اخبار

گفت ‌و گو با شبنم قلی‌ خانی، بازیگر نقش نساء در سریال بیگانه ای با من است

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

گفت ‌و گو با شبنم قلی‌ خانی، بازیگر نقش نساء در سریال بیگانه ای با من است

شنیدن نام شبنم قلی ‌خانی تداعی کننده نقش‌های مختلفی در ذهن مخاطبان هست. از مریم مقدس گرفته تا یکتای هشت و نیم دقیقه و… حالا او در سریال بیگانه‌ای با من است قهرمان قصه هست. او ایفاگر نقش نساء است.

گفت ‌و گو با شبنم قلی‌ خانی، بازیگر نقش نساء در سریال بیگانه ای با من است

شنیدن نام شبنم قلی ‌خانی تداعی کننده نقش‌های مختلفی در ذهن مخاطبان هست. از مریم مقدس گرفته تا یکتای هشت و نیم دقیقه و… حالا او در سریال بیگانه‌ای با من است قهرمان قصه هست. او ایفاگر نقش نساء است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این ‌که شما گزیده‌ کار هستید و آخرین سریال ‌تان به نام آنام سه سال پیش روانه آنتن تلویزیون شد، سریال بیگانه‌ای با من است، چه ویژگی‌هایی داشت که شما را به ذوق آورد تا در این اثر بازی کنید؟ می‌گوید: بعد از سریال آنام، پیشنهادهای زیادی برای بازی در سریال‌های تلویزیونی داشتم، حتی اکثر سریال‌هایی که در سال‌های اخیر تولید و پخش شده، فیلمنامه‌اش یک بار به من پیشنهاد شد، اما شخصا دغدغه‌ام، ایفای نقش‌هایی است که در طول قصه تاثیرگذار باشد نه این‌که صرفا خالق یک شخصیت منفعل در قصه باشم.

ضمن این ‌که کارگردان نقشی به‌ سزا در قصه دارد و این موضوع برای من از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه می‌دهد: منظور این نیست که خدای ناکرده فیلمنامه‌های پیشنهاد شده، ضعیف بودند. فقط احساس می‌کردم برخی نقش‌های پیشنهاد شده، منفعل و در داستان تاثیرگذار نیستند، اما وقتی سریال بیگانه‌ای با من است، مطرح شد؛ احساس کردم نقش نسا نه تنها در پیشبرد قصه تاثیرگذار است، بلکه ویژگی‌های رفتاری این شخصیت برایم تازگی دارد.

شخصیت ‌پردازی ‌های منسجم و حضور آقای امینی در کسوت کارگردان از دیگر دلایلی بود که من را جذب کرد.

این هنرمند کار کردن با احمد امینی را افتخار بزرگی می‌داند و ادامه می‌دهد: پانزده سال پیش اولین همکاری ما در قالب سریال اولین و شب آرامش شکل گرفت و خوشحالم برای دومین ‌بار این همکاری خوب اتفاق افتاد.

قلی‌ خانی با مثبت ارزیابی‌ کردن اثرات کارهایش روی مردم توضیح می‌دهد: علاقه‌مندم در آثاری بازی کنم که شاهد اثرگذاری‌اش روی مردم باشم. به یاد دارم وقتی سریال هشت‌ و نیم دقیقه با بازی من پخش شد، بسیاری از خانم‌ها در اماکن عمومی با دیدن من تاکید می‌کردند نقش یکتا خیلی روی آنها خیلی تاثیرگذار بوده و با دیدن این نقش تصمیم گرفتند آنها هم روی پای خودشان بایستند. همچنین در سریال آنام که نقش آرزو را بازی کرده ‌بودم با بازخورد خوب مردم به ‌ویژه مادران روبه‌رو شده ‌بودم.

بازیگر نقش نسا تاکید می‌کند: در مجموع در طول 22سالی که از فعالیتم می‌گذرد از هیچ کاری پشیمان نیستم و نقش‌هایی را که بازی کرده‌ام دوست دارم، چون در جامعه تاثیرگذار بودند. نقش نساء در سریال بیگانه‌ای با من است هم این ویژگی را دارد.

این هنرمند درباره این‌ که نقش نساء برایتان چه ویژگی‌هایی داشت که شما را به کار ترغیب کرد، می‌گوید: دروغ یک مساله اجتناب‌ناپذیر است و موضوع اصلی سریال بیگانه‌ای با من است، دروغ هست. شخصیت اصلی قصه دروغی می‌گوید که به قول خودش مصلحتی است، اما جریانی شکل می‌گیرد.حال ما در این سریال به چرایی این ماجرا هم می‌پردازیم.

وی عنوان می‌کند: گرچه نساء دروغی می‌گوید، اما رفتار منفی از او نمی‌بینیم، به همین دلیل تماشاگران با او همذات ‌پنداری می‌کنند و حتی گاهی دلشان به حال او می‌سوزد. بینندگان این شخصیت را در سه مقطع زمانی می‌بینند. قصه از اواخر دهه 60 آغاز می‌شود و دو مقطع 10ساله بعد از آن هم خواهید دید.

قلی‌ خانی درباره این‌ که آیا این نقش برایتان جای چالش بیشتری داشته، می‌گوید: نسا در موقعیت‌های مختلف زندگی قرار می‌گیرد و همین منجر به شکل‌گیری چالش‌های فراوان برای او می‌شود و همین موارد برایم جذابیت داشت، زیرا می‌توانستم خودم را محک بزنم. البته به این نکته باید اشاره کنم که گروه برای تولید این سریال، شرایط سختی هم پشت ‌سر گذاشت.

کار از تابستان 98 شروع شد و اول آبان 99 به پایان رسید. ضبط بخش‌هایی از سریال با شرایط خاص کرونا همراه شد و همین موضوع شرایط را سخت و استرس‌زا کرده بود. خوشبختانه این کار به خوبی و خوشی تمام شد و اتفاق بدی نیفتاد. فقط چند روز پیش خبر فوت استاد خوبم پرویز پورحسینی را شنیدیم که در این سریال هم همبازی بودیم. این خبر به ‌شدت تلخ بود و جامعه هنری را غصه‌دار کرد.

گفت ‌و گو با شبنم قلی‌ خانی، بازیگر نقش نساء در سریال بیگانه ای با من است

وی درباره همکاری با زنده‌یاد پرویز پورحسینی در سریال بیگانه‌ای با من است توضیح می‌دهد: یک ‌سال ‌و نیم با شادروان در این سریال همبازی بودم و نقش پدرشوهر را در سریال بازی می‌کرد. من از ایشان بسیار آموختم. غیر از سریال بیگانه‌ای با من است در آثار دیگری همبازی بودیم و بسیار حیف شد که این استاد نازنین را از دست دادیم.

قلی‌ خانی درباره سختی کار در روزهای کرونایی تاکید می‌کند: گرچه به خاطر کرونا شرایط استرس ‌زایی داشتیم، اما مدیریت خوب آقایان بهروز مفید تهیه‌کننده، احمد امینی کارگردان فاز یک و آرش معیریان کارگردان فاز 2 تاثیر بسیار زیادی داشت، زیرا این سریال بسیار پر لوکیشن و پر کاراکتر بود. امیدوارم مخاطبان خوب تلویزیون این سریال را دوست داشته باشند و خستگی ما بعد از این همه مدت در بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که احمد امینی تا چه میزان دست شما را هنگام بازی باز می‌گذاشت؟ توضیح می‌دهد: آقای امینی کارگردان باتجربه‌ای است. بازی در سریال بیگانه‌ای با من است، دومین همکاری ما بعد از سریال اولین شب آرامش در سال 84 بود.

خوشبختانه این تجربه خوب دوباره تکرار شد و با توجه به این ‌که از قبل با روش کار او آشنا بودم. همچنین می‌دانستم به کارشان همیشه اشراف دارند و حساسیت زیادی روی تک‌تک پلان‌ها و سکانس‌ها دارند، بنابراین با اطمینان خاطر پذیرفتم. برای نقش نساء مواردی را پیشنهاد می‌کردم و اگر با منطق داستان همراه بود، آقای امینی انعطاف داشتند و می‌پذیرفتند. درمجموع شرایط حاکم بر کار تعاملی و صمیمانه بود.

منبع: روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا