فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال خاتون + عکس و نقش با بیوگرافی و خلاصه داستان

4.1/5 - (347 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال خاتون + عکس و نقش با بیوگرافی و خلاصه داستان

سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان و با هنرنمایی بازیگران مطرحی چون نگار جواهریان و مهران مدیری ساخته شده است. در ادامه به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان سریال می پردازیم.

اسامی بازیگران سریال خاتون + عکس و نقش با بیوگرافی و خلاصه داستان

«خاتون» عنوان سریال نمایش خانگی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان و تهیه کنندگی علی اسدزاده در ژانر تاریخی می باشد.

این مجموعه نمایش خانگی، اولین سریال تینا پاکروان به عنوان کارگردان است.

بیوگرافی تینا پاکروان کارگردان سریال خاتون

تینا پاکروان در ۲۸ فروردین ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. کارشناسی کارگردانی سینما را از دانشکدهٔ سینما و تئاتر گرفت.

او فعالیت سینمایی را از کار در مجلهٔ سینمایی گزارش فیلم در سال ۱۳۷۴ آغاز کرد.

زمان پخش سریال خاتون

پخش سریال «خاتون» از دوشنبه ۱۸ مرداد به صورت اختصاصی از پلتفرم «نماوا» آغاز می‌شود و قسمت های جدید نیز به صورت هفتگی هر دوشنبه منتشر می شود.

 فصل اول این سریال در هشت قسمت به پایان رسید و قرار است فصل دوم آن در روز دوشنبه 6 دی 1400 منتشر شود.

زمان پخش سریال خاتون

خلاصه داستان سریال خاتون

«خاتون» داستان زنی از زنان این سرزمین را روایت می‌ کند که روزی روزگاری برای زندگی جنگیده‌ اند. تاریخ ایران با همه فراز و فرود‌هایش در زندگی تک‌ تک ایرانی‌ ها جریان دارد و سریال تاریخی «خاتون» هم به داستانی در همین‌ باره پرداخته؛ روایت زیروبم‌ های خانواده‌ ای که اوایل شهریور 1320 قصه‌ شان آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌ شود.

قصه سریال «خاتون» از سال 1320 شروع می‌شود و داستان حول محور شخصیتی به نام «خاتون» می‌چرخد. همسر این کاراکتر «شیرزاد ملک» شخصیتی نظامی است و «خاتون» از عملکرد ارتش در مقابل اشغال ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم ناراحت است. در ادامه سریال، اتفاقاتی رخ می‌ دهد و وضعیت خانواده اصلی قصه در این دوران تغییراتی می‌کند.

در ادامه خلاصه ای از هر قسمت سریال را می خوانید

قسمت اول دوم شهریور ۱۳۲۰ گیلان داشت زندگی‌اش را می‌کرد تا رادیو بی‌بی‌سی برنامه قصه‌اش را قطع کرد و گفت: چو فردا برآید بلند آفتاب.
قسمت دوم زندگی خاتون و شیرزاد هم مثل بقیه مردم ایران، درگیر جنگی ناخواسته شد. با اینکه ما اعلام بی‌طرفی کرده بودیم، متفقین نقضش کردند و …
قسمت سوم و ایران در جنگی چند روزه شکست خورد و به اشغال متفقین درآمد. درحالی که بند بند وجود تمام مردم ایران فریاد می‌کشید: پاینده ایران…
قسمت چهارم شمال ایران به تصرف نیروهای شوروی درآمد. شیرزاد در بند بود و خاتون مسئولیت خانواده را به دوش می‌کشید…
قسمت پنجم مردم ایران در مقابل اشغال گران شجاعانه ایستادند. خاتون هم که دلش برای ایران می‌تپید، نمی‌توانست با وجود عزادار بودن در سکوت بنشیند و نگاه کند…
قسمت ششم شیرزاد به دستور نیروهای ارتش سرخ، خاتون را در زندان نگه داشته است. اما رجب‌اف اصرار دارد که خاتون باید به زندان متفقین تحویل داده شود، مگر…
قسمت هفتم شیرزاد به دنبال خاتون و خاتون در پی آزادی و هر دو گیج و گم، همانند لهستانی‌هایی که هنوز آرام نگرفته‌اند و باید مسیر دیگری را طی می‌کردند …
قسمت هشتم خاتون از قزوین تا تهران راهی ندارد. اما ایران در اشغال، یعنی خطر در کمین است …
قسمت نهم اشغال بر خاتون و تمام روشنی های تهران سایه افکنده و خاتون در وطن خویش غریب …
قسمت دهم خاتون در تهران به دنبال پدرش می گردد. تهرانی که دیگر با حضور اشغالگران شبیه گذشته نیست…
قسمت یازدهم خاتون که گم و خسته از روزهای سخت گذشته در تهران به هتلی پناه برده است کم کم خود را پیدا می کند و برای یافتن پدرش شروع به فعالیت می کند ولی …
قسمت دوازدهم خاتون فراری در تهران اشغال شده حالا فرزندی ناخواسته را حمل می کند که نطفه اش در زندان بسته شده است و …
قسمت سیزدهم شیرزاد در تهران وظیفه دستگیری گروه رابین هودی ها، رضا فخار و خاتون را به عهده می‌گیرد. بی آنکه از ارتباط آنها با هم با خبر باشد …
قسمت چهاردهم شیرزاد قدم به قدم به دستگیری گروه فخار نزدیک می شود و فشار بر خاتون هر لحظه بیشتر می شود…
قسمت پانزدهم خاتون به فرار هلنا کمک می کند و پناه او می شود، هلنا و خاتون هردو آواره می شوند یکی در سرزمین خود و دیگری در کشوری غریب…
قسمت شانزدهم خاتون به گروه رابین هودی ها می پیوندد و شیرزاد با فشار بیشتر رجب اف هر روز آشفته تر می شود تا …
قسمت هفدهم خاتون در شب عروسی روزبه با پیوستن به گروه رابین هودی ها در عملیات دزدی انبار احتکاری همراهشان می شود …

بازیگران سریال خاتون

بازیگران سریال خاتون

بازیگر نقش
نگار جواهریان خاتون
اشکان خطیبی شیرزاد ملک
میر سعید مولویان
شبنم مقدمی فخرالنسا
مهران مدیری جهانگیر روزبه
بابک حمیدیان کمیسر رجب‌اف
رضا بهبودی دکتر بوکوفسکی
ستاره پسیانی پروین
شاهرخ فروتنیان فریدون خان
بهناز جعفری رعنا
مهدی قربانی فرهاد
مهتاب ثروتی ماری
بهنام شرفی
علی فروتن
داریوش موفق
مهران غفوریان موسیو
پیام دهکردی
فرخ نعمتی سرتیپ آریا
عاطفه رضوی قدرت
پژمان بازغی
غزل شاکری
قربان نجفی
سروش صحت
آیدا ماهیانی
شیرین محسنی
رضا عباسی
پیمان میرزایی
سمانه منیری
مجید گیاهچی
مرجان متقی
مجتبی وحیدی آدامیان
محمدرضا شریفی نیا میرعظیم
بانیپال شومون اورنگ
مجید نوروزی مرتضی
ستاره اسکندری ریحانه
بابک کریمی حاجی ضرابی
رویا نونهالی مهربانو

بیوگرافی بازیگران سریال خاتون

نگار جواهریان

نگار جواهریان

نگار جواهریان متولد ۲۲ دی ۱۳۶۱، بازیگر سینما و تئاتر است. این بازیگر تحصیلاتش را در زمینه طراحی صحنه و لباس ادامه داد و مدرک او کارشناسی این رشته است. حسن جواهریان پدر نگار جواهریان است که در مهندس ساختمان بود و به دلیل علاقه ویژه ای که به تئاتر و دنیای نمایش داشت مدام به همراه خانواده به تئاتر میرفت و یکی از سهام داران سینما تئاتر تهران بود.

نگار جواهریان دو خواهر به نام های نازنین و نگین و یک برادر دارد و مادر و خواهر او و بسیاری از بستگانش ساکن مونترال کانادا هستند.

او در سال ۱۳۹۵ با رامبد جوان ازدواج کرد. در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۸، فرزند دختر جواهریان و جوان در کانادا متولد شد و آن‌ها نام نوردُخت را برای او انتخاب کردند.

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی متولد 19 مهر 1357 در سرآسیاب ملارد استان البرز ، بازیگر، خواننده و کارگردان می باشد.

او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده است. در سال 79 به همراه بابک سعیدی یک گروه موسیقی راک ایرانی به ناماپولون داشته است که راک ایرانی می زدند اما از گروه جدا شدند. وی پیانو، گیتار و گاهی نیز ساز دهنی می زند.

او به غیر از موسیقی و بازیگری گاهی نمایش نامه های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می کند و مدیرگروه موسیقی ترافیک نیز هست.
وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال 1383 با فیلم خیلی دور خیلی نزدیک آغاز کرد.

اشکان خطیبی در سال 91 ازدواج کرده و در سال 94 به دلایلی از هم جدا شده اند. او برای بار دوم در سال  1395 با آناهیتا درگاهی ازدواج کرده است.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی متولد ٣ فروردین ماه ۱۳۵۱ در تهران، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون است.

او دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. شبنم مقدمی دو ترم هم پرستاری خوانده است ولی به دلیل عدم علاقه تغییر رشته داد، وی عاشق شعر و رمان و دستی در نوشتن هم دارد.

شبنم مقدمی در سال 1383 با علیرضا آرا ( هنرپیشه و کارگردان، متولد سال 1354 در تهران) ازدواج کرده است.

مهران مدیری

مهران مدیری

مهران مدیری متولد ۱۸ فروردین ۱۳۴۶در تهران، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون است. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شده و به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخته است.

مهران مدیری دو فرزند به نام های فرهاد و شهرزاد دارد.

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان زاده ۹ شهریور ۱۳۵۹ در تهران بازیگر سینما و تئاتر ایران است. حمیدیان فارغ‌التحصیل رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی است.

در سال 94 شایعه ازدواج او با مینا ساداتی منتشر شد اما بصورت رسمی این خبر در روزهای آخر اسفند همان سال رسانه ای شد. مینا ساداتی (زادهٔ ۱۰ آذر ۱۳۶۰ در کاشان) بازیگر سینمای ایران است. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ گرافیک از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است.

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی زاده 17 شهریور ماه  ۱۳۶۴، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. وی فارغ التحصیل دانشگاه وارنژ روسیه می باشد.

پدر ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی و مادرش فاطمه نقوی که هر دو از بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر میباشند. یک برادر کوچکتر از خود به نام خسرو دارد که وی نیز در حوزه بازیگری فعال است. مادربزرگ ستاره پسیانی جمیله شیخی ( مادر آتیلا پسیانی) بود.

خانم پسیانی تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

مهران غفوریان

مهران غفوریان

مهران غفوریان متولد سوم شهریور ۱۳۵۳ در تهران، بازیگر، کارگردان، کمدین و فیلم‌نامه‌نویس  سینما و تلویزیون و رادیو است.

پدرش  افسر نیروی دریایی بوده و در سال 1372 فوت کرده است. یک برادر به نام مهدی دارد که از او 5 سال بزرگتر است و آهنگسازی می‌کند. او در سال 1373 وارد دانشگاه شد و در رشته نقاشی به ادامه تحصیل پرداخت و در این رشته لیسانس گرفت.

مهران غفوریان در سال 93 ازدواج کرده است و یک فرزند دارد.

پیام دهکردی

پیام دهکردی

پیام نادری دهکُردی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶ در شهرکرد است. علاوه بر بازیگری به تدریس فن بیان و بازیگری مشغول است و کارگردانی تئاتر نیز انجام می دهد.

او فارغ التحصیل رشته تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران است و پیش از آن مدرک کارشناسی را در رشته‌ی ادبیات دراماتیک (نمایشی) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کسب کرده بود.

پیام دهکردی سالهاست با عارفه لک بازیگر، شاعر، نویسنده و مدرس صدا و گفتار ازدواج کرده است.

عاطفه رضوی

عاطفه رضوی

عاطفه رضوی زاده 15 اسفند ماه سال 1347 در تهران ، بازیگر و چهره پرداز ایرانی و همسر حسین پاکدل است.

او فارغ التحصیل دوره های گریم زیر نظر عبدالله اسکندری در سال 1365 است او بازیگری را در نوجوانی شروع کرد، او یکبار ازدواج ناموفق داشته و حالا بصورت خانوادگی در عرصه هنر فعال هستند.

وی یک دختر بنام صبا پاکدل دارد.

پژمان بازغی

پژمان بازغی

پژمان بازغی  نوزدهم مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانواده ۵ نفره در تهران متولد شد.

در دوران کودکی به واسطه شغل پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرده‌ است. پس از تولد ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ خانواده به تهران بازمی‌گردند.

بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همان‌ جا با سینما آشنا می‌شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی می‌کند.

پژمان بازغی در سال 86 با مستانه مهاجر ازدواج کرده است و دختری به نام نفس دارد.

سروش صحت

سروش صحت

سروش صحت ۸ آذر سال ۱۳۴۴ در اصفهان متولد شد. پدر و مادرش اهل نائین بودند. سروش صحت تا سال ۱۳۶۳ ( تا ۱۹سالگی) در اصفهان زندگی می کرد و بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه در تهران ساکن شد. او دارای مدرک کاردانی رادیولوژی، کارشناسی شیمی کاربردی و کارشناسی ارشد الودگی و حفاظت محیط زیست دریا است.

سروش صحت در سال 1372 با خانمی به نام سارا سالار ازدواج کرد. سارا سالار رمان نویس است و در حرفه خودش بسیار موفق است. این دو هشت سال بعد از ازدواج صاحب  پسری شدند و نام او را سورنا گذاشتند.

محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا متولد 25 خرداد سال 1334 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است.

وی دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی می باشد.

او همسر سابق آزیتا حاجیان؛ بازیگر و پدر مهراوه و ملیکا شریفی نیا است.

بانیپال شومون

بانیپال شومون

بانیپال شومون متولد 3 آذر 1357 در تهران، بازیگر است.

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه اهواز می باشد که فعالیت خود را با صداپیشگی شروع کرده است.

او تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

مجید نوروزی

مجید نوروزی

مجید نوروزی بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد 20 فروردین 1370 در تهران است.

 او بازیگری را از کودکی تجربه کرده و بعد به صورت آکادمیک به این حرفه و هنر پرداخته است. کارشناسی بازیگری دارد و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی است.

مجید نوروزی تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری متولد 25 خرداد 1353 در تربت حیدریه است.

او خواهر لاله اسکندری بازیگر سینما می باشد.

خانم اسکندری ازدواج کرده و متاهل است.

رویا نونهالی

رویا نونهالی

رویا نونهالی متولد 24 بهمن 1341 در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون  است.

اصلیت وی به روستای تاکر از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران بر می گردد. نونهالی دارای تحصیلات در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

رویا نونهالی همسر رامین فاروقی می باشد که حاصل این ازدواج  یک دختر است.

همسر رویا نونهالی متولد سال 1345 است.

سریال خاتون

سایر عوامل سریال خاتون

عوامل سریال خاتون عبارت هستند از مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، موسیقی: کیهان کلهر، تدوین: محمد نجاریان، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: سارا سمیعی، طراح گریم: بابک اسکندری، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح جلوه‌های بصری: فرید ناظر فصیحی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: مجتبی وحیدی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا