناسی ارشد و طی سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به انجام رسانیده، فعالیت بازیگری خود در تئاتر و تلویزیون را از سال ۱۳۷۰ از شهر کرمانشاه و فعالیت خود در سینما را از سال ۱۳۷۸ با فیلم متولد ماه مهر آغاز کرده‌ است.

کوروش سلیمانی با عطیه سادات حسینی پور ازدواج کرده است و یک فرزند بنام مهرآفرین دارند.

فریبا نادری

فریبا نادری

فریبا نادری  متولد ۲۳ فروردین ۱۳۶۳ در تهران، بازیگر سینما تلویزیون است. او در تهران به دنیا آمد و یک برادر دارد. نادری که در جوانی با مسعود رسام که خیلی از او بزرگ‌تر بود ازدواج کرد، گفت که این ازدواج به تشخیص خودش انجام شده‌ است. مسعود رسام در سال 88 به علت بیماری سرطان درگذشت.

او برای بار دوم با مهرداد طباطبایی ازدواج کرده است و فرزندی بنام یارا دارد.

هومن برق نورد

هومن برق نورد

هومن برق نورد متولد پنجم دی ماه 1348 است و دارای دیپلم برق می باشد. وی فرزند کامران برق نورد است.

در یک خانواده با سه فرزند بزرگ شده است که یکی از خواهرانش کارگردان و دیگری استاد نقاشی ساکن خارج می باشد.

اولین کار تئاتری اش را در سال 1367 انجام داد و آقای جعفری او را به این عرصه وارد کرد. نخستین کار تلویزیونی او مجموعه بیداری به کارگردانی بهرام عظیمپور بود با بازی در سریال ساختمان پزشکان به شهرت رسید و محبوبیتش با بازی در سریال دودکش بیشتر شد.

هومن برق نورد سالها پیش ازدواج کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا