فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال مدینه + عکس با بیوگرافی و داستان

4.3/5 - (33 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال مدینه + عکس با بیوگرافی و داستان

سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم تولید شده است و پریوش نظریه، شیوا خسرومهر، آتیلا پسیانی و مهدی سلطانی از جمله بازیگران آن هستند. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام هنرپیشه ها و خلاصه داستان سریال بپردازم.

اسامی بازیگران سریال مدینه + عکس با بیوگرافی و خلاصه داستان

«مدینه» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی زینب تقوایی، محصول سال 1393 شبکه یک سیماست که برای اولین بار در ماه مبارک رمضان سال 93 سال پخش شد.

نویسندگی این سریال ۲۸ قسمت ی را سعید نعمت الله بر عهده داشته است.

خلاصه داستان سریال مدینه

 این سریال سرگذشت زنی به نام مدینه را روایت می‌کند که پس از فوت همسرش، جهان، تصمیم می‌گیرد کارخانه به‌ جا مانده از وی را اداره کند. او برای این کار از پسر خوانده‌اش بهمن کمک می‌گیرد. جهان در کارخانه شریکی به نام عبدی داشته و حالا بهمن برای خریدن سهم شریک‌ شان مبلغ هنگفتی پول نزول می‌کند، اما ماجرا طوری که مدینه و بهمن انتظار داشتند، پیش نمی‌رود و عبدی کشته می‌شود.

در اولین قسمت سریال «مدینه» می بینیم مدینه (با بازی پریوش نظریه) که از مرگ شوهرش مطلع شده است، بعد از 20 روز در دریا به همراه پسرش(با بازی مهرداد صدیقیان) به دنبال جسد شوهرش می گردد اما بعد مدتی دست خالی و ناکام از پیدا کردن جسد شوهر به تهران باز می گردد .

مدینه بعد از برگزاری مراسم چهلم و به کارخانه به ارث مانده از شوهرش می رود و در آنجا متوجه تقلب و حقه بازی های شریک شوهر(با بازی مهدی سلطانی) می شود و… . تلاش مدینه برای نجات کارخانه و گرفتن حق فرزندانش از شریک شوهر مرحومش داستان این سریال را می سازد.

بازیگران سریال مدینه

بازیگران سریال مدینه

اسامی بازیگران سریال مدینهنقش ها
پریوش نظریهمدینه کاشانی
شبنم مقدمی روحی
مهرداد صدیقیان 
آناهیتا افشارهانیه
مریم کاویانیمادر هانیه
آرام جعفریسارا
داریوش سلیمی 
آرش آصفی 
علی صالحی 
آزاده شمس 
رابعه مدنی 
امیر حمیدزاده 
آزاده مهدی زاده 
مجید صالحیعزیز
گلاره عباسی بیتا
آتیلا پسیانیجهان
بهزاد فراهانی بلبل
مهدی سلطانیعبدی

بازیگران خردسال:

  • آرتین حیدری
  • عسل خسروانی

بازیگران مهمان:

  • رضا رویگری در نقش شهرام
  • سیدمهرداد ضیایی  نقش خسرو
  • حمیدرضا هدایتی
  • لیندا کیانی در نقش مینا
  • شیوا ابراهیمی نقش پرستار
  • بهنوش صادق
  • عطیه غبیشابی
  • فریماه ارباب
  • مریم بوبانی در نقش طاهره
  • ستایش زیبایی
  • مجید شهریاری
  • حسین شهاب
  • مجید علیزاده
  • اسماعیل سلطانیان
  • کریم قربانی
سریال مدینه

سایر عوامل سریال مدینه

برخی از عوامل تولید سریال «مدینه» عبارتند از: عکاس: بهرنگ دزفولی زاده، تیتراژ: امین مبارکی، منشی صحنه: محسن بهاری، دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، دستیار دوم کارگردان: داوود زادق آبادی، مدیر برنامه ریزی: فهیمه کمالی، طراح چهره پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، مدیر صدابرداری: هادی افشار، صداگذاری و ترکیب صداها: مهرداد جلوخانی، دستیار تهیه: محمد نبی تقوایی، موسیقی: کارن همایونفر، تدوین: خشایار موحدیان و سعید سیاح، تصویربردار: حسین قلی پور، تهیه کننده: زینب تقوایی، کارگردان: سیروس مقدم.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پریوش نظریه

پریوش نظریه

پریوش نظریه متولد سوم بهمن ماه ۱۳۴۸ در (گچساران) بازیگر، فیلمساز و عکاس می باشد. او دارای لیسانس تئاتر از دانشگاه هنر است. از مهمترین کارهای پریوش نظریه می توان جشن دلتنگی و سایه بان را نام برد.

پریوش نظریه ازدواج کرده و دختری به نام آناهیتا دارد.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی متولد ٣ فروردین ماه ۱۳۵۱ در تهران، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون است.

او دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. شبنم مقدمی دو ترم هم پرستاری خوانده است ولی به دلیل عدم علاقه تغییر رشته داد، وی عاشق شعر و رمان و دستی در نوشتن هم دارد.

شبنم مقدمی در سال 1383 با علیرضا آرا ( هنرپیشه و کارگردان، متولد سال 1354 در تهران) ازدواج کرده است.

مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان متولد بهمن ماه ۱۳۶۷ در تهران است و دارای دیپلم پیش دانشگاهی ریاضی می باشد.

او در یک خانواده 4 نفره متولد شد و  یک برادر دارد.

صدیقیان از کودکی کار تئاتر را به صورت غیر حرفه ای در مدرسه انجام می داده، اولین موفقیتش این بود که سرپرست یک گروه تئاتر در مدرسه شده و در مسابقات بین مدارس مقام اول را کسب کرده و بعد چند بار دادن تست بازیگری، در سال ۸۴ برای فیلم عصر جمعه مونا زندی تست می دهد و قبول می شود.

مهرداد صدیقیان تاکنون ازدواج نکرده است.

آناهیتا افشار

آناهیتا افشار

آناهیتا افشار متولد 7 هفتم مرداد ماه 1365 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

رشته تحصیلی اصلی او نقاشی بوده است و از یازده سالگی در تئاتر حضور داشته است. وی فعالیت حرفه ای خود در تلویزیون از سال 1384 با با بازی در سریال متهم گریخت شروع کرد اما با سریال سه در چهار به خوبی شناخته شد.

آناهیتا افشار ازدواج کرده است و متاهل می باشد.

مریم کاویانی

مریم کاویانی

مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱ تیر ۱۳۴۹ در اهواز است.

او فارغ‌التحصیل رشته پرستاری است و فعالیت هنری خود را در مقام بازیگر از سال ۱۳۸۳ با فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه آغاز کرد.

مریم کاویانی از ازدواج اول خود یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ است. همچنین در سال ۱۳۹۷ برای دومین بار با رامین مهمان پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد.

آتیلا پسیانی و دخترش

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی متولد ١٠ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و پسر جمیله شیخی (بازیگر و هنرپیشه) است.

او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک ‌نازی، تجربه کرد.

آتیلا پسیانی با فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ازدواج کرده، و دارای دختری به نام ستاره و پسری به نام خسرو هستند که هر دو بازیگر تئاترند.

مهدی سلطانی در سریال مدینه

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی بازیگر سریال افرا متولد سال ۱۳۵۰ در شیراز است، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران) گرفته‌ است.

همچنین وی فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال ۱۳۷۸، دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون Avingon فرانسه در سال ۱۳۷۸ و عضو هیئت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

او در سال ۱۳۷۱ وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد. مهدی سلطانی در سال 1379 ازدواج کرده است و در 27 ام آبان ماه سال 92 صاحب یک دختر بنام روژا شده است. به گفته خودش همسرش خانه دار است و همیشه در کارهای خرید و آشپزی به او کمک می کند.

لیندا کیانی در سریال مدینه

لیندا کیانی

لیندا کیانی متولد ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در آبادان، و دارای یک خواهر و ۴ برادر می باشد. کیانی دوره کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه مفید گذرانده ‌است.

فعالیت‌های هنری را با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری در کلاس‌های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد. پس از این دوره، در کلاس‌های فن بیان و بدن آقای حمید سمندریان و خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد.

لیندا کیانی ازدواج کرده است.

مجید صالحی

مجید صالحی

سید مجید صالحی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده و ترانه‌سرای است.

او در تهران خیابان امین الملک (امامزاده حسن) به دنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم ریاضی و فیزیک در سن هجده سالگی با شرکت در مؤسسهٔ بازیگری رسام هنر و کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان، این حرفه را به‌ طور جدی دنبال کرد.

صالحی در سال ۱۳۸۰ مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر خود را از دانشکده هنر و معماری تهران اخذ نمود و کارشناسی ارشد خود در همین رشته و دانشگاه را نیز در سال ۱۳۹۴ دریافت کرد. وی هم‌اکنون در مؤسسهٔ فرهنگی و هنری اندیشهٔ ماهان زیر نظر امیر دژاکام مشغول تدریس می‌باشد.

مجید صالحی با رامینه اکبری خادم ازدواج کرده است و دو فرزند به نام های حنا و آروین دارد.

عکس بازیگران سریال مدینه

گلاره عباسی

گلاره عباسی

گلاره عباسی متولد تیرماه ۱۳۶۲ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون و از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ می‌باشد. وی همچنین فارغ‌التحصیل معماری از دانشکده هنر است.

او فعالیت خود در سینما را به طور حرفه ای در سال 1387 با بازی در فیلم یک گزارش واقعی شروع کرد.

گلاره عباسی در سال 1394 با ادیب راد ازدواج کرده است.

آرام جعفری

آرام جعفری

آرام جعفری در بیست و دومین روز از بهمن ماه سال 1359 در تهران متولد شد. وی مدرک لیسانس خود را در رشته گرافیک دریافت کرده و همچنین او فارغ التحصیل رشته نقاشی در دانشکده سوره است.

آرام جعفری فرزند دوم یک خانواده چهار نفره است و یک برادر بزرگتر به نام آرمین دارد، گرچه او متولد تهران است ولی اصالتا تبریزی میباشد. آرام و برادرش هر دو ازدواج کرده و متاهل هستند. پدر ایشان مدیر کل اداره اقتصاد بودند و در سال 1376 فوت کردند.

آرام جعفری در سال 1394 ازدواج کرده و متاهل است، اما هنوز صاحب فرزندی نشده است.

بهزاد فراهانی

بهزاد فراهانی

بهزاد فراهانی بازیگر سریال پس از باران ،  متولد اول بهمن ماه ۱۳۲۳ در اراک، بازیگر و فیلمنامه‌نویس است.

وی فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس رشته نمایش از دانشکده هنرهای دراماتیک و تئاتر ملی فرانسه (استراسبورگ) می باشد.

او فعالیت هنری خود را از ۱۶ سالگی با بازی در تئاتر نزد خسرو مفید آغاز کرده است.

بهزاد فراهانی با فهیمه رحیم نیا که او هم از بازیگران سینما و تئاتر است در سن 23 سالگی در سال 1346 ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج نیز سه فرزند  دو دختر به نام های شقایق و گلشیفته و یک پسر به نا آذرخش می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا