اخبار

فیلم زیر نور ماه | اسامی بازیگران و داستان فیلم زیر نور ماه + نقش آنها

5/5 - (1 امتیاز)

فیلم زیر نور ماه | اسامی بازیگران و داستان فیلم زیر نور ماه + نقش آنها

فیلم زیر نور ماه به کارگردانی رضا میرکریمی، با حضور بازیگران سینما و تلویزیون در سال 1379 ساخته شده است. در ادامه به معرفی تمام بازیگران و نقش آنها و خلاصه داستان فیلم می پردازیم.

اسامی بازیگران فیلم زیر نور ماه و خلاصه داستان

«زیر نور ماه» عنوان فیلم سینمایی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی رضا میرکریمی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی می باشد. این فیلم برای اولین بار در سال 1379 روی پرده سینما رفت و فروش خوبی نیز در گیشه داشته است.

فیلم زیر نور ماه بارها از شبکه های سیما بازپخش شده است و حال نیز قرار است در روز پنجشنبه ساعت 10:00 به روی آنتن شبکه سه سیما برود.

خلاصه داستان فیلم

داستان  «زیر نور ماه» دربارهٔ طلبه‌ای به نام سید حسن است که معتقد است چون مانند پدربزرگش میان مردم نیست و نفسش تأثیری ندارد نمی‌تواند لباس روحانیت را بپوشد و تنها برای دلخوشی خانواده اش چنین می‌کند.

خلاصه داستان: یک طلبه علوم دینی، هنگام پایان تحصیل و ملبس شدن به لباس روحانیت، دچار شک و تردید شده و می ترسد که علمش خالص و برای خدا نباشد. انگیزه اولیه او از تحصیل علوم حوزوی برآورده کردن آرزو و نذر پدر در این مورد بوده و نیز نزدیک شدن به شخصیت پدر بزرگ که به عنوان فردی امین و روحانی، در روستا به مشکلات مادی و معنوی مردم رسیدگی می کرده است.

او می خواهد به روستا برگردد و مرثیه خوان درد و رنج های اهل بیت علیهم السلام باشد و طرفدار مظلوم و دشمن ظالم و برای برپایی حدود و احکام الهی تلاش کند، اما در خود آمادگی روحی برای پذیرفتن این مسئولیت و درآمدن به این نقش را نمی بیند. روزی برای خرید لباس و نعلین و عبا و قبا بیرون می رود، در راه بازگشت، دزدی لباس ها را از او می دزدد. دزد یک نوجوان بزهکار است و در مسیر خاصی آدامس فروشی می کند. او کف دست سید جوان را می خواند و … .

بازیگران فیلم زیر نور ماه

بازیگران فیلم زیر نور ماه

بازیگر نقش
حسین پرستار سيدحسن
حامد رجبعلی جوجه
مهران رجبی مدیر مدرسه علمیه
علی بکانیان جلال
محمود نظرعلیان رستم
اصغر حیدری مجید
بهرام شاکری پهلوان
محمد سلیمان پور نوازنده
شقایق دهقان خواهر جوجه
محمد خانی عریضه نویس
فرشته صدرعرفایی خواهر مجید
بهاره نامجو پرستار
محمد شهی خیاط
محمدحسین پناهی طلبه تازه وارد
داوود خیری کتاب فروش

فیلم زیر نور ماه

سایر عوامل فیلم

برخی دیگر از عوامل تولید فیلم سینمایی «زیر نور ماه» عبارتند از: دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: جمشید بهمنی، منشی صحنه: رضا بهاری، دستیار اول فیلمبردار: مصطفی بافرونی، طراح صحنه و لباس: رضا ترابی، میکس: مسعود بهنام، صداگذاری: مسعود بهنام و محمود موسوی نژاد، صدابردار: محمد مختاری، تدوین: نازنین مفخم، مدیر تولید: جواد نوروزبیگی، آهنگساز: محمدرضا علیقلی، طراح اولیه فیلمنامه: منوچهر محمدی، مشاور فیلمنامه: سیدناصر هاشم زاده، تهیه کننده: منوچهر محمدی، نویسنده و کارگردان: رضا میرکریمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا