فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال آمین با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

4.7/5 - (120 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال آمین با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

سریال آمین به کارگردانی مشترک منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی تولید شده است. در این سریال جمعی از شناخته شده ترین بازیگران به ایفای نقش پرداخته اند که در ادامه قصد داریم به معرفی تمام آنها و خلاصه داستان سریال بپردازیم.

اسامی بازیگران سریال آمین با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

«آمین» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی می باشد که تهیه کنندگی آن را  جواد نوروز بیگی بر عهده داشته است.

این مجموعه در دو فاز تولید شده است. فاز اول این مجموعه توسط منوچهر هادی کارگردانی شد و به دلایل مشکلات مالی پروژه متوقف شد. پس از وقفه ای سه ماهه و از آنجایی که منوچهر هادی مشغول ساخت فیلم سینمایی شده بود، با تغییر کارگردان و تصویربرداری فاز دوم به کارگردانی بهرنگ توفیقی، ساخت مجموعه به پایان رسید.

نویسندگی این سریال را در ژانر پلیسی و جنایی در 18 قسمت زامیاد سعدوندیان انجام داده است.

سریال آمین به سفارش مؤسسه ناجی هنر، محصول سال ۱۳۹۴ است که اولین بار در هفته نیروی انتظامی به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

خلاصه داستان سریال آمین

در خلاصه داستان سریال «آمین»  آمده است: سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه مسئول رسیدگی به پروژه مجرم و خلافکار فراری، همایون تمدن که سال گذشته طی عملیات گروگان‌گیری برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است. پلیس با کشف کانتینری حامل مواد مخدر به ردّی از همایون می‌رسد

. همزمان فرزند همایون برای مراسم سالگرد مرگ همسرش مریم نوین وارد ایران شده و مامورین علاوه بر بررسی سر نخ کانتینر، وی را نیز جهت رسیدن به همایون تحت نظر می‌گیرند اما…

بازیگران سریال آمین

بازیگران سریال آمین

بازیگر نقش
داریوش فرهنگ سرهنگ سعید سلیم
کاظم بلوچی همایون تمدن
آشا محرابی سروان سارا سلیم
هادی ساعی سرگرد فرهاد آریا
سودابه بیضایی نیروانا امانی
مجید واشقانی دیه‌ گو لوئیز
بهناز جعفری تارا فرهمند/ مریم نوین
روزبه معینی سروان روزبهانی
مهدی مهرابی سروان غفاری
مجتبی طهمورث
مهرناز مهرآرا همسر سروان غفاری
مریم بهرامی همسر فرخ شاهی
افسانه ناصری مادر سارا
حشمت آرمیده فرخ شاهی
مهرداد فلاحتگر برادر فرخ شاهی
اصغر طبسی معاون همایون تمدن
کریم قربانی جلیل کفترباز
حسن کریمخان زند دکتر پزشک قانونی
لادن سلیمانی
هدایت الله سجادی سرهنگ احمد سلیم
نوید توحیدی
آرزو رحیم آبادی
محمد شهرابی
مجید درستی
مرتضی نجفی
آرش نجفی
مارکو ذاکری
نوشین زارع
نیوشا مدبر
عسل نظامی
علی کیانی
رضا احتسابی
امیر کهکشان
کاوه قاسم زاده
حسین عرب
شاهرخ استخری یاشا تمدن
خاطره حاتمی شیوا
نیما رئیسی الکس گنزا
شهرزاد کمال زاده بهناز اصلانی
امین حیایی سروان حامد خانی/ بردیا

بیوگرافی بازیگران زن و مرد سریال آمین

داریوش فرهنگ

داریوش فرهنگ

داریوش فرهنگ متولد ۶ آذر ۱۳۲۶ در آبادان،کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر است. او در سال ۱۳۵۲ در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد.

داریوش فرهنگ در سن ۲۱ سالگی با خانم سوسن تسلیمی که او هم از کارگردانان مطرح سینماست ازدواج کرد  ولی این ازدواج چند سالی بیشتر به طول نیانجامید و آنها در سال ۱۳۶۸ به دلیل مهاجرت سوسن تسلیمی به خارج از کشور از هم جدا شدند.

وی از ازدواج اولش فرزندی بنام توکا دارد.

در سال ۱۳۶۹ داریوش فرهنگ با خانم نازیتا اربابیان ازدواج کرد و هم اکنون صاحب فرزندی به نام مانی می باشد.

کاظم بلوچی

کاظم بلوچی

کاظم بلوچی متولد ۱۳۳۵ در شیراز، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر  است.

بلوچی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. وی فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر «ساکت» به کارگردانی جعفر والی آغاز کرد.

وی سالها پیش ازدواج کرده است.

آشا محرابی

آشا محرابی

آشا محرابی متولد ۳۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. وی دارای تحصیلات در رشتهٔ زبان انگلیسی و روابط بین‌الملل و بازیگری و کارگردانی است.

او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشتهٔ روابط بین‌الملل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. وی هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی اش، به کانون هنری حمید سمندریان رفت و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون سمندریان شد.

وی همچنین فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان بوده و دوره فیلمنامه‌نویسی را هم در کلاس‌های ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذرانده‌ است. همچنین لازم است ذکر شود که آشا فارغ‌التحصیل فیلمسازی از کانادا نیز هست.

از ازدواج و همسر آشا محرابی  اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

هادی ساعی

هادی ساعی

هادی ساعی متولد ۲۰ خرداد ۱۳۵۵ در بستان آباد، تکواندوکار پیشین، مدیر ورزشی و بازیگر  است.

 او فرزند دوم خانواده است و برادر بزرگ ترش، علی چهار سال با هادی اختلاف سن دارد. خواهر هادی ساعی هم مهروز ساعی در رشته تکواندو فعالیت می کند. هادی ساعی متاهل است و یک پسر به نام تایماز دارد.

مجید واشقانی

مجید واشقانی

مجید واشقانی متولد ۶ خرداد ۱۳۵۹ در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی متالورژی است، علاقه زیادی به بازی در ژانر کمدی دارد. مجید واشقانی بازیگری را از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ با حضور در کلاس‌های آزاد بازیگری امین تارخ شروع کرد سپس از همین کلاس‌ها وارد بازار کار حرفه‌ای شد.

با سریال مسیر انحرافی در سال ۱۳۹۰ چهره‌اش شناخته شد و بعد در مجموعه های مختلف زیرهشت، هوش سیاه، ماتادور در نقش‌های پلیسی به شهرت رسید.

 مجید واشقانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

بهناز جعفری

بهناز جعفری

بهناز جعفری متولد ۲۵ مرداد ۱۳۵۳در تهران، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون است.

 وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. اولین فیلم او که در نقش کوتاهی در آن حضور داشت روسری آبی در سال ۱۳۷۳ بود. جعفری بازی در تئاتر را با نمایش سلطان مار به کارگردانی گلاب آدینه در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و در نمایشهای کارگردانان شاخصی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان، علیرضا نادری و … به ایفای نقش پرداخته‌ است.

بهناز جعفری مبتلا به ام‌اس است. وی در مصاحبه‌ای در شهریور ۱۳۹۶ اعلام کرد که به تازگی به اینستاگرام پیوسته و قصد ازدواج ندارد زیرا به باور وی ازدواج مانع فعالیت بازیگری وی خواهد بود.

شاهرخ استخری

شاهرخ استخری

شاهرخ استخری متولد 14 مهر ماه سال 1360 در تهران می باشد و اصالتا اهل شیراز است.

او فارغ التحصیل مهندسی صنایع می باشد.  وی عضو یک خانواده 5 نفر است و دو خواهر کوچک تر از خود دارد.

شاهرخ استخری تا سوم دبستان، ساکن بلوار کشاورز بوده است و از آن به بعد در شهرک غرب زندگی می کند. سوم دبستان را در مدرسه ۱۵ خرداد و دوره راهنمایی‌اش را در مدرسه آزادی و دوران دبیرستان اش را در فجر دانش تحصیل کرده است.

وی از خدمت سربازی معاف شده است چون پدرش ۸ سال در منطقه جنگی خارک مشغول به کار بوده است. فامیلی استخری از شهری در استان فارس که اصالت پدری اش به آن منطقه برمی‌گردد، می آید.

شاهرخ استخری در سال 1390 وقتی 31 ساله بود با سپیده بزمی پور ازدواج کرد، و حاصل این زندگی دو فرزند دختر به نام‌های پناه و نبات می‌باشد که هر دو متولد بلژیک هستند

خاطره حاتمی

خاطره حاتمی

خاطره حاتمی متولد ۲۴ شهریور ۱۳۶۲در تهران  بازیگر سینما و تلویزیون است. حاتمی در دوران دبیرستان، دانش‌آموز رشتهٔ تجربی بود و در مقطع پیش‌دانشگاهی، رشتهٔ هنر را انتخاب کرد. او همچنین دانشجوی کارشناسی روان‌شناسی بود؛ اما پس از مدتی انصراف داد.

حاتمی پس از انصراف از دانشگاه، فعالیت هنری خود را به‌ صورت حرفه‌ای در سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی فقط به خاطر تو به شهرت رسید.

خاطره حاتمی ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

نیما رئیسی

نیما رئیسی

نیما رئیسی  در شهر رشت به دنیا آمده‌ و متولد 3 مرداد 1354 است، او   علاوه بر بازیگری، خوانندگی، دوبله، اجرا و گویندگی می‌کند. نیما رئیسی فارغ التحصیل لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه آزاد تهران است. وی 2 برادر و یک خواهر دارد و رابطه بسیار خوبی هم با آنها دارد. نیما رئیسی بعد از قبولی در دانشگاه به تهران آمد و ماندگار شد. وی بلافاصله بعد از ورود به دنیای بازیگری وارد عرصه دوبله و گویندگی و سپس خوانندگی شد.

نیما رئیسی در دهه 80 ازدواج کرده است.

شهرزاد کمال زاده

شهرزاد کمال زاده

شهرزاد کمال زاده  متولد هفتم فروردین ۱۳۶۴ در تهران می باشد.

او  فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر و عضو تیم فوتبال و والیبال بانوان هنرمندان ایران است. وی با بازی در سریال هزاران چشم ساخته کیانوش عیاری نخستین حضور تلویزیونی خود را تجربه کرد و در سال ۱۳۸۳ با بازی نقشی کوتاه در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی وارد عالم سینما شد.

شهرزاد کمال زاده ازدواج نکرده است.

امین حیایی

امین حیایی

امین حیایی یکی از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون می باشد، او متولد  ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران، هنرپیشه و خواننده می باشد . او فرزند بزرگ خانواده است، برادر کوچکتر او امید نام دارد که در کار های مربوط به موسیقی فعالیت می‌کند.

همسر اول امین حیایی مونا بانکی پور بود که از هم جدا شدند از همسر اولش پسری بنام دارا حیایی دارند.

همسر دوم وی نیلوفر خوش خلق می باشد که با هم زندگی می کنند. مدرک تحصیلی حیایی دیپلم ریاضی فیزیکمی باشد. مادرش معلم است و پدرش شغل آزاد دارد.

سریال آمین

سایر عوامل سریال آمین

عوامل تولید فاز یک سریال آمین عبارتند از:

تهیه کننده: جواد نوروزبیگی، کارگردان: منوچهر هادی، مجری طرح: فرشته مهدی زاده، مدیر برنامه‌ریزی: نغمه نظری، دستیار تهیه کننده: امیرحسین نوروزبیگی، مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی، دستیار کارگردان: سعید بیات، دستیار فیلمبردار: مهدی رضایی، گروه کارگردانی: میثم بیدقی، امید مهدی پور، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح لباس: رقیه نوروزبیگی، طراح گریم: محسن ملکی، گروه گریم: حامد معافی ،فریبرز خانمحمدی،مهیا مصطفایی ،مدیر تولید: نادر مهدی پور، صدابردار: وحید دوزنده، منشی صحنه: رضا بقایی، مدیر تدارکات: آرش نجفی، تصویربردار پشت صحنه: سارا اسماعیل پور، عکاس: رضا پارسا، دستیار یک صحنه: مهدی ستاری، دستیاران لباس: آرتا ماهان، آرزو رحیم آبادی، دستیار تدارکات: علی مرادی، تدوین: منوچهر هادی، دستیار تدوین: شهاب محسن نژاد.

بازیگران زن سریال آمین

عوامل تولید فاز 2 سریال آمین عبارتند از:

تهیه کننده: جواد نوروزبیگی، کارگردان: بهرنگ توفیقی، مجری طرح: فرشته مهدی‌زاده، مدیر تولید: نادر مهدی‌پور، مدیر برنامه‌ریزی: فروزان جلالی، دستیار تهیه کننده: امیرحسین نوروزبیگی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل‌سفیدی، گروه فیلمبرداری: مجید گل‌سفیدی، بهنام کریمی، دستیاران فیلمبرداری: وحید ملک‌محمدی، مسعود جعفری، علی محمدی،‌ علی روشنایی، ایمان تاج‌میری، دستیار اول کارگردان: کاوه قاسم‌زاده، گروه کارگردانی: نوید کریم‌زاده، امیر کهکشان، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح لباس: رقیه نوروزبیگی، دستیاران لباس: آرزو رحیم‌آبادی، طراح گریم: محسن ملکی، گروه گریم: حامد معافی، فریبرز خانمحمدی، مهیا مصطفایی، مدیر صدابرداری: سیامک نیازی، منشی صحنه: مهرگان شمس، مدیر تدارکات: آرش نجفی، دستیار تدارکات: علی مرادی، عکاس: رضا پارسا، عباس ذوالفقاری، گروه صحنه: وحید زارع‌مند، محمد لیجانلو، تدوین: نوید توحیدی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا