فرهنگ و هنر

سریال پایتخت 5 | اسامی بازیگران و خلاصه داستان فصل پنجم سریال پایتخت 5

4.4/5 - (21 امتیاز)

سریال پایتخت 5 | اسامی بازیگران و خلاصه داستان فصل پنجم سریال پایتخت 5

در این بخش قصد داریم به معرفی بازیگران و خلاصه داستان فصل پنجم سریال پایتخت 5 بپردازیم که به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹6 ساخته شده است.

اسامی بازیگران و خلاصه داستان فصل پنجم سریال پایتخت 5

«پایتخت 5» عنوان سریال تلویزیونی طنز ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام مقدم، محصول شبکه یک سیماست که در نوروز 1397 در 18 قسمت 50 دقیقه ای پخش شد.

نگارش فیلمنامه این سریال را محسن تنابنده، امیرحسین قاسمی و خشایار الوند بر عهده داشته اند.

«پایتخت 5» در شیرگاه، ساری، قائم‌شهر، جاده، جنگل، نمک آبرود، چالوس، شمال ‌شرق تهران، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، فرودگاه بین‌المللی آتاترک، شهرک سینمایی دفاع مقدس، استانبول، آدانا، کارخانه سیمان تهران فیلمبرداری شده است.

خلاصه داستان

ارسطو ماشین شاسی ‌بلند می‌خرد و خانواده را برای خوردن هویج بستنی می‌برد، اما در میانهٔ راه ماشین چپ می‌کند و در آب می‌افتد. خانوادهٔ نقی معمولی بر سر این اتفاق صدمات شدیدی دیده‌اند و نقی برای این موضوع رابطه‌اش را با ارسطو قطع می‌کند. او برای عوض شدن روحیهٔ خانواده پس از این حادثه، آن‌ها را به ترکیه می‌برد.

در میانهٔ راه، نقی با ارسطو روبرو می‌شود و درگیری لفظی میان این دو رخ می‌دهد، اما پس از آن با هم صلح می‌کنند. آن‌ها در کشور ترکیه سوار بر بالن می‌شوند. مسئول هدایت بالن بر اثر مصرف مشروبات الکلی سکته کرده و منجر به مرگش می‌شود. سپس بالن آن‌ها را به سمت سوریه و جبههٔ داعش می‌برد.

خانوادهٔ نقی با داعشی پیشین به نام الیزابت آشنا می‌شوند و از طریق وی می‌فهمند که در سوریه هستند. سپس برای نجات خود به سمت لاذقیه می‌روند. آن‌ها به شهر لاذقیه می‌رسند و به کارخانهٔ متروکه‌ای می‌روند. در آنجا با عده‌ای داعشی روبرو می‌شوند و خانوادهٔ نقی توسط این افراد گروگان گرفته می‌شوند اما سرانجام توسط نقی نجات پیدا می‌کنند.

آن‌ها پس از نبرد با عده‌ای داعشی دیگر درگیر می‌شوند و پس از کشتن آن‌ها به کمک ارتش سوریه سوار هلیکوپتر می‌شوند و نجات پیدا می‌کنند.

بازیگران سریال پایتخت 5

بازیگران سریال پایتخت 5

بازیگر نقش
محسن تنابنده نقی معمولی
علیرضا خمسه پنجعلی معمولی
احمد مهران فر ارسطو عامل
ریما رامین فر هما سعادت
نسرین نصرتی فهیمه معمولی
هومن حاجی عبدالهی رحمت امینی شالیکار هزار جریبی
بهرام افشاری بهتاش فریبا
سارا و نیکا فرقانی اصل سارا و نیکا سارا معمولی
نیلوفر رجایی فر الیزابت
مصطفی و مجتبی بلال حبشی رحیم  و رحمان امینی شالیکار هزارجریبی
سلمان خطی تقی معمولی
عاطفه باقری خانم بیاتی
خسرو امیرصادقی آقای بیاتی
کامران دهقان
مریم تیموریان
ملوک طلوع نژاد
جلال نسودیان پور
هدایت هاشمی اوس موسی

بازیگر خردسال:

  • بردیا باقری سرفی

سریال پایتخت 5

سایر عوامل

برخی از عوامل تولید فصل پنجم سریال پایتخت عبارتند از: بازیگردان: محسن تنابنده، نویسنده: خشایار الوند، تیتراژ: فرهاد توکلی فارسانی، منشی صحنه: آسیه معصومی نژاد، عکاس: محمد فوقانی، پشت صحنه: خسرو واحدزاده، مدیر تدارکات: آرش صالحی، دستیار اول تدارکات: ابوالفضل لطفی، مدیر برنامه ریزی: فهیمه کمالی، سرپرست گروه کارگردانی: مصطفی تنابنده، جانشین تولید: محمدرضا آهی، مدیر تولید: محمود اتحادی، اصلاح رنگ و نور: سامان وفایی، جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، جلوه های بصری: فرید ناظرفصیحی، طراح چهره پردازی: مجید اسکندری، سرپرست اجرا: مرتضی کهزادی، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، صداگذاری و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، موسیقی: آریا عظیمی نژاد، تدوین: خشایار موحدیان و سعید سیاح، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی، تهیه کننده: الهام غفوری، کارگردان: سیروس مقدم.

سریال های نسرین نصرتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا