فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین + عکس و داستان

5/5 - (2 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین + عکس و داستان

سریال ترش و شیرین یک کار طنز از رضا عطاران است که خودش هم به عنوان بازیگر در کنار بازیگران شناخته شده ی دیگر سینما و تلویزیون بازی کرده است.

اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین + عکس و داستان

«ترش و شیرین» عنوان سریال تلویزیونی طنز ایرانی به کارگردانی رضا عطاران و تهیه کنندگی مشترک ایرج محمدی و مهرام مهام، محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در سال 1396 است.

نگارش فیلمنامه ی این سریال در 13 قسمت بر عهده ی سروش صحت و محمدرضا آریان بوده است.

خلاصه داستان سریال ترش و شیرین

نصرت زن میانسالی است که زندگی خانواده پرجمعیتش را از راه درست کردن و فروختن ترشی اداره می‌ کند. زمانی که او به همراه داماد بیکار و لاقیدش، ناصر برای انجام کاری به بانک می‌روند، متوجه سارقانی می‌شوند که کیف تاجری به نام جهان را سرقت می‌کنند، آنها به تعقیب سارقان می‌پردازند و در نهایت موفق می‌شوند کیف را به صاحبش بازگردانند.

در پی این اتفاق، جهان به نصرت علاقمند می‌شود و از او خواستگاری می‌ کند. علی‌رغم مخالفت‌های مجید، پسر نصرت، آنها با هم ازدواج می‌ کنند و…

بازیگران سریال ترش و شیرین

بازیگران سریال ترش و شیرین

اسامی بازیگران سریال ترش شیریننقش ها
حمید لولاییجهان جهانگیری
مریم امیرجلالینصرت ملکی
رضا شفیعی جمشهرام
آناهیتا همتیشیدا
رضا عطارانناصر جوانمردی
مجید صالحیمجید
احمد پورمخبرپدر جهان
پرستو مقدممرسده
نگین عبداللهی 
حسام الدین صالحی 
خشایار راد 
باقر صحرا رودیآقای کتابی
عباس محبوب 
رضا حسینی 
شهره سلطانیسهیلا
جواد یحیوی 
سریال ترش و شیرین

سایر عوامل سریال ترش و شیرین

برخی دیگر از عوامل تولید سریال ترش و شیرین عبارت هستند از نویسندگان: سروش صحت و محمدرضا آریان، عکاس: مرتضی پورنجات، تیتراژ: ساسان توکلی فارسانی، منشی صحنه: نغمه نظری و داریوش اسقایی، مدیر تدارکات: شاپور دلدار، مدیر صحنه و دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی، طراح گریم: مهری شیرازی، طراح صحنه و لباس: حسین عالی نژاد، برنامه ریز: فرشاد ارج، مشاور کارگردان: مجید صالحی، مهندسین فنی: بهزاد عطاخانی و حمید حکیم الهی، نورپرداز: حسن زارعی، صدابردار: مرتضی اسلان زاده، تصویربرداران: مرتضی ندرلو و مرتضی نجفی، مدیر تولید: اصلان مرتضایی، حمیدرضا صدری، تدوین: خشایار موحدیان، سودابه سعیدنیا، کارگردان تلویزیونی: محمود رضایی، تهیه کنندگان و مجری طرح: ایرج محمدی مهرامن مهام، کارگردان: رضا عطاران.

بیوگرافی بازیگران سریال ترش و شیرین

در ادامه بیوگرافی برخی بازیگران سریال ترش و شیرین را مرور می کنیم.

رضا عطاران

رضا عطاران

رضا عطاران بازیگر سینما و تلویزیون در بیستمین روز از اردیبهشت ماه 1347 در یکی از محله های قدیمی شهر مشهد متولد شد، او علاوه بر بازیگری در زمینه های دیگر مثل کارگردانی، فیلم نامه نویسی و خوانندگی نیز فعالیت دارد. او اصالتی کاخکی دارد و سومین فرزند خانواده است، زمانی که سن کمی داشته مادرش در زلزله کاخک فوت شده است.

رضا عطاران بعد از اینکه دیپلم خود را در رشته اقتصاد گرفت برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و در دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران رشته طراحی صنعتی را انتخاب کرد و به تحصیل پرداخت. او بخاطر علاقه اش به هنر و بازیگری دانشگاه را رها کرد و به سینما روی آورد و با بازی در تئاتر حسن حامد فعالیت هنری خود را در سال 1361 آغاز نمود.

عطاران با فریده فرامرزی ازدواج کرده است.

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی متولد 1 مرداد 1352 در تهران و اصالتاً بهشهری می باشد.

خانم همتی به علت مأموریت پدرش در شهرهای خرم آباد و لنگرود هم سکونت داشته است. او درسال 1374 با نمایش تنبور نوازان فعالیت خود در تئاتر را آغاز کرد.

از ازدواج و همسر آناهیتا همتی اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

مجید صالحی

مجید صالحی

سید مجید صالحی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده و ترانه‌سرای است.

او در تهران خیابان امین الملک (امامزاده حسن) به دنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم ریاضی و فیزیک در سن هجده سالگی با شرکت در مؤسسهٔ بازیگری رسام هنر و کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان، این حرفه را به‌ طور جدی دنبال کرد.

صالحی در سال ۱۳۸۰ مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر خود را از دانشکده هنر و معماری تهران اخذ نمود و کارشناسی ارشد خود در همین رشته و دانشگاه را نیز در سال ۱۳۹۴ دریافت کرد. وی هم‌اکنون در مؤسسهٔ فرهنگی و هنری اندیشهٔ ماهان زیر نظر امیر دژاکام مشغول تدریس می‌باشد.

مجید صالحی با رامینه اکبری خادم ازدواج کرده است و دو فرزند به نام های حنا و آروین دارد.

شهره سلطانی

شهره سلطانی

شهره سلطانی در سال ۱۳۴۸ در شهر بجنورد به دنیا آمد. وی لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۶ و همچنین کار در سینما را از سال ۱۳۷۲ با فیلمی به نام «عبور از تله» به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» آغاز کرد.

سلطانی سرپرست گروه موسیقی بانوان دات است. وی در کنار بازیگری، نوازنده تخصصی ساز سنتور و پیانو است و ردیف‌های آوازی را نزد هنگامه اخوان آموزش دیده‌ است.

شهره سلطانی بازیگر سریال ترش و شیرین متاهل است و همسر او، بهروز پناهنده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا