بیوگرافی

بیوگرافی الهام اخوان و همسرش + ناگفته ها و عکس

1.2/5 - (15 امتیاز)
بیوگرافی الهام اخوان و همسرش + ناگفته ها و عکس

الهام اخوان یکی از بازیگران جوان و با استعداد سینما و تلویزیون ایران است. او در سال های اخیر با بازی در نقش های متفاوت توانسته است توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در ادامه این مطلب، بیوگرافی الهام اخوان و همسرش با ناگفته ها و عکس جدید این بازیگر محبوب را مشاهده می کنید.

بیوگرافی الهام اخوان و همسرش + ناگفته ها و عکس

بیوگرافی الهام اخوان بازیگر

  • نام: الهام
  • نام خانوادگی: اخوان
  • تاریخ تولد: 1367/6/9
  • محل تولد: تهران
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • مدرک تحصیلی: کارشناسی تئاتر و کارشناسی ارشد کارگردانی

زندگینامه الهام اخوان

الهام اخوان در تاریخ ۹ شهریور ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمد. او در خانواده ای متوسط و مذهبی بزرگ شد. پدرش کارمند بانک و مادرش پوران میرزایی کارمند مخابرات بودند. او یک خواهر به نام عطیه و یک برادر به نام امیر دارد. الهام اخوان در اصفهان به مدرسه رفت و در دوره دبیرستان ریاضی و فیزیک خواند.

پدر و مادر الهام اخوان

شروع فعالیت هنری

الهام اخوان از کودکی علاقه زیادی به هنر و به ویژه بازیگری داشت. او می گوید که در ۱۱ سالگی با دیدن فیلم آمریکایی «همشهری کین» به کارگردانی اورسن ولز عاشق بازیگری شد و از آن زمان به فکر بازیگر شدن بود.

الهام اخوان در ۱۶ سالگی شروع به رفتن به کلاس های تئاتر کرد و در اصفهان اولین تجربه تئاتری خود را به کارگردانی ابراهیم ابراهیمان داشت. سپس برای تحصیل راهی تهران شد و در ۱۹ سالگی به کلاس های بازیگری استاد سمندریان رفت. او در همان سال ها کنکور داد و وارد دانشگاه هنر تنکابن شد و در رشته تئاتر لیسانس گرفت. او همچنین در رشته کارگردانی فوق لیسانس گرفت. الهام اخوان در دوران تحصیل خود به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان در فیلم ها و سریال های مختلف حضور داشت. او می گوید که از کار در پشت صحنه خیلی چیزها یاد گرفته و از این تجربه راضی است.

نمایش من و شما و اولین تجربه سینمایی

الهام اخوان در سال ۱۳۹۷ با اجرای نمایش «من و شما» به کارگردانی امیرحسین آرمان در سالن انتظامی توجه ها را به خود جلب کرد. از آنجا بود که توسط بروز نیک نژاد (کارگردان) و سعید خوانی (تهیه کننده) برای بازی در فیلم سینمایی «دوزیست» دعوت شد. این فیلم اولین تجربه سینمایی الهام اخوان بود که در آن نقش مریم را بازی کرد. او در کنار بازیگرانی چون جواد عزتی، ستاره پسیانی و مهدی پاکدل به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در سال ۱۳۹۸ اکران شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

با سریال باخانمان در تلویزیون

الهام اخوان در سال ۱۳۹۹ با سریال «باخانمان» به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی وارد تلویزیون شد. این سریال در تلویزیون پخش شد و الهام اخوان در آن نقش گوهر را بازی کرد. او در کنار بازیگرانی چون شهره لرستانی، حسن پورشیرازی، شقایق دهقان و حسام محمودی به ایفای نقش پرداخت. این سریال مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و الهام اخوان نیز با بازی خود تحسین ها را به خود جلب کرد.

الهام اخوان

نقش آفرینی در سریال دودکش

الهام اخوان در سال ۱۴۰۰ با سریال «دودکش ۲» به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی دوباره به تلویزیون بازگشت. این سریال ادامه سریال «دودکش» بود که در سال ۱۳۹۶ پخش شده بود. الهام اخوان در این سریال نقش گندم گماسایی را بازی کرد. او در کنار بازیگرانی چون هومن برق نورد، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، نگار عابدی، امیرحسین رستمی و الناز حبیبی به ایفای نقش پرداخت. این سریال نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و الهام اخوان با بازی خود از نظر منتقدان و مخاطبان مورد تایید قرار گرفت.

بازی در سریال آفتاب پرست

الهام اخوان در سال ۱۴۰۱ با سریال «آفتاب پرست» به کارگردانی بروز نیک نژاد و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی در شبکه نمایش خانگی حضور یافت. این سریال یک کمدی طنز است که در آن الهام اخوان نقش مژگان را بازی می کند. او در کنار بازیگرانی چون پژمان بازغی، باران کوثری، حمیدرضا آذرنگ و گوهر خیراندیش به ایفای نقش پرداخت. الهام اخوان با بازی خود در این سریال نیز مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است.

الهام اخوان بازیگر

ایفای نقش در سریال مرداب

الهام اخوان در در سال 1402 با سریال مرداب به شبکه نمایش خانگی برگشت. این سریال به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی محمد شایسته است که محصول اختصاصی فیلم نت می باشد. او در این سریال نقش ویدا را بازی می کند. خانم اخوان در کنار بازیگرانی چون مهدی هاشمی، امیر جعفری، پانته‌ آ پناهی‌ ها و حامد کمیلی به ایفای نقش پرداخت. این سریال با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و نقدهای مثبتی را به خود جلب کرده است.

عاشق بازیگری

الهام اخوان یکی از بازیگران موفق و محبوب ایران است که با تلاش و استعداد خود در عرصه هنر پیشرفت کرده است. او می گوید که عاشق بازیگری است و همیشه سعی می کند نقش های متنوع و چالش برانگیز را انتخاب کند. او همچنین می گوید که از همکاری با کارگردانان و بازیگران مختلف خوشحال است و از تجربه های خود یاد می گیرد. او از مخاطبان خود تشکر می کند و امیدوار است که همیشه بتواند آنها را راضی کند.

ازدواج

الهام اخوان در حال حاضر مجرد است و تاکنون اطلاعاتی درباره ازدواج او منتشر نشده است. وی در مصاحبه ای با رسانه ها درمورد ازدواج گفته است:”فعلا برنامه ای برای ازدواج ندارم ،هنرمندان باید یا با همکار خود ازدواج کنند یا با کسی که درک متقابلی از کار ما داشته باشد چرا که درک و شعور متقابل خیلی مهم است.”

علاقه مندی ها

او علاقه زیادی به موسیقی، کتاب خواندن و ورزش دارد. او می گوید که از زندگی خود لذت می برد و به آینده خود امیدوار است.

کارگردانان و بازیگران موردعلاقه

الهام اخوان در مورد کارگردان موردعلاقه اش گفته است :”آرزو دارم با «حسن فتحی» کار کنم. دوست دارم با شهاب حسینی و دوباره با جواد عزتی همبازی شوم و بین بازیگران خانم نیز «هانیه توسلی» و «سحر دولتشاهی» و «مریلا زارعی» جزو بهترین ها هستند.” از میان کارگردانان خارجی «استنلی کوبریک» و «کریستوفر نولان» را دوست دارد و از میان بازیگران خارجی بازی «فرانسیس مک دورمند» که برای بازی در فیلم «سرزمین اواره ها» اسکار گرفت را می پسندد.

جسارت

الهام اخوان در یکی از مصاحبه هایش گفته است:”جسارت حرف اول را در زندگی هر آدمی میزند! من از ابتدا جسور بودم و هر وقت میترسیدم میگفتم بیا امتحان کنیم که نمی تریسم.” وی همچنین گفته:”ذهنی که آبستن ترس باشد زایمانی جز شکستن ندارد!”

بیوگرافی الهام اخوان بازیگر

تجربه کارگردانی

الهام اخوان تحصیلات تکمیلی اش را در رشته «کارگردانی» ادامه داده و به دلیل علاقه اش به این رشته تاکنون 3 فیلم کوتاه ساخته که در سومین فیلم کوتاه خود به نام «پاراوان» بازیگرانی از جمله «شبنم مقدمی» و «مهتاب ثروتی» حضور داشته است.

فیلم و سریال های الهام اخوان

  • سریال دودکش 2: 1400
  • سریال باخانمان: 1399
  • فیلم دوزیست: 1398
  • سریال آفتاب پرست: 1401
  • سریال مرداب: 1402

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا