فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال روزگار قریب با عکس و بیوگرافی + نقش و داستان

2.9/5 - (7 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال روزگار قریب با عکس و بیوگرافی + نقش و داستان

سریال روزگار قریب ، یکی از سریال های ماندگار کیانوش عیاری است که زندگی دکتر محمد قریب را با نقش آفرینی بازیگران مطرح سینما و تلویزیون به تصویر می کشد. در ادامه قصد داریم به معرفی تمام بازیگران و داستان سریال بپردازیم.

اسامی بازیگران سریال روزگار قریب با عکس و بیوگرافی + نقش و داستان

«روزگار قریب» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی کیانوش عیاری، محصول سال  1386 شبکه سه سیما می باشد.

تهیه کنندگی این سریال را هم در 36 قسمت در ژانر تاریخی  کیانوش عیاری بر عهده داشته است.

خانه شخصی روزگار قریب، هتل قدیم رامسر، ایستگاه گارماشین، بیمارستان فیروزآبادی، میمه، فرحزاد، قلعه بلند، شهرک سینمائی غزالی، بیمارستان بوعلی و زندان قصر لوکیشن های اصلی این سریال بوده است.

خلاصه داستان سریال روزگار قریب

«روزگار قریب» روایتگر زندگی دکتر محمد قریب از اولین پزشکان متخصص طب اطفال ایران، بنیان‌گذار طب نوین اطفال در ایران و از بنیان گذاران بیمارستان مرکز طبی کودکان است. این مجموعه علاوه بر مرور زندگی روزگار قریب، حوادثی که در دوران زندگی او در ایران اتفاق افتاده‌اند را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

زندگینامه دکتر محمد قریب

دکتر محمد قریب در سال ۱۲۸۸ در یک خانواده مذهبی در تهران متولد شد. وی در سال ۱۳۰۶ شمسی در زمره اولین گروه دانشجویان ایرانی بودند که برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به فرانسه رفت.

وی در سال 1314 نخستین ایرانی بود که توانست در کنکور انترنی بیمارستان پاریس موفق شود.

روزگار قریب در سال ۱۳۱۵ با زهرا قریب گرکانی دختر عبدالعظیم قریب ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام های حسین و محسن و دو فرزند دختر به نام های ناهید و مریم بود.

مرحوم روزگار قریب در سال 1351 به دفع خون از دستگاه ادراری)مبتلا شدند که بعدها تشخیص سرطان مثانه داده شود و اقدامات درمانی انجام شده درایران و آمریکا تأثیر چندانی بر بیماری ایشان نداشت.

او سرانجام در روز سه شنبه اول بهمن ماه 1353 در بیمارستان مرکز طبی کودکان محل خدمت خود دار فانی را وداع کرد و طبق وصیتش در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شدند.

بازیگران سریال روزگار قریب

بازیگران سریال روزگار قریب

بازیگر نقش
مهدی هاشمی میانسالی روزگار قریب
ناصر هاشمی روزگار قریب در آغاز میانسالی
شهاب کسرائی جوانی روزگار قریب
کاوه آهنگر نوجوانی روزگار قریب
پرهام کرمی کودکی روزگار قریب
مهران رجبی میرزاعلی اصغر
آفرین عبیسی زری مامان
مهدی فریمان حسین قریب
حسین پناهی لطفعلی
رضا کیانیان سید رضا فیروزآبادی
فرحناز منافی‌ ظاهر فاطمه
رضا بابک مهدی بازرگان
هوشنگ توکلی علی‌ اکبر سیاسی
الناز حبیبی زهرا
امیرحسین صدیق سیداحمد طبیب
صبا کمالی ملیحه
بهاره افشاری زری مامان
زهره حمیدی شمس پهلوی
محمود بنفشه خواه یحیی عدل
اعظم فرهاد ناهید قریب
میرطاهر مظلومی ابوالفضل شکیبا
مریم کاویانی خانم کاویانی
شهناز شهبازی خانم شهبازی
مریم سلطانی خانم افراشته
محمد برسوزیان نایب
رضا فیاضی دکتر فتوحی
سپیده ذاکری مریم قریب

بازیگران سریال روزگار قریب

سایر بازیگران سریال روزگار قریب:

  • افشین سنگ‌ چاپ
  • مهدی فریمان
  • پروین میکده
  • رضا بنفشه‌ خواه
  • حمید دهاقین
  • مریم بوبانی
  • مهدی صباحی
  • سوسن پرور
  • سپیده ذاکری
  • احمد یارعلی
  • محرم بسیم
  • نفیسه روشن
  • بهناز جعفری
  • سیامک اشعریون
  • آتیه جاوید
  • نورعلی لطفی
  • یاسمن محب‌اهری
  • پرویز شاهین خو
  • فریده دژکامه
  • رضا بهبودی
  • مهشید افشارزاده (ه
  • فرید سجادی‌ حسینی
  • فرشاد سیدآقایی
  • مهدی فرخ سیر
  • سمیه اسد

بیوگرافی بازیگران سریال روزگار قریب

مهدی هاشمی

مهدی هاشمی

مهدی هاشمی متولد ۱۶ آذر ۱۳۲۵ در لنگرود، بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس تلویزیون، سینما و تئاتر است.

او همسر گلاب آدینه، پدر نورا هاشمی و برادر ناصر هاشمی کارگردان سینما می باشد. وی در سال ۱۳۵۲ در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. فعالیت در تئاتر را به عنوان بازیگر به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ با تشکیل گروه تئاتر «پیاده» آغاز نمود.

وی در سال 98 برای دومین بار با مهنوش صادقی ازدواج کرده است.

ناصر هاشمی

ناصر هاشمی

ناصر هاشمی متولد 22 فروردین 1335 در لنگرود و فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

او در سال 1372  با سیما تیرانداز در تئاتر آشنا شد و در نهایت سال 1374  ازدواج کرد.

زندگی زناشویی هاشمی و تیرانداز در سال 1382  به طلاق ختم شد و خانم تیرانداز ازدواج کرد اما آقای هاشمی همچنان مجرد می باشد.

مهران رجبی

مهران رجبی

مهران رجبی متولد ۱۲ دی ۱۳۴۰در کرج، بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس می باشد. وی اصالتاً اهل روستای «واریان» کرج است. پدرش باغبان و کشاورز بود.

مهران فرزند آخر خانواده بوده و دو برادر بزرگتر از خودش به نام‌های محراب و فرهاد دارد. خواهر کوچکتر وی به نام جمیله در دو سالگی از دنیا می‌رود. استعداد وی در زمینه بازیگری ابتدا به وسیله رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود کشف شد و توسط او به تلویزیون و سینما راه یافت.

مهران رجبی با افسانه کیا ازدواج کرده است و سه فرزند بنام های زهرا، سارا و علیرضا دارد.

آفرین عبیسی

آفرین عبیسی

صغری عُبِیسی با نام هنری آفرین متولد ۲۲ اسفند ۱۳۳۰ در لاهیجان، بازیگر است. اولین فیلم او پس از انقلاب کودک و سرباز بود. در سال 1349 با فیلم طوقی مرحوم علی حاتمی چهره اش شناخته شد سپس در سال 1350 ابتدا با فیلم کاکو به کارگردانی شاپور قریب و سپس فیلم پل به کارگردانی خسرو پرویزی بازی کرد.

آفرین عبیسی در سال 1350 وقتی 17 ساله بود باایرج صادق پور فیلم بردار و تهیه کننده سینما ازدواج کرد و به درخواست همسرش از بازیگری کناره گیری کرد. ثمره ازدواج این زوج سه فرزند بنام های محمدامین، هادی و لیلی می باشد، دخترش پزشک می باشد و ازدواج کرده و حالا خانم عبیسی یک نوه نیز دارد.

فرحناز منافی‌ ظاهر

فرحناز منافی‌ ظاهر

فرحناز منافی ظاهر در اولین روز از خرداد ماه سال 1339 در اردبیل متولد شد.

منافی ظاهر فوق دیپلم هنر از دانش سرای هنر دارد و فعالیتش را در سال1348، با گویندگی در گروه کودک رادیو و بازی در نمایش های رادیویی آغاز کرده است. او از سال 1353 وارد تئاتر شد و اولین تئاتر او در جشنواره جشن فرهنگ و هنر، با نام ترب نوشته بیژن مفید بود.

او همسر سابق مرحوم حسین محب اهری می باشد و دو فرزند به نام های اسد و یاسمن دارد.

الناز حبیبی

الناز حبیبی

الناز حبیبی  متولد ۲۱ مرداد ۱۳۶۷در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون و فارغ‌التحصیل رشته تدوین است. او از کلاس پنجم ابتدایی (سال ۱۳۷۸)، که در کانون پرورش فکری برای بازی در فیلم دفترچه خاطرات به کارگردانی آقای سلطانی انتخاب شده و به این صورت در ۱۱سالگی وارد دنیای بازیگری شده است.

الناز حبیبی در سن ۲۴ سالگی  و در سال ۹۱ با مهدی صاحب زمانی ازدواج کرده است.

امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق بازیگر  سینما و تلویزیون، متولد هشتم آبان ماه سال ۱۳۵۱ در تهران بوده و فارغ التحصیل دبپلم از مدرسه فیلم و هنر صدا و سیما می باشد.

حرفه بازیگری را بعد از گرفتن دیپلم از سال ۱۳۷۰ بصورت حرفه ای با تئاتری بنام پیروزی در شیکاگو به کارگردانی مرحوم داوود رشیدی آغاز کرد.

در سال ۱۳۷۱ با حضور در فیلم قافله اولین تجربه بازیگری خود را انجام داد و در سال ۷۳ با سریال قصه های تا به تا به کارگردانی مرضیه برومند که مختص گروه سنی کودکان بود، با حضور در نقش آقای پدر تا به تا به شهرت و محبوبیت رسید.

امیرحسین صدیق در سال ۱۳۹۷  با باران خوش‌اندام (شاعر و تصنیف‌ سرا) ازدواج کرد.

صبا کمالی

صبا کمالی

صبا کمالی متولد ۲۴ بهمن ۱۳۵۵ در ساری، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

او در سال ۱۳۷۸ مدرک کارشناسی خود را از دانشکده سینما و تئاتر دریافت کرد و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی می‌باشد. آغاز فعالیت‌های او در تئاتر به سال ۱۳۷۶ و در تلویزیون به سال ۱۳۷۸ بر می‌گردد.

خانم کمالی تاکنون ازدواج نکرده است.

بهاره افشاری

بهاره افشاری

بهاره افشاری متولد۴ تیر ۱۳۶۳ در شاهرود، بازیگر و طراح لباس می باشد.

او دارای دیپلم بازیگری است و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی می‌باشد. وی پیش از هنرپیشه شدن کار مونتاژ و نقاشی انجام می‌داد.

بهاره افشاری پیش از آن که یک هنرپیشه و بازیگر باشد یک طراح لباس حرفه‌ای است طراحی که مزون داشته و با برگزاری شوهای لباس بسیاری از بازیگران را مشتری خود کرده بود به نحوی که در سال ۸۳ مجله چلچراغ در مصاحبه‌ای او را جوان‌ترین طراح لباس ایران معرفی می‌کند.

بهاره افشاری تاکنون ازدواج نکرده است.

مریم کاویانی

مریم کاویانی

مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱ تیر ۱۳۴۹ در اهواز است.

او فارغ‌التحصیل رشته پرستاری است و فعالیت هنری خود را در مقام بازیگر از سال ۱۳۸۳ با فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه آغاز کرد.

مریم کاویانی از ازدواج اول خود یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ است. همچنین در سال ۱۳۹۷ برای دومین بار با رامین مهمان پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد.

مریم سلطانی

مریم سلطانی

مریم سلطانی متولد ۵ ام بهمن ماه در شهر تهران، فارغ التحصیل رشته مدیریت در مقطع لیسانس است.

کارش در بازیگری را در کلاس های حمید سمندریان استارت زد در همین هنگام برای بازی فیلم سینمایی انتظار در سال ۱۳۷۹ معرفی شد و با سریال کلانتر ۱ در سال ۱۳۸۲ وارد دنیای تلویزیون شد. یکی از بهترین نقش هایش در تلویزیون سریال سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی بود.

مریم سلطانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

سریال روزگار قریب

سایر عوامل سریال روزگار قریب

برخی از عوامل تولید سریال «روزگار قریب» عبارت هستند از دستیار طراح لباس: سعید رحیمی، دستیار اول نور و تصویر: آرش خلاق دوست، مدیر صحنه: سعید قرقانی، مدیر تدارکات: نعمت یمینی، جلوه های ویژه رایانه ای: فرشاد شهلایی، عکاس: مزدک عیاری، طراح و اجرای چهره پردازی: حسین صالحیان و اعظم رحمانی، مجریان چهره پردازی: یاسمن محب اهری و وحید ملکی، منشی صحنه: شبنم عرفی نژاد، دستیار کارگردان: روزبه سجادی حسینی، صداگذاری و ترکیب صدا: شاهین یارمحمدی، صدابرداران صحنه: احمد صالحی و سعید صالحی، طراح لباس: مهسا عظیمی، دستیار تدوین: شبنم عرفی نژاد، تدوین: کیانوش عیاری، موسیقی متن: سعید شهرام، مدیر تصویربرداری: منصور آذرگل و مسعود کرانی، مدیر برنامه ریزی: فرید سجادی حسینی، مدیر تولید: حسن آقا کریمی، نویسنده فیلمنامه و کارگردان: کیانوش عیاری.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا