فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال آوای باران + عکس، بیوگرافی و خلاصه داستان

4.5/5 - (141 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال آوای باران + عکس، بیوگرافی و خلاصه داستان

سریال آوای باران به کارگردانی حسین سهیلی زاده، محصول سال 1392  شبکه سه سیما می باشد که با حضور بازیگران مختلف در ژانر خانوادگی و درام  ساخته شده است.

اسامی بازیگران سریال آوای باران + عکس، بیوگرافی و خلاصه داستان

«آوای باران» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی سیدمحمد هاشمی اصل محصول سال 1392 شبکه سه سیما است.

نگارش فیلمنامه این سریال را علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی در 40 قسمت بر عهده داشته اند.

سریال آوای باران در زمان پخش خود، با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و به یکی از پربیننده‌ ترین سریال‌ های تلویزیون ایران تبدیل شد. این سریال به دلیل داستان جذاب و پرکشش خود، توانست مخاطبان را پای تلویزیون نگه دارد. همچنین، سریال آوای باران به مسائل اجتماعی مانند تکدی‌ گری و کودک‌ آزاری نیز می‌ پردازد و تلاش می‌ کند تا به این مسائل، آگاهی‌ بخشی کند.

خلاصه داستان سریال آوای باران

این سریال پیرامون زندگی مردی به ‌نام طاها ریاحی که تاجر داروست را روایت می‌کند که با بروز اتفاقاتی دگرگون شده و سرنوشت عجیبی برای او و دخترش رقم می‌خورد. او پس از سالها به ایران بازمی‌گردد و به دنبال دختر گمشده خود می‌گردد… و متوجه می‌شود که زیور و نادر خواهر زاده و همسر خواهر زاده‌اش نتوانسته‌اند از دخترش نگهداری کنند و دخترش از خانه به دلیل آزار و اذیت آن ها فرار کرده و میان گروه تکدی گری سر در آورده است زیور و نادر سعی دارند دختر خودشان که بیتا نام دارد جای باران دختر طاها جا به زنند اما…

بازیگران سریال آوای باران

بازیگران سریال آوای باران

اسامی بازیگران زن و مرد سریال آوای باراننقش
سام درخشانی نادر
الهام چرخندهزیور
امیر دژاکاممرتضی
ثریا قاسمی 
سپیده خداوردیمرضیه
سیاوش خیرابیفرید
مهران رنجبرکیانوش
نادیا فرجی 
آرزو افشار 
مرجان شکوفکی 
ناهید محمودی 
جواد زیتونی 
علی یعقوبی 
بهنام داوری 
آزاده زارعیباران
نیلوفر پارسابیتا
علی تقوازاده 
علی فتاحی 
مهران احمدی شکیب
حمیدرضا پگاهطاها

بازیگران خردسال:

  • مبینا آتشی در نقش کودکی باران
  • شایان جلالی
  • پارسا مشیری
  • محمدمهدی احدی
  • یاس نوروزی

سایر بازیگران سریال آوای باران:

امین محمودیدنیا حیدری
جواد زیتونیبهار محمودزاده
بیژن سیفانامین نظری
امیر متین نیامحسن بجنوردی
هومن اشکبوسسورن محرابیان
مهران میرزاییالناز مهدوی
شهرام اسلامیابوالفضل جمشیدی
سینا نصرالهیاحمد کاظمی
صدف بیرامیحسام شریفی
علی اصغر رضاییسعید نصیری
فهیمه دباغیمهدی سعدی
احمد یاوریمعصومه بیراوند
افشین غیاثیمهرنوش حاج حسینی
محمد فرزانهدریا یاوری
بهزاد قاسمیاحمد هاشمی نژاد
محمد محمد خانیعلیرضا جریقه
سپیده عنایتیمینا طاهری
علیرضا هوبختمجید چپردار
مانی رحمانیعلی شیرین
فروغ لسانی 

سایر بازیگران خردسال:

  • روژان تقی زاده
  • صوفیا صبرجو
  • محمد مهدی هاشمی
  • مهدی سلکی
  • مهدیه میرزایی
  • کاملیا مصطفوی
  • امیرعلی روحی مقدم
  • مبینا مهدیون
  • فائزه صالح
  • مهدی مهاجری
  • محمد شاهرخی
  • هانیه علیپور
  • ثنا علیپور
نقد و بررسی سریال آوای باران

حسین سهیلی‌ زاده در کارگردانی سریال آوای باران موفق عمل کرده است و توانسته است با ایجاد تعلیق و کشش در داستان، مخاطبان را پای تماشای سریال نگه دارد.

داستان سریال آوای باران، داستانی جذاب و پرکشش است که می‌ تواند مخاطبان را پای تلویزیون نگه دارد. داستان این سریال با یک اتفاق ناگوار آغاز می‌ شود و در ادامه، با فراز و نشیب‌های زیادی همراه می‌ شود. شخصیت‌ های داستان نیز به خوبی پردازش شده‌اند و مخاطب می‌ تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

بازی‌ های بازیگران سریال آوای باران، یکی از نقاط قوت این سریال است. آزاده زارعی در نقش باران، بازی قابل قبولی ارائه می‌ دهد و توانسته است شخصیت این دختر جوان و پرتلاش را به خوبی به تصویر بکشد. حمیدرضا پگاه نیز در نقش طاها، بازی خوبی از خود نشان می‌ دهد و توانسته است شخصیت این مرد مهربان و مصمم را به خوبی به مخاطب معرفی کند.

موسیقی سریال آوای باران، یکی دیگر از نقاط قوت این سریال است. تیتراژ ابتدایی و پایانی این سریال، بسیار زیبا و گوش‌ نواز است و توانسته است با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

سریال آوای باران، خالی از نقاط ضعف نیست. یکی از نقاط ضعف این سریال، شخصیت‌ پردازی نادر است. این شخصیت، در طول سریال، تغییر چندانی نمی‌ کند و همچنان یک فرد خودخواه و بی‌ رحم باقی می‌ ماند. همچنین، در برخی از قسمت‌ های سریال، منطق داستانی رعایت نمی‌ شود و مخاطب با تناقضاتی روبرو می‌ شود.

در مجموع، سریال «آوای باران» یک سریال قابل قبول است که توانسته است با مخاطبان ارتباط برقرار کند. این سریال با وجود برخی از ضعف‌ها، توانسته است در زمینه‌ های مختلف، از جمله کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری و موسیقی، موفق عمل کند.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

سام درخشانی

سام درخشانی

سام درخشانی متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است.

او در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده‌ است و با مجموعه شب زدگان به دنیای بازیگری پا گذاشت.

سام درخشانی با عسل امیرپور ازدواج کرده است و ثمره زندگی مشترک آنها دو فرزند به نام های برکه و برسام می باشد.

الهام چرخنده

الهام چرخنده

الهام چرخنده متولد۴ تیر ۱۳۵۷ در کاشان، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مستندساز و همسر سابق فرشید نوابی می باشد.

وی پس از ترک تحصیل در رشتهٔ معماری فعالیت های هنری خود را با تدریس طراحی و نقاشی در اصفهان پی گرفت.

الهام چرخنده تا کنون ۳ بار ازدواج کرده است. او از همسر اولش پسری به اسم شایان دارد. سپس با فرشید نوابی ازدواج می‌کند و از او یک پسر به نام ارسطو به دنیا می‌آورد. وی در تیرماه سال ۹۶ برای بار سوم با یک روحانی ازدواج کرده است و در عراق زندگی می کند.

سپیده خداوردی

سپیده خداوردی

سپیده خداوردی متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون و نوازنده موسیقی است. دارای تحصیلات ادبیات نمایشی و کارگردانی و از دانشگاه آزاد می‌باشد. او یک برادر کوچکتر از خود دارد که متولد 63 است و مهندسی معدن خوانده ولی شغلش نقاشی و مجسمه سازی است.

وی در مدرسه موسیقی زیرنظر وزارت ارشاد درس خوانده و در ضمن خداوردی 11 سال سابقه فعالیت در زمینه موسیقی دارد و نوازنده ارکستر ملی است.

سپیده خداوردی با امین نظری ازدواج کرده و یک پسر به نام سانیار دارد.

آزاده زارعی

آزاده زارعی

آزاده زارعی متولد ۱۰ خرداد ۱۳۶۸در اصفهان، بازیگر و منشی صحنه‌ سینما و تلویزیون می باشد. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ سینما است.

پدر آزاده زارعی در حرفه قلم زنی فعالیت میکند و در میدان نقش جهان اصفهان مغازه ای دارد که به قلم زنی مشغول است و مادرش خانه دار است. آزاده زارعی دو برادر دارد و تک دختر خانواده است. ارتباطش با برادرش احمد خیلی خوب و صمیمی است.

آزاده زارعی تاکنون ازدواج نکرده است.

سیاوش خیرابی

سیاوش خیرابی

سیاوش خیرابی  متولد ۲۹ آذر ۱۳۶۳ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون می باشد و اصلیتش تبریزی است. نام برادر بزرگ او اورنگ، برادر وسطی آرش و آخری هم سیاوش است. پدر و هر ۲ برادرانش در حرفهٔ  عکاسی مشغول هستند.

سال سوم راهنمایی در یک کار ایفای نقش کرد. بعد از آن به خاطر درس و مدرسه، به دنبالش نرفت. تا این‌ که در دوره دانشگاه توسط یکی از دوستانش برای یک کار مستند داستانی به آقای رزاق کریمی معرفی شد.

سیاوش خیرابی از سن ۱۹ سالگی در کلاس‌های آموزش بازیگری کانون سینما گران جوان شرکت کرد. اینجا بود که تصمیم گرفت جدی‌تر به این حرفه بپردازد. سیاوش خیرابی یک دوره کلاسهای آموزش بازیگری کانون سینماگران جوان را هم گذرانده است. با بازی در مجموعه تلویزیونی “ترانه مادری” (حسین سهیلی زاده، ۱۳۸۷) یکباره درخشید و نامش مطرح شد.

سیاوش خیرابی ازدواج نکرده است.

مهران رنجبر

مهران رنجبر

مهران رنجبر متولد ۱۵ خرداد ۱۳۶۱ در خرم آباد، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات دراماتیک است، به جز هنر بازیگری تجربه نمایشنامه نویسی و کارگردانی تئاتر را نیز دارد.

او در سال ۱۳۸۰ به همراه خانواده به تهران آمد، ۳ برادر دارد که هر ۳ دکتر هستند، وی از ۱۴ سالگی کار بازیگری را از تئاتر آغاز کرد، بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی، به شکل حرفه ای در سالن های تئاتر حضور داشته و از افتخاراتش عضویت در گروه تئاتر آقالو است، گروهی که به سرپرستی محروم آقالو بود و بعد از فوت ایشان آشا محرابی سرپرستی این گروه را به عهده گرفت.

مهران رنجبر فعلا ازدواج نکرده و مجرد است.

مهران احمدی

مهران احمدی

مهران احمدی متولد اسفندماه ۱۳۵۲ در تهران، بازیگر و کارگردان سینما تئاتر و تلویزیون است.

مهران احمدی در کودکی به نیشابور مهاجرت کرد و در نوجوانی دوباره به زادگاهش تهران بازگشت. او در سال ۷۳ وارد دانشگاه آزاد و در رشته تئاتر در رشته بازیگری فارغ‌التحصیل شد.

وی فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم «آدم» ساخته رضا کاهانی آغاز کرد. او همچنین به عنوان برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و مدیر تولید در چند اثر حضور داشته است.

مهران احمدی سالها پیش ازدواج کرده و یک فرزند بنام باران دارد.

حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه متولد ۱۱ دی ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. او سه خواهر و یک برادر دارد و خود فرزند دوم خانواده است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه ضلع ششم به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد.

حمید رضا پگاه با نغمه نادری کارگردان تئاتر ازدواج کرده است و صاحب یک فرزند به نام حنا پگاه می باشد.

نیلوفر پارسا

نیلوفر پارسا

نیلوفر پارسا متولد 27 فروردین 1369 در تهران، بازیگر است او دانش آموخته رشته مهندسی IT فناوری اطلاعات است.

وی فعالیت هنری را با بازی در تئاتر آغاز کرد و اولین حضور او در تلویزیون چند نقش کوتاه در مجموعه تلویزیونی شاید برای شما هم اتفاق بیفتد بود تا زمانی که ساخت سریال آوای باران آغاز شد این سریال نقطه آغاز فعالیت حرفه ای پارسا شد.

نیلوفر پارسا در سال 99 با مهدی حسینی ازدواج کرده است.

سریال آوای باران

سایر عوامل سریال آوای باران

برخی از عوامل تولید سریال «آوای باران» عبارتند از: ناظر کیفی: سیدمجید موسویان، مدیر تدارکات: شهرام اسلامی، منشی صحنه: آتوسا شاه سیاه، عنوان بندی: نوید توحیدی و مهدی صفوی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی، جانشین تولید: امید حسن پور، طراح صحنه و لباس: آنیتا جواهرچی، مدیر تولید: پوریا عطابخشی، مدیر صدابرداری: مهدی آزادی، طراح گریم: نوید فرح مرزی، تدوین و صداگذاری: امین عابدی، خواننده: احسان خواجه امیری، آهنگساز: علیرضا کهن دیری، نویسندگان: علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی، مدیر تصویربرداری: محمد افسری، تهیه کننده: سیدمحمد هاشمی، کارگردان: حسین سهیلی زاده.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تلویزیون این روزها حالش خیلی بده.همش آدمای جدیدی رو میبینیم توش که اصلا معلوم نیست اینارو از کجا پیدا میکنن.فکر کنم صداسیما مثل گاراژ شده.هر کی هرکی.آدم حالش بد میشه.همشون هم یالقوز هستن.یا گردن کلفتن و قولچماق.یا ناشی.یا بچه.همشم تبلیغ کفش و مخلوط کن و این جور چیزا.یعنی یه شرکت درست و حسابی نیست که تبلیغ بده به صداسیما.تا فکرمون عوض نشه هی باید دنده عقب بریم.چهل سال طول کشید که صداسیما به تکامل رسید.حالا یک دفعه سی سال رفتیم عقب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا