اخبار

فیلم سفر صفرعلی | اسامی بازیگران و خلاصه داستان فیلم سفر صفرعلی

5/5 - (3 امتیاز)

فیلم سفر صفرعلی | اسامی بازیگران و خلاصه داستان فیلم سفر صفرعلی

فیلم تلویزیونی سفر صفرعلی به کارگردانی سید حمیدرضا رفائی  ساخته شده و سجاد دیرمینا، محمد فیلی، آتش تقی پور و آیسان والی از جمله بازیگران آن هستند.

اسامی بازیگران فیلم سفر صفرعلی و خلاصه داستان

«سفر صفرعلی» با نام قبلی «من و خودم یهویی» عنوان فیلم تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیدحمیدرضا رفائی و تهیه کنندگی حسن دهقان، محصول سال 1398 به سفارش سیمای استان ها می باشد که برای اولین بار سال 99 در آذرماه از شبکه یک سیما پخش شد.

نویسندگی این فیلم بر عهده مهرداد نیکنام بوده و تصویربرداری آن در سه شهر زنجان، طارم و سلطانیه در 110 سکانس از تاریخ 14 دی ماه آغاز و در15 بهمن ماه 98 به اتمام رسیده است.

این فیلم تلویزیونی روایتگر زندگی فردی به ‎نام صفر علی است که در اواخر دوران قاجاریه زندگی می‌کند و تلاش دارد با ماشین زمان مدائن ‌الزمان ضمن سفر به گذشته و آینده به بررسی مشکل کم آبی فلات ایران در ادوار مختلف بپردازد. وی در اثر خطای ماشین زمان به سال1398 می آید و مبهوت و وحشت‌زده از زندگی ماشینی، متوجه می‌شود مشکل کم آبی و کاهش نزولات جوی پس از گذشت سال‎ های طولانی در ابعادی جدیدتر دامنگیر کشور شده است.

فیلم سفر صفرعلی

در کنار داستان اصلی مسائلی مانند اهمیت صنایع دستی استان، به ‎ویژه صنعت چاقو، ملیله، مس و چارق‎ دوزی، ابنیه و اماکن تاریخی و موضوع انتخابات و ضرورت یک انتخاب خوب و اصلح و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی هم در پیچ و خم سیر تاریخی صفر علی پیش می ‎آید و پیام ‎های مهمی مانند مصرف بهینه آب در بخش‎ های مختلف به‎ ویژه کشاورزی و خانگی، همچنین انتقال مفاهیم فرهنگی ارزشمند بودن این نعمت بزرگ الهی به نسل‎ های آینده در قالب دیالوگ ‎های ظریف گنجانده شده است.

در این تله فیلم 65 بازیگر از چهره‌های مشهور ملی و بومی حضور دارند و برای تصویربرداری از 42 لوکیشن تاریخی و 20 لوکیشن شهری استفاده شده است.

بازیگران فیلم سفر صفرعلی

بازیگران فیلم

سجاد دیرمینا، محمد فیلی، آتش تقی پور، فرهاد تاوتلی، آیسان والی، پوریا تاری، صفرعلی کریمی، مشهود ابراهیم خانی، داوود نجفی، رضا سخنور، محمود محمدی، نرگس احمدی، مریم باقری، سینا اعلایی، روح اله فیروزی، حسین اسماعیلی، پرستو پیوندی، ماهورا نجفی و حسام مرادی بازیگران فیلم سفر صفرعلی هستند.

فیلم های سید حمیدرضا رفائی

سایر عوامل فیلم

عوامل تله فیلم سفر صفرعلی عبارتند از: کارگردان: سیدحمیدرضا رفائی، تهیه کننده: حسن دهقان، نویسنده: مهرداد نیکنام – سینا سعید وزیری، ناظر کیفی: داریوش مختاری، دستیار اول کارگردان: محمد رسولی واشقانی، برنامه ریز: محمد رحمانیان، مجری طرح و مدیر تولید: عباس خالقی، صدابردار: محمد رضا مرتضایی، فیلمبردار: علیرضا بیات، طراح لباس و گریم: زهرا بابایی، طراح صحنه: محمد رحمانیان، منشی صحنه: زهرا شادلو.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا