فرهنگ و هنر

بازیگران و خلاصه داستان سریال کوچه اقاقیا + نقش ها

5/5 - (1 امتیاز)

بازیگران و خلاصه داستان سریال کوچه اقاقیا + نقش ها

 

سریال کوچه اقاقیا به کارگردانی رضا عطاران ساخته شده است. در ادامه به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان سریال می پردازیم که در ۸۳–۱۳۸۲ تولید شده است.

سریال کوچه اقاقیا

 

«کوچهٔ اقاقیا» سریال کمدی ایرانی ساخته رضا عطاران تولید ۸۳–۱۳۸۲ در شبکه تهران می باشد. فیلمنامه کوچه اقاقیا را سروش صحت در نود قسمت نوشته و تهیه کنندگی آن را همایون ایزدپناه انجام داده است.

این سریال برای اولین بار در سال 83 از شبکه تهران پخش شد و بارها نیز از دیگر شبکه های سیما پخش شده است.

داستان سریال

 

«کوچه اقاقیا» داستان مردی پا به سن گذاشته با بازی مرحوم منوچهر نوذری است که در خانه قدیمی خود زندگی می کند. همسر او گلنساء چند سال قبل فوت کرده است، اما مدتی است که شب ها به خواب او می آید و درباره مسائل مختلف با او صحبت می کند. این رویا ها باعث می شود فرزندان او نسبت به سلامت پدر نگران شوند و به خانه پدر بیایند. حضور آنها در خانه باعث به وجود آمدن ماجراهای طنزی می شود.

در سریال کوچه اقاقیا، خود عطاران نقش یکی از پسرها را بازی می کند که مدتی در زندان بوده و حالا که آزاد شده تلاش می کند، گذشته خود را جبران کند؛ هرچند اعضای خانواده دوست ندارند کسی از این موضوع باخبر شود.

در این سریال زنده یاد باقر صحرارودی و ساقی زینتی نقش زن و شوهری را بازی می کنند که سال هاست در این خانه به عنوان سرایدار زندگی می کنند و به نوعی از همه اتفاقات و رازهای خانه باخبر هستند.

بازیگران سریال کوچه اقاقیا

بازیگران سریال کوچه اقاقیا

 

بازیگر نقش
منوچهر نوذری نصرت خان تهرانی
باقر صحرارودی میکاییل دربندی
شهاب عسگری فریدون تهرانی
رضا شفیعی جم فرهاد تهرانی
یوسف تیموری  علیرضا تهرانی
رضا عطاران فرامرز تهرانی
علی صادقی شهروز
ساقی زینتی  طلعت
روشنک عجمیان گلچهره تهرانی
کتایون امیرابراهیمی  گلنسا
شقایق دهقان  نیلوفر میرغضب زاده
مجید صالحی گُشتاسب
کوروش معصومی شهرام
محمدرضا حقگو  دکتر افشار
زهره مجابی  مهناز
ناصر گیتی جاه آقا نوری
افشین سنگ چاپ ضیا
خشایار راد  فریبرز حسام
علیرضا جعفری  مصیب
یوسف پشندی  آقا غلام
حسین شهاب  شهرام چرچیل
عارف لرستانی  جلال
فاطمه دانش زاد  مادر نیلوفر

سریال کوچه اقاقیا

سایر عوامل

 

برخی دیگر از عوامل مجموعه تلویزیونی کوچه اقاقیا عبارتند از: طراح نور: منوچهر شمسایی، مدیر نورپردازی: عبادالله به افروز، طراح گریم: مریم شکرایی، طراح صحنه: فروزان جلیلی فر، طراح لباس: نسیم سیگارودی، تصویربرداران: زین الدین علامه و منصور آذرگل، مدیر صدابرداری: رضا کشاورز، تدوین: علی اشتیاق، مدیر فنی: شاهرخ معزی، عکاس: محمد فوقانی، موسیقی: حمیدرضا صدری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: شهرام باباپور، دستیار کارگردان: افشین سنگ چاپ، منشی صحنه: ندا معتمدی، کارگردانی تلویزیونی: محمود رضایی، طراح- نویسنده و کارگردان: رضا عطاران.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا